| کد خبر: 216431 |

سفر یک روزه دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به خراسان شمالی

◄ تاکید دبیرکل بر افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم برخوردار

خراسان شمالی| دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سفری یک روزه به خراسان شمالی رفت تا ضمن تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه سرپرست این نهاد استان، به بررسی عملکرد و بازدید از امکانات هلال احمر خراسان شمالی بپردازد.

تین نیوز

خراسان شمالی| دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سفری یک روزه به خراسان شمالی رفت تا ضمن تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه سرپرست این نهاد استان، به بررسی عملکرد و بازدید از امکانات هلال احمر خراسان شمالی بپردازد.

به گزارش تین نیوز، محمدحسن قوسیان در ابتدای ورود به خراسان شمالی مورد استقبال رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه قرار گرفت.دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نخستین دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر در استان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این دیدار فعالیت جمعیت هلال احمر را مقدس دانست.آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: دین ما به انسان نگاهی گسترده دارد و بر عدم قائل شدن تبعیض تاکید می‌کند.

وی اظهار داشت: مسئولیت کاری شما هلال احمری ها  نیز بر همین اساس است و در خدمت به بشر و انسانیت، برنامه ریزی کرده و عمل می‌کنید که همان فرامین قرآن است و جای تقدیر دارد.وی افزود: این درحالیست که جاهلیت مدرن غرب، انسان‌ها را براساس رنگ مجزا کرده و در جهان شاهد اعتراض‌ها علیه این رفتار غیر انسانی آن‌ها هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر، سرمایه‌های ما به حساب می‌آیند و با تکیه بر آن‌ها در حوادث مختلف، پیشگام امدادرسانی هستیم.

دکتر قوسیان همچنین در این دیدار از حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از جمعیت هلال احمر تقدیر کرد و خواستار استمرار آن به ویژه در حمایت از سرپرست این مجموعه در استان شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این دیدار تاکید کرد: هیچ تبعیضی در ارائه خدمت به مردم نداریم و اصل بشردوستی و نوع دوستی را در این خصوص دنبال می‌کنیم.

ابوالفضل محبان، فعالیت در مجموعه‌ای که امدادرسانی و نجات جان انسان‌ها در آن اولویت دارد را افتخار دانست و گفت: اکنون که به نیروی بومی در این جایگاه اعتماد شده است قطعاً با همکاری همکاران، تلاشمان را دوچندان خواهیم کرد.

محبان تصریح کرد: استان خراسان شمالی به علت گستردگی وقوع حوادث در آن، بیشتر با برچسب‌های سیل، سیلاب، برف و کولاک شناخته می‌شود و پرسنل و داوطلبان این مجموعه همیشه مشغول فعالیت ایثارگرانه بوده و رهنمودهای شما را در استان توشه راه خویش قرار داده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر سپس به همراه رئیس مجمع نمایندگان و سرپرست هلال احمر خراسان شمالی بازدید از اماکن بهداشتی درمانی هلال احمر پرداخت و طی آن از نخستین درمانگاه تخصصی پاتوبیولوژی جمعیت هلال احمر در استان، داروخانه، مرکز درمانی بجنورد و سایر مراکز خدمات رسانی جمعیت بازدید کرد.دکتر قوسیان ضمن خداقوت گویی به فعالان این عرصه‌ها بر لزوم ارتقای بیش از پیش خدمات هلال احمر به مردم تاکید کرد و قول پیگیری برای برطرف شدن نیازهای این مراکز را داد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر سپس خانه هلال شهید احسانی بجنورد را افتتاح کرد.وی در این آیین بر ضرورت افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم‌تر برخوردار تاکید کرد و خواستار افزایش فعالیت این خانه‌ها برای تحقق اهداف راهبردی آن‌ها شد.

شرکت در آیین تکریم از مدیرعامل پیشین و معارفه سرپرست جدید جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برنامه بعدی دبیرکل در خراسان شمالی بود.دکتر قوسیان در این آیین اظهار داشت: خدمات آقای نجات در این استان منشأ برکات بوده است و جمعیت هلال احمر قطعاً از توانمندی‌های ایشان در ستاد یا استان‌های دیگر بهره خواهد برد.

تاکید مجدد بر افتتاح خانه‌های هلال به منظور ارائه آموزش‌های امدادی، تسریع در پاسخگویی به حوادث، ارسال تجهیزات به محل حادثه، افزایش تاب آوری مردم در مواجهه با حوادث و... از سخنان دبیرکل در این آیین بود.

وی افزود: ۳۷ هزار روستا در کشور وجود دارد که تلاش داریم خانه‌های هلال را طی دو الی سه سال آینده در دورترین نقاط آن‌ها احداث کنیم.

