| کد خبر: 215514 |

-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین

◄ راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در اولویت برنامه‌های قزوین است

قزوین| مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت:ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های تولید روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار استان در سال جاری تعیین شده است و تمامی دستگاه‌ها برای پویایی و شکوفایی این طرح باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

تین نیوز

قزوین|مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت:ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های تولید روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار استان در سال جاری تعیین شده است و تمامی دستگاه‌ها برای پویایی و شکوفایی این طرح باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اکرم نجفی در نشست بررسی طرح پردیس روستایی در استان قزوین، افزود: انتخاب مناطق هدف، برای ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در چارچوب مطالعات و اسناد توسعه‌ای استان قزوین صورت می‌گیرد.

نجفی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، تاکید کرد: قزوین به عنوان استانی پایلوت در کشور این طرح را در دستور کار قرار داده و بعدها در سرلوحه استان‌های دیگر نیز قرار می‌گیرد.

این مسؤول بیان داشت: انتخاب روستاهای هدف جهت ایجاد پردیس تولیدی، فرآیندی پیچیده و با اهمیت است، چون تاثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت طرح خواهد داشت و می‌تواند به عنوان الگویی موفق در توسعه اشتغال و اقتصاد روستاهای کشور معرفی شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف با محوریت استانداری فعالیت دارند و فرآیند اجرای آن طی جلسات منظم پیگیری می‌شود.

نجفی یادآور شد: راه‌اندازی پردیس‌های تولیدی روستایی، نقشی مهمی در تثبیت و نگهداشت جمعیت روستایی استان و ایجاد روند مهاجرت معکوس دارد که امیدواریم عزم و همت دیگر دستگاه‌ها برای تحقق هرچه بهتر طرح را شاهد باشیم.

جمعیت روستایی استان قزوین ۳۳۳ هزار و ۹۰۴ نفر معادل ۲۵.۳ درصد از کل جمعیت استان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.