| کد خبر: 267720 |

سرمایه‌ گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی در طرح‌ های آزادراهی آذربایجان‌ شرقی

مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور از سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی در طرح های آزادراهی آذربایجان شرقی خبر داد.

تین نیوز

 مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور از سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی در طرح های آزادراهی آذربایجان شرقی خبر داد.

گزارش تصویری| آخرین وضعیت آزادراه تبریز - مرند

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ناصر بصیری روز چهارشنبه(۱۱ بهمن) در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از وضعیت آزادراه تبریز-مرند که در قالب اردوی «راویان پیشرفت» انجام گرفت، اظهار کرد: اکنون ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در سطح استان آذربایجان شرقی با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی در حال اجرا و بهره برداری است که شامل بیش از ۱۱۰ کیلومتر آزادراه مراغه-هشترود، ۶۲ کیلومتر آزادراه تبریز-مرند و بیش از ۶۸ کیلومتر قطعه های ششم و پنجم آزادراه تبریز-ارومیه است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده، ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه-هشترود، ۳۳ کیلومتر از آزادراه تبریز-مرند و ۱۶ کیلومتر از آزادراه تبریز-ارومیه تا دو سال آینده و پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در تشریح وضعیت آزادراه تبریز-مرند، افزود: احداث این آزادراه که ۶۲ کیلومتر طول دارد، از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و احداث بخشی از آن در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی در اولویت قرار گرفته است که در این راستا ۳۳ کیلومتر این آزادراه که شامل تقاطع دیزل آباد تبریز تا محله «شوردرق» تقاطع صوفیان جاده قدیمی تبریز-مرند می شود، در حال تکمیل است.

بصیری با بیان این که فاز نخست این آزادراه مهم استان به طول ۲۴ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: باند جنوبی این پروژه از سمت تقاطع صوفیان به تبریز، ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال اجرا است که برای تکمیل آن نیز ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است. باند شمالی آن نیز که ۷۰ درصد پیشرفت دارد، شش ماه پس از افتتاح باند جنوبی، آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان این که تکمیل باند شمالی این آزادراه به حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: اجرای آزادراه تبریز - مرند در مسیر رفت و برگشت از تقاطع دیزل آباد تبریز تا محله شوردرق صوفیان نیازمند مجموع ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به اهمیت آزادراه تبریز-مرند، خاطرنشان کرد: این آزادراه بخشی از آزادراه سراسری تهران-بازرگان بوده و در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی (AH۱) اجرا می شود. این بزرگراه که از ژاپن تا بلغارستان ادامه دار است، بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مساحت دارد.

مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور با بیان این که سال ۱۳۸۵ دولت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، متعهد اجرای این آزادراه شده است، گفت: کوتاهترین مسیر این آزادراه تا تبریز احداث شده و در حال بهره برداری است. بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر از این مسیر در آذربایجان شرقی واقع شده که ۶۲ کیلومتر آن مربوط به آزادراه تبریز-مرند می شود.

وی با بیان این که باقی این مسیر از مرند تا «ایواوغلی» زیر قرارداد نرفته است، افزود: این پروژه با هدف کاهش زمان سفر، تلفات جاده ای، افزایش ظرفیت محور، افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی، تکمیل شبکه آزادراهی کشور، اتصال آن به مرز بازرگان، افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت کالا و مسافر با اتصال تهران به اروپا اجرایی می شود.

جعفرصادق رستمی مهر، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در ادامه از اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان خبر داد و افزود: این پروژه ها شامل جاده های تبریز-اهر، خواجه-ورزقان، صوفیان-شبستر-سلماس، تبریز-بستان آباد، بستان آباد-سراب و میانه-سرچم می شود.

وی از افتتاح زیرگذر شندآباد در کوزه کنان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا پروژه های مرند-ایواوغلی، مرند-جلفا، تبریز-بستان آباد حدفاصل یوسف آباد تا تقاطع آزادراه پیامبر اعظم (ص) تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسند.

وی با بیان این که دولت سیزدهم، پیگیری های جدی برای تکمیل پروژه های راهسازی استان دارد، ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در حوزه راهسازی استان بالا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.