| کد خبر: 214909 |

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین مطرح کرد

◄ نقش والدین در نهادینه‌کردن عفاف و حجاب در جامعه

قزوین| جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: وضعیت شهر در زمینه حجاب خوب نیست و بخشی از جامعه حجاب را رعایت نمی‌کنند که نشان می‌دهد مسئولان و دستگاه‌های متولی در این حوزه خوب عمل نکرده اند.

تین نیوز

قزوین|جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: وضعیت شهر در زمینه حجاب خوب نیست و بخشی از جامعه حجاب را رعایت نمی‌کنند که نشان می‌دهد مسئولان و دستگاه‌های متولی در این حوزه خوب عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سرهنگ نصرالله بیگلری در نشست فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین که به مناسبت سالروز عفاف و حجاب با موضوع بررسی راهکارهای ارتقا حجاب و عفاف بر پایه مشارکت فعال و نقش سازمان‌های متولی با حضور فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و متولیان عفاف و حجاب در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶ تعداد کشته‌ها در جاده‌های کشور ۲۸ هزار نفر و تعداد مصدومان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر بود که با فرهنگ سازی برای کاهش آن اقدام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به عزم جدی که در خصوص کاهش تصادفات شکل گرفته تمام دستگاه‌های مرتبط با همه امکانات پای کار آمدند و آمار کشته‌ها و مصدومین به میزان قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده لذا باید در حوزه عفاف و حجاب نیز تمام دستگاه‌های متولی با احساس مسئولیت بیشتری با تمام ظرفیت پای کار حضور داشته باشند و نقش خود را به درستی ایفا کنند.

بیگلری یادآور شد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه تعدادی از دستگاه‌های متولی مسئولیت و مأموریت خود را در حوزه عفاف و حجاب انجام نمی‌دهند مجبور است به صورت سلبی و قهری با این پدیده بدحجابی و بی حجابی برخورد کند که اکثر این مواقع این برخوردهای سلبی منجر به درگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات و نشست‌های عفاف و حجاب در هر سه ماه برگزار شود، خاطرنشان کرد: جلسات باید مصوبه و نتیجه داشته باشد و دستگاه‌های متولی حوزه عفاف و حجاب گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و مشکلات مشخص شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: مادران و بانوان کشور شیر زنانی عفیف هستند اما متأسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه از آنچه که انتظار داریم فاصله زیادی دارد.

وی در ادامه ضرورت پاسخگویی دستگاه‌های متولی در حوزه عفاف و حجاب را یادآور شد و افزود: اگر دستگاه‌های متولی و مسئول در حوزه عفاف و حجاب ملزم به پاسخگویی شوند بدون شک تلاش و جدیت بیشتری را در این حوزه به عمل خواهند آورد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای مأموریت‌های خود گشت‌های روزانه را در سطح شهر مستقر و فعال کرده اما این نوع برخوردها نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند چرا که باید جوانان در خصوص موضوع عفاف و حجاب به باور درونی برسند.

بیگلری یادآور شد: نقش والدین و ارزش‌ها و باورهای دینی در نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب بسیار تأثیر گذار و مهم است و باید آن را تقویت کنیم.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.