| کد خبر: 257804 |

تکمیل باقیمانده کریدور شمال جنوب، غرب کشور در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تقویت روابط ایران با کشور ترکیه از مسیر آذربایجان غربی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است از تکمیل ۲۰ درصد باقیمانده یک سوم از کریدور شمال -جنوب در غرب کشور در استان آذربایجان غربی طی دولت سیزدهم خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تقویت روابط ایران با کشور ترکیه از مسیر آذربایجان غربی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است از تکمیل ۲۰ درصد باقیمانده یک سوم از کریدور شمال -جنوب در غرب کشور در استان آذربایجان غربی طی دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اول تیرماه در گفتگوی تلفنی با شبکه یک خبر ۱۴ سیما بخشی از اهداف سفر خود به استان آذربایجان غربی را عنوان کرد و گفت: افتتاح پایانه مرزی رازی امروز با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی در آذربایجان غربی انجام شد. استان آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان هم مرز است و فرصت های بی نظیر ترانزیتی را می تواند نصیب کشور کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سفر به آذربایجان غربی پایانه مسافری رازی افتتاح شد از تکمیل پایانه تجاری رازی نیزدر اولویت بعدی خبر  داد. 

بذرپاش گفت: ۲۴ ساعته کردن خدمات دهی در پایانه ها در برنامه است و هم اکنون چهار پایانه به شکل ۲۴ ساعته در حال  ارایه خدمات است و هماهنگی خوبی با مدیریت استان رخ داده است که ارایه خدمات را حداکثری کند. 

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: مسیرهای مواصلاتی که به پایانه های مرزی منتهی می شود حائز اهمیت است. هم اینک در پایانه های مرزی رازی، بازرگان، سرو و تمرچین، مسیرهای مواصلاتی برخی نیازمند تعریض، برخی روکش آسفالت، برخی چهاربانده شدن، برخی بهسازی بود که همه این موارد به پیمانکاران واگذار و کار در حال انجام است. 

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان آذرابیجان غربی حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل مصوب شده که در بخش های مختلف فعالیت در حال انجام است و افتتاح ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی با استفاده از این اعتبارات بوده است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به لحاظ راهبردی، در مسیر کریدور شمال-جنوب در غرب کشور واقع است که از مرز بازرگان آغاز و به بندر امام خمینی(ره) در مرز خلیج فارس می رسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این کریدور راهبردی حدود یکهزار و ۵۲۰ کیلومتر است که یک سوم این مسیر کریدوری  شمال-جنوب غرب کشور در استان آذربایجان غربی واقع  است ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز با عزم  دولت در همین دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید. 

بذرپاش تصریح کرد: تکمیل این مسیر و کریدور شمال-جنوب، ظرفیت ترانزیتی بالایی را نصیب کشور می کند و فرصت فراوانی را در حوزه تجارت کشور ایجاد خواهد کرد. 

تردد ۳.۵ میلیون مسافر در پایانه های مرزی آذربایجان غربی 

به گفته وزیر راه و شهرسازی، حدود ۳.۵ میلیون مسافر در پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی در سال تردد می کند که حدود ۱.۲ میلیون نفر از این تعداد در پایانه مرزی رازی تردد دارند. بنابراین تکمیل این پایانه ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وی مسئولیت کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه را برعهده دارد تصریح کرد: مرزهای استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه مشترک است و برای ما اهمیت دارد تا هدف گذاری تجاری با ترکیه را که هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری است محقق کنیم. 

افتتاح ۱۲۰۰ واحدمسکونی در آذربایجان غربی

بذرپاش گفت:در حوزه نهضت ملی مسکن امروز بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد افتتاح می شود. در استان تامین زمین به غیر از دو شهر بقیه شهرها تامین زمین مناسب بوده است. در توافق با سایر بخش ها برای دو شهری که امکان تامین زمین نبود در حال رایزنی برای رفع مشکلات هستیم. 

وی از واگذاری زمین برای ساخت به متقاضیان تاپایان سال در آذربایجان غربی خبر داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    امیدوارم واقعا بعضی ها بدانند چه طرحی اجرا میکنند؟

    چه کسی از این خط استفاده خواهد کرد؟

    پل پیروزی