| کد خبر: 213166 |

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی:

◄ روند احداث جاده قزوین- تنکابن با حضور وزیر راه وشهرسازی شتاب می گیرد

قزوین – لیلا بیگدلی| رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طی چند روز آینده وزیر راه وشهرسازی دربازدید ازرونده جاده قزوین- تنکابن، به استان قزوین سفر می کند.

تین نیوز

قزوین – لیلا بیگدلی| رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طی چند روز آینده وزیر راه وشهرسازی دربازدید ازرونده جاده قزوین- تنکابن، به استان قزوین سفر می کند.

به گزارش تین نیوز، سیدقاسم بی‌نیازتصریح کرد: احداث جاده قزوین، الموت - تنکابن که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ بوده که مراحل عملیاتی آن از سال ۸۴ آغاز شد و براساس این طرح، از طول مسیر ۱۶۷ کیلومتری آن، ۹۶ کیلومتر در استان قزوین و مابقی آن در استان مازندران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث این جاده در پنج قطعه تقسیم‌بندی و بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی این جاده اصلی با ۸۱ درصد مربوط به قطعه اول در استان قزوین به طول ۶۲ کیلومتر است، افزود: به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق الموت و وجود شیب‌های تند و همچنین نیاز به احداث تونل و پل‌های طولانی، تا حدودی باعث کند شدن این پروژه شده است.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده و اینکه جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن نیز به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص ملی در نظر گرفته شده، تامین اعتبارات این طرح مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری و سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفته است. 

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: به همین منظور و جهت رفع مشکلات فاز نخست، اواخر خردادماه جاری وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به این استان، ضمن بازدید از این پروژه، تصمیمات لازم را در خصوص ادامه طرح جهت بازگشایی بخش نخست آن در نظر خواهند گرفت.

به گفته وی، تاکنون برای احداث مسیر فاز یک این طرح ۳۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در سفر وزیر راه به استان قزوین ضمن بازدید از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن، از چند منطقه گردشگری استان نیز بازدید به عمل خواهد آمد.

با بهره‌برداری از جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن طول مسیر کنونی تا ۱۸۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.