| کد خبر ۳۰۸۸۴۴
کپی شد

◄ پیشرفت ۶۵ درصدی ایستگاه راه آهن فیروزآباد/ شتاب در توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای کوثر

سرپرست فرمانداری کوثر از پیشرفت ۶۵ درصدی ایستگاه راه آهن فیروزآباد خبر داد و گفت: با تأمین اعتبارات جدید، روند توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی در این شهرستان شتاب گرفته است.

پیشرفت ۶۵ درصدی ایستگاه راه آهن فیروزآباد/  شتاب در توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای کوثر
تین نیوز |

شجاع اقبالی، سرپرست فرمانداری کوثر، در جریان بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان، اعلام کرد: ایستگاه راه آهن فیروزآباد تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی آن با جدیت ادامه دارد. این پروژه بخشی از طرح توسعه حمل ونقل ریلی استان اردبیل است که با تأمین اعتبارات جدید، سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارش تین نیوز، اقبالی همچنین به پروژه مسیر دوبانده کوثر تا سه راهی فاراب اشاره کرد و گفت: این مسیر به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در حال اجراست. برای ۴.۵ کیلومتر باقی مانده این مسیر نیز در سفر اخیر استاندار اردبیل، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا عملیات اجرایی ادامه یابد. این مسیر در مجموع ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

وی از بهره برداری قریب الوقوع تقاطع غیرهم سطح فاراب که توسط اداره کل راه و شهرسازی اجرا می شود نیز خبر داد و آن را گامی مهم در روان سازی ترافیک منطقه دانست.

در خصوص پروژه راه آهن اردبیل، فرماندار کوثر اعلام کرد: برای تکمیل این پروژه به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تزریق منابع مالی در سال جاری، این طرح به سرانجام خواهد رسید. به گفته وی، دکتر بازووند، معاون وزیر راه و شهرسازی، در بازدید اخیر خود تأکید کرده که این پروژه حتی در قالب دیون قطعی شده نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

  • این خط ریلی به طول ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه (استان آذربایجان شرقی) تا استان اردبیل اجرا می‌شود. 
  • ایستگاه فیروزآباد یکی از سه ایستگاه مسافری درجه دوِ مسیر اعلام شده است.
  • در گزارش مهر: «ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود ۹۳ ٪ پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت کل ایستگاه نیز ۸۱ ٪ پیشرفت داشته است».
  • در گزارش تسنیم/خبرگزاری برنا: «ایستگاه‌های فیروزآباد و اردبیل آماده بهره‌برداری هستند؛ از کل مسیر فقط پنج کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده و کمتر از یک کیلومتر زیرسازی».
  • سرعت طراحی برای بخش مسافری مسیر کلی، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطار باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.