| کد خبر: 255975 |

بهره برداری از ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی طی سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی شده طی امسال ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان به بهره برداری رسیده و زیربار ترافیک برود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی شده طی امسال ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در این استان به بهره برداری رسیده و زیربار ترافیک برود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در سال جاری، اظهار داشت: ۱۵۰ کیلومتر از این میزان در هفته دولت و  ۵۰ کیلومتر در دهه فجر به بهره برداری می رسد. 

وی گفت: در بخش تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی نیز اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد تامین زمین انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: برنامه اصلی ما برای توسعه آذربایجان غربی در حوزه آزادراهی، کنارگذر شرقی ارومیه است که به طول ۸۵ کیلومتر از رشکان تا مسیر ارومیه - تبریز امتداد دارد.

حمزه لو گفت: در آذربایجان غربی و مسیر کریدور غرب کشور، ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد شود که امیدواریم با احداث کنارگذر شرقی این فشار کاهش یابد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده، برای اجرای طرح کنار گذر شرقی ارومیه ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۱۶ دستگاه کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، در شهرهای مختلف استان ساخت، تجهیز و تکمیل می شود.

حمزه لو اظهار داشت: از این آمار ۶ کتابخانه در شهرهای سردشت، نقده، سرو، میاندوآب و ارومیه نیازمند تعمیر، تجهیز، تکمیل، تخریب و بازسازی است.

وی بیان کرد: همچنین ساخت ۱۰ کتابخانه در شهرهای مختلف استان در جریان سفر استاندار مصوب شده که اجرای این طرح ها نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.

حمزه لو تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح ها باید زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه ها توسط نهاد کتابخانه های عمومی تعیین و تکلیف شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: جذب اعتبارات برای پروژه های عمرانی بدون وقفه در حال انجام است و مشکلی در جذب اعتبارات وجود ندارد.

حمزه لو تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات، مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی آذربایجان غربی پرداخت می شود و  در حال حاضر عملیات های راهسازی بدون وقفه در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.