| کد خبر: 215512 |

معاون سیاسی استاندار قزوین

◄ اجاره بهای مسکن بیش از سقف مجاز خلاف قانون است

قزوین| معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال شود و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر تعیین شده خلاف قانون است.

تین نیوز

قزوین| معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال شود و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر تعیین شده خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، منوچهر حبیبی در نشست اجاره مسکن استان قزوین افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا بوده و طبق آخرین مصوبات این ستاد، میزان افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، در کلان شهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد مردم قزوین اجاره نشین هستند،اظهار داشت: موضوع مسکن عمومی است و انتظار می‌رفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اصناف و اتحادیه املاک تا قبل از این با جدیت بیشتری در خصوص افزایش نامتعارف اجاره بهای مسکن مداخله می‌کردند.

حبیبی تصریح کرد:  افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در سال جاری مسبوق به سابقه نیست و داشتن سرپناه به عنوان حداقل خواسته شهروندان یک جامعه باید مورد توجه مدیران و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: از امروز اتاق اصناف و اتحادیه املاک باید به تمامی مشاوران املاک سطح استان به صورت کتبی و شفاهی ابلاغ کنند که هرگونه قرارداد بین مالک و مستاجر بیش از سقف ۱۵ درصد خلاف قانون است.

حبیبی بیان داشت: مشاوران املاک باید اطلاعیه یاد شده را پشت درب مغاره‌های خود و در معرض دید عموم نصب کرده و از پذیرفتن قراردادهایی بیش از این سقف خودداری کنند.

این مسؤول از شهروندان استان قزوین خواست تا جای ممکن سعی کنند از تمدید اجاره مسکن در منزل خودداری کرده و با مراجعه به املاک اجازه ندهند تا ملزومات قانونی نادیده گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: از امروز تعزیرات حکومتی استان قزوین باید گشت‌های ویژه‌ای برای نظارت بر قراردادهای مالک و مستاجر در مشاوران املاک به راه بیندازد و با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: شماره تماسی از امروز در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اگر موارد تخلف در قرارداد اجاره مسکن رخ داد، سریعا به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی منعکس شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نبود نظارت در بازار مسکن بیش از گرانی‌ها به مردم فشار وارد کرده است و خواسته شهروندان برای ساماندهی به این موضوعات یک مطالبه به حق و قانونی است.

حبیبی بیان داشت: ما در اوج شیوع بیماری کرونا صاحب خانه‌هایی را داشتیم که اجاره بها را می‌بخشیدند، اما به طور ناگهانی مالکان تغییر رویه داده و به افزایش بین ۳۰ تا ۶۰ درصدی اجاره مسکن اقدام کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.