| کد خبر: 259736 |

◄ سواحل مکران، گنجی عظیم با مزیت های مهم اقتصادی

سواحل مکران دارای مزیت های مهم اقتصادی هستند اما بهره مندی از این فرصت ها به سرمایه گذاری و سیاست گزاری نیاز دارد.

تین نیوز

نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای توسعه سواحل مکران گفت: حضور سازمان حاکمیتی مثل سازمان