| کد خبر: 225099 |

تاکید برگسترش مناسبات اقتصادی در مرزکیله با کردستان عراق

فرماندار سردشت با بیان اینکه منطقه مقابل سردشت در کشور عراق ظرفیت بسیار مناسبی برای روابط تجاری دارد، افزود: برای این امر بایستی از ظرفیت ها حداکثر بهره برد و برای افزایش صادرات و مرادات تجاری زمینه سازی کنیم و راه های تقویتی و کمکی نیز باید شناسایی شود.

تین نیوز

فرماندار سردشت با بیان اینکه منطقه مقابل سردشت در کشور عراق ظرفیت بسیار مناسبی برای روابط تجاری دارد، افزود: برای این امر بایستی از ظرفیت ها حداکثر بهره برد و برای افزایش صادرات و مرادات تجاری زمینه سازی کنیم و راه های تقویتی و کمکی نیز باید شناسایی شود.
 
▪️شوشتری در این جلسه گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام جهش تولید مزین شده تلاش این است با برگزاری چنین نشست های مبادلات تجاری بین دو طرف بیشتر از پیش در جهت رونق و افزایش صادرات انجام بگیرد چراکه توسعه مبادلات علاوه بر رونق بخش به اقتصاد معیشت منطقه زمینه برای افزایش تولیدات و رونق صادرات کالاهای داخلی را فراهم می کند.
 
▫️اقصی نخشی پور افزود: علاقمند به گسترش  روابط تجاری و اقتصادی با کشور همسایه هستیم  و در این راستا ضمن آمادگی کامل برای افزایش روابط تجاری ، مسایل و مشکلات مرزی بین دو طرف مربوطه را نیز پیگیری می کنیم.
 
▪️نخشی پور اضافه کرد:  گمرک کیله با توجه به اینکه به عنوان یک بازارچه تعریف شده آمار صادرات در آن از بسیاری گمرکات دیگر بیشتر می باشد و امسال خوشبختانه 340 هزار تن کالا به ارزش بیش از 580 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.
 
▫️بکر بایز فرماندار قلعه دیزه نیز در ادامه این نشست گفت: در روابط تجاری فی مابین دو نوع مشکلات وجود دارد یکی مربوط به داخل مرز و دیگری مربوط به مشکلات قانونی و سیاسی است.
 
▪️وی افزود: مشکلاتی که مربوط به داخل مرز است با همکاری و تعاملات مسئولان محلی دو طرف پیگیری و بررسی و درنهایت حل خواهد شد.
 
▫️وی بیان کرد: برای رفع مشکلات قانونی و سیاسی نیز سرکنسول و دیگر مقامات بلندپایه بایستی پیگیر باشند و اقداماتی انجام بدهند که ما برای رفع این موانع آمادگی کامل داریم.

▪️وی افزود : برای افزایش صادرات از مرز کیله با توجه به حجم زیاد ورود و خروج کامیون افزایش ساعات کاری، بهبود وضعیت راهها ، افزایش نشستهای بین دو طرف برای کاهش مشکلات موجود الزامی است.

▫️بایز در پایان از مسئولان ایرانی خواست به منظور رسمی شدن مرز کیله  بین اقلیم کرستان و حکومت مرکزی عراق میانجیگری کنند.
 
▪️جوهر محمد حسن رییس گمرک قلعه دیزه عراق نیز در این نشست با اشاره به صدور مجوز ساختمان پاسپورت گفت : مجوز تاسیس واحد پاسپورت توسط حکومت مرکزی عراق صادر شده است و در حال جانمایی آن هستیم. 
  
◾کمبود زیرساخت ها ، رسمی نکردن مرز کیله از سوی کشور عراق ، مستقر نشدن گمرک عراقی در نقطه صفر مرزی، برگشت کالاهای صادراتی ، کم بودن ساعات کاری  از عمده مشکلات فی مابین بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.