دکتر قوسیان با اشاره به اینکه خانه‌های هلال باید فعالیت بسیاری برای تحقق اهداف جمعیت داشته باشد گفت: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی و غیردولتی و در عین حال معین دولت برای امدادرسانی در حوادث است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در عین امدادرسانی و انجام وظایف ذاتی خویش، دارای استقلال بوده و اصل یگانگی را رعایت می‌کند خاطرنشان کرد: اعضای این نهاد، در واقع خود مردم هستند و صاحبان آن داوطلبانی هستند که بدون چشم داشت و با هدف کمک به بشریت در آن خدمت می‌کنند.

دکتر محمد پاکمهر رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی که نخستین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان محسوب می‌شود نیز در این آیین از تلاش‌ها و زحمات ۳۰ ماهه محسن نجات مدیرعامل پیشین این نهاد در استان تقدیر و تشکر کرد.

تاکید بر سرمایه‌های اجتماعی هلال احمر

پاکمهر در ادامه یکی از مهمترین سرمایه‌های جمعیت هلال احمر را اعتماد اجتماعی دانست که باید از آن صیانت و حراست کرد.وی همچنین استان خراسان شمالی را استانی حادثه‌خیز عنوان کرد که انواع و اقسام حوادث و بلایای طبیعی در آن رخ می‌دهد. لذا نیازمند توجه ویژه از حیث تقویت امکانات به لحاظ انباری و تجهیزاتی است.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف تقدیر و تشکر کرد و افزود: خدمات هلال احمر در استان منشأ برکات بوده و تا کنون برگ زرینی از خود برجای گذاشته است.

محسن نجات مدیرعامل پیشین جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این دیدار از عملکرد ۳۰ ماه گذشته خود در این استان دفاع کرد و افزود: ارائه بیش از ۱۰۰ هزار آموزش امدادی به مردم استاد، ایجاد گفتمان داوطلبی به عنوان تفکری جریان‌ساز، برگزاری نخستین جشنواره شعر صلح، دوستی و امید، برگزاری دوره‌های بازتوانی و لحظه صفر، تغییر نگرش در سطح جامعه و... تنها بخشی از اقداماتی بود که در این مجموعه با همراهی پرسنل و داوطلبان عزیز به انجام رساندیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این آیین ضمن تقدیر از رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر بابت اعتماد به نیروی بومی و جوان گفت: تلاش بنده و مجموعه همکاران این خواهد بود که خدمات هلال احمر در استان را به صورت کمی و کیفی ارتقا دهیم.

ابوالفضل محبان تاکید کرد: در این مسیر، راهبرد ما توسعه آموزش‌های همگانی خواهد بود که سرمشق اصلی آن توسعه خانه‌های هلال است که ریاست محترم جمعیت بر آن تاکید دارد.

وی همچنین گفت: علیرغم اینکه ۶۰ درصد از پست‌های جمعیت هلال احمر خالی است اما عملکرد این مجموعه نشان از این کمبود ندارد و در تمامی شرایط توانسته‌ایم بهترین پوشش حوادث را در استان داشته باشیم.

در پایان این آیین، حکم سرپرستی ابوالفضل محبان با امضای رئیس کل جمعیت هلال احمر کشور توسط دبیرکل به وی تقدیم شد. محسن نجات نیز در این آیین با دریافت دو لوح تقدیر به امضای ریاست جمعیت هلال احمر کشور و استاندار خراسان شمالی تکریم و از زحمات وی تجلیل شد.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پرسنل جمعیت هلال احمر استان با دبیرکل جمعیت دیگر برنامه‌ای بود که ضمن رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

پرسنل جمعیت هلال احمر استان در این جلسه از دغدغه‌ها و مشکلات خود گفته و همچنین پیشنهاداتی را به دبیرکل هلال احمر ارائه دادند که دکتر قوسیان قول پیگیری آن‌ها برای رفع مشکلات و ارتقای کیفیت خدمات را داد.

جلسه شورای مدیران نیز پس از این برنامه‌ها در مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات استان خراسان شمالی برگزار شد. در این جلسه نیز معاونان، مدیران ستادی و روسای شعب به بیان موضوعات مختلف پیرامون حوزه کاری خود پرداخته و به گفت و گو و تبادل نظر با دبیرکل پرداختند.بازدید از انبارهای امدادی استان و شهرستان بجنورد و همچنین سرکشی از مرکز ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر استان از دیگر برنامه‌های دبیرکل بود که پیش از جلسه شورای مدیران برگزار شد.

نخستین و تنها مرکز سیار هماهنگی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز مورد بازدید دبیرکل قرار گرفت. در این بازدید همچنین ارتباط اینترنتی با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور برقرار شد و دبیرکل طی آن پیگیر رفع نیازهای مورد نیاز معاونت امداد و نجات از سازمان متبوع شد.

پایان دهنده برنامه‌های سفر یک روزه دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، بازدید از «پایگاه امداد و نجات جاده‌ای چمن بید، یادمان شهید طاهری» بود که دبیر کل در این بازدید با امدادگران حاضر در پایگاه دیدار و از تلاش های آنها قدردانی کرد.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.