| کد خبر: 267072 |

اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفری در بخش حمل و نقل جاده‌ ای کالای آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۱۴۱ فقره کارت هوشمند جدید رانندگان باری در آذربایجان غربی صادر شد که فرصت اشتغال برای بالغ بر یک هزار نفر به عنوان راننده را فراهم کرده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۱۴۱ فقره کارت هوشمند جدید رانندگان باری در آذربایجان غربی صادر شد که فرصت اشتغال برای بالغ بر یک هزار نفر به عنوان راننده را فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تعداد راننده فعال باری جدید که در ۹ ماه گذشته از سال جاری وارد چرخه حمل و نقل جاده ای استان شده ۱۱۴۱ نفر است که در مجموع تعداد رانندگان فعال در این بخش به ۳۰۷۸۱ نفر رسید.

به گفته مدقالچی، با صدور ۱۱۴۱ فقره کارت هوشمند جدید رانندگان باری در آذربایجان غربی، فرصت اشتغال برای بالغ بر یک هزار نفر به عنوان راننده را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٣۵ هزار و ١۴ دستگاه به عنوان ناوگان باری در استان فعالیت می کنند که ۱۲۳۱ دستگاه در سال جاری به این تعداد اضافه شده است.

مدقالچی با بیان اینکه ناوگان باری فعال در آذربایجان غربی با متوسط عمر ١۶.۴٣ سال، جوان تر از میانگین کشوری است، خاطر نشان کرد: ١۶ هزار و ٧۵۵ وانت بار نیز در استان فعالیت می کنند که در سال جاری برای ٣١٠ دستگاه جدید وانت بار جدید کارت هوشمند صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرایی شدن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه ای و غیرحرفه ای است، گفت: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به عنوان مدرک شناسایی و مجوز فعالیت رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای محسوب می شود و براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال حاضر صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان صرفاً از طریق سامانه mojavez.ir و تمدید کارت هوشمند رانندگان از طریق smartcard.rmto.ir صورت می گیرد.

مدقالچی گفت: از رانندگان شرکت های حمل و نقل و همشهریان درخواست می شود؛ شکایات و نارضایتی خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها، به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به این تخلفات رسیدگی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.