| کد خبر: 256041 |

◄ یک میلیون تن کالا از مسیر ریلی آذربایجان غربی ترانزیت می شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن بار از مسیر ریلی استان صادرات و واردات انواع کالا انجام می شود که بر اساس توافق های انجام شده با کشورهای همسایه پیش بینی می شود این میزان به یک میلیون تن افزایش یابد.

تین نیوز

سید محسن حمزه لو در بازدید استاندار از ایستگاه راه آهن قره تپه سلماس، افزود: این میزان کالا توسط یک هزار و ۷۰۰ واگن حمل بار جابجا شده است و  همچنین بیش از ۱۶۰ هزار مسافر از شبکه ریلی استان در این مدت رفت آمد کرده اند.

محمدصادق معتمدیان ۲۴ اردیبهشت در جلسه بررسی مشکلات ایستگاه قره تپه سلماس افزود: در کنار توجه ویژه دولت، زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری راه آهن استان بیان کرد:تکمیل و توسعه ظرفیت باری ایستگاه های راه آهن استان به لحاظ اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل باری   و کاهش هزینه صادرات کالاهای داخلی از مرزهای استان در دستور کار قرار دارد. 

حمزه لو اظهار کرد: فراهم سازی زمینه حمل ونقل باری در ایستگاه راه آهن ارومیه در توسعه پایانه های مرزی استان و کاهش هزینه های حمل ونقل جاده ای نقش ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب بخش راه آهن آذربایجان غربی است که طی سال گذشته تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید در آذربایجان غربی انجام شود، ایجاد شرکت های حمل و نقل ریلی بومی در گستره بین المللی است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به زیرساخت سازی برای توسعه باری ایستگاه هایی چهارگانه از میاندوآب تا ارومیه، گفت: ایستگاه راه آهن در حوزه باری ارومیه تکمیل شده، نقده به زودی تکمیل می شود و مهاباد و میاندوآب نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

معتمدیان توسعه راه آهن را از اولویت های دولت در سطح کشور و آذربایجان غربی عنوان کرده و ادامه داد: در استان نیز اولویت بهبود زیرساخت هاست و در این خصوص، در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای راه آهن ارومیه اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل باری و مسافری را امسال در استان ارتقاء می دهیم، تاکید کرد: در کنار توجه به بخش های مختلف، موضوع صادرات با استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.