| کد خبر: 261662 |

◄ هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی در بندرعباس تاسیس می شود

تفاهم نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی بین مدیران کل بنادر و دریانوردی و آموزش وپرورش هرمزگان امضا شد.

تین نیوز

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی ما بحث مهارت آموزی ، هنرستان ها و مدارس تخصصی است ، امروز یک تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد تا هنرستان بنادر و دریانوردی در بندرعباس ایجاد شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی افزود : کار ثبت نام هم در آموزش و پرورش در حال انجام است تا از اول مهر ماه این هنرستان پذیرش دانش آموز داشته باشد، سازمان بنادر نیز ظرفیت های مهم خود از جمله شبیه سازها و ساختارهایی که این سازمان برای آموزش دریانوردان خود استفاده می کند در اختیار استان و هنرستان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه ایجاد بستر مناسب جهت جذب نیروهای بومی در مشاغل دریایی را یکی از رویکردهای مهم سازمان بنادر در استان های ساحل برشمرد.

حسین عباس نژاد افزود : با تاسیس این هنرستان تخصصی هم راستا با توسعه زیرساخت های دریایی و بندر در استان  ایجاد بستر آموزشی مناسب برای تحصیل علاقه مندان و البته اشتغال آنها در بنادر استان فراهم خواهد شد.

وی گفت : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فضای آموزشی با امکانات مطلوب از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان فراهم شده و تمامی امکانات موجود در مرکز آموزش این اداره کل نیز در خدمت این هنرستان تخصصی قرار خواهد گرفت.

عباس نژاد خاطر نشان کرد : وجود ۲ بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر در نزدیکی این هنرستان نیز زمینه حضور دانش آموزان برای بازدید میدانی و آشنایی با ادوات و تجهیزات دریایی و بندری را فراهم می کند تا علاوه بر کسب آموزش های تئوری به صورت عملیاتی و حضوری نیز از تجهیزات بازدید و تخصص لازم را در همان مکان و عملی بیاموزند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار هرمزگان و مجموعه آموزش و پرورش استان ضمن توسعه فضاهای آموزشی این هنرستان تخصصی در سال های زمینه حضور جمع بیشتری از علاقمندان به تحصیل در رشته مرتبط با حوزه دریا و بندر گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.