| کد خبر: 214924 |

مدیرعامل شرکت نیروی برق قزوین

◄ صرفه جویی در مصرف برق باعث کاهش آلایندگی می شود

قزوین| مدیرعامل شرکت نیروی برق قزوین : میزان پیک مصرف پیش بینی شده در استان ۷۷۰ مگاوات است که اگر نتوانیم این مقدار را متعادل کنیم به ناچار برق مشترکان را قطع خواهیم کرد.

تین نیوز

قزوین|مدیرعامل شرکت نیروی برق قزوین : میزان پیک مصرف پیش بینی شده در استان ۷۷۰ مگاوات است که اگر نتوانیم این مقدار را متعادل کنیم به ناچار برق مشترکان را قطع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی افزود: ۲۲۹ تفاهم نامه میان شرکت نیروی برق استان با دستگاه‌های دولتی بسته شده است تا میزان مصرف برق در ایام پیک کاهش یابد تا بتوانیم بدون خاموشی برق مشترکان از دوره پیک تابستان گذر کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، بازدید سرزده از ادارات برای رعایت الگوی مصرف در دستور کار شرکت نیروی برق قرار دارد.

 سعید بهادیوند چگینی از تمام مشترکان استان به ویژه شرکت‌ها و کارخانه‌های خواست تا در ساعت غیرپیک مصرف از برق استفاده کنند تا مشمول طرح تشویق نیز شوند.

وی افزود: اگر با مدیریت مصرف بتوانیم جلوی احداث نیروگاه‌های جدید را بگیریم، گام بزرگی در صرفه جویی برداشته ایم.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه روز گذشته ۸۰۲ مگاوات از ساعت ۱۲ تا ۱۳ دیروز در استان ثبت شده است گفت: ممکن است در روز‌های آینده افزایش مصرف داشته باشیم.

چگینی گفت: میزان پیک مصرف پیش بینی شده در استان ۷۷۰ مگاوات است که اگر نتوانیم این مقدار را متعادل کنیم به ناچار برق مشترکان را قطع خواهیم کرد و از مشترکان می‌خواهیم در ساعات پیک مصرف، لامپ‌های اضافه را خاموش کنند.

وی با قدردانی از عوامل فنی نیروگاه شهید رجایی و سایر نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق مورد نیاز مردم به صورت تمام وقت گفت: در این روز‌های کرونایی، برق مورد نیاز بیمارستان‌ها بدون قطعی تأمین شد و تداوم برق رسانی بدون خاموشی برای بیمارستان‌ها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: مردم با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و مراجعه کمتر به ادارات نقش مهمی در پیشگیری از کرونا و همچنین کاهش مصرف برق دارند.

چگینی درباره موضوع منطقی کردن قیمت برق و افزایش قیمت گفت: در بازه زمانی پیک اگر مشترکی برق مصرف کند، هزینه بیشتر، ولی در زمان کاهش مصرف، هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد.

وی در پاسخ به انتقاد مردم درباره روشن بودن چراغ برخی از بانک‌ها در شب گفت: این موضوع دلایل امنیتی دارد و در این ساعت، هزینه مصرف برق به شدت کاهش می‌یابد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان درباره افت ولتاژ برق در برخی از نقاط قزوین گفت: تأسیسات برق هم مانند همه تأسیسات ممکن است آسیب ببیند چرا که افت ولتاژ با افزایش مصرف رقم می‌خورد و فشار وارد شده به ترانسفورماتور‌ها و شبکه‌های توزیع برق، در ساعات پیک باعث افت ولتاژ و آسیب دیدن لوازم برقی مردم می‌شود.

چگینی از شهروندان خواست در صورت ضعف ولتاژ حتماً با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

وی افزود: اگر افت ولتاژ از سوی شرکت برق اتفاق بیفتد، با توجه به بیمه بودن مشترکان، به مشترکانی که لوازم خانگی آن‌ها آسیب دیده اند، خسارت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از همه مشترکان خواست برای جلوگیری از بروز خسارت به لوازم منزلشان، حتماً از ترانس‌های محافظ برق استفاده کنند.

بهادیوند چگینی گفت: به دلیل مصرف زیاد برق از سوی مشترکان ممکن است رله‌های برق توزیع شبکه به موقع عمل نکنند و این موضوع خسارت‌هایی به لوازم منزل مشترکان بزند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.