| کد خبر: 256406 |

نرخ کرایه تاکسی ارومیه تعیین شد

نرخ های جدید تاکسی برای مسیرهای درون شهری برای سال ۱۴۰۲ توافق و تعیین شد.

تین نیوز

علی مصطفی زاده، سخنگو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طی جلسه مشترک شورای شهر با کمیته تطبیق فرمانداری ارومیه نرخ های جدید تاکسی برای مسیرهای درون شهری برای سال ۱۴۰۲ توافق و تعیین شد.

به گزارش تین نیوز، مصطفی زاده در گفتگو با ایرنا با تاکید بر لزوم توجه به خدمات شهری اظهار کرد: رانندگان تاکسی ها از زحمت کشان حوزه حمل و نقل جامعه هستند که حضور متداول آنها در شهر موجب راحتی شهروندان برای جابجایی در شهر است.

وی افزود: با توجه به گرانی و تورم، رانندگان تاکسی های خطوط درون شهری درخواست افزایش کرایه داشتند که شورای شهر نیز با بررسی کارشناسانه و با برگزاری جلسات مختلف نرخ های جدیدی را برای این مسیرها تصویب کرد.

سخنگو شورای شهر ارومیه با اشاره به افزایش همه ساله کرایه تاکسی اضافه کرد: شهرداری ارومیه طبق فرآیند کشوری، هر ساله لایحه ای در خصوص نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر محول می کند تا با توجه به شرایط جامعه، کرایه جدید تایید و اعلام شود.

مصطفی زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: شورای شهر با توجه شعار سال و امنیت روانی جامعه و همچنین با توجه به نیاز و خواست رانندگان تاکسی؛ نرخ هایی را برای مسیرهای مختلف در نظر گرفت که علاوه بر رضایت مردم در واقع رانندگان تاکسی نیز متضرر نشوند.

وی با اشاره به توجه ویژه کمیته تطبیق فرمانداری ارومیه به موضوع نرخ کرایه تاکسی درون شهری یادآور شد: خوشبختانه طی جلسات مشترک مختلف در نهایت نرخ های جدید که براساس نرخ تورم استانی و شرایط عرضه و تقاضا تعیین، تایید و طی ۲۴ ساعت آینده ابلاغ و اعلام رسمی می شود.

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به خدمات دهی بیش از پنج هزار تاکسی در سطح شهر تاکید کرد: متاسفانه ۷۰۰ تاکسی از این خودروها پیکان هستند که فرسوده و قدیمی بوده و نیاز است نسبت به نوسازی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: در صدد ایجاد شرایطی برای استفاده از تسهیلات بانکی کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری (تاکسی) هستیم.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خداداد 2 3

    اصلا این کرایه‌های تاکسی به هیچ وجه قابل قبول رانندگان تاکسی ارومیه نیست تحمیلی و اجباری است اصلا با این گرونی قطعات یدکی و استهلاک خودرو و لاستیک بیمه و قیمت خودرو و با در نطر گرفتن حق کارگری متناسب نیست بلکه رانندگان متضرر هم هستند