| کد خبر: 225739 |

◄ نخستین واحد تولیدی سیلیکون سال آینده در خوی به بهره برداری می رسد

امیر جعفری مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت:نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در آذربایجان غربی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

امیر جعفری مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی  گفت:نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در آذربایجان غربی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی افزود:این کارخانه در سه فاز بوده که فاز اول آن با ۲ کوره بزرگ و مواد اولیه شامل زغال سنگ و سیلیس و زغال چوب در حال احداث است.

او اظهار کرد: این واحد صنعتی با یک‌هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت آورده شخصی و دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی بیان کرد: در این کارخانه "ویفرسیلکون" و مواد اولیه ساخت لامپ و صفحات خورشیدی و مواردی از این دست تولید خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه اکنون یک معدن سیلیس در خوی فعال است، اضافه کرد: سالانه ۲۵ هزار تن از این ماده پرارزش به صورت خام از این شهرستان صادر می شد که با افتتاح این کارخانه، دارای ارزش افزوده می شود.

او بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد برای ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت خوی با بیان اینکه این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی این شهرستان راه اندازی شده است، افزود: سیلیکون متال در صنعت ریخته گری آلومینیوم و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵٠ هزار تن در سال فعالیت خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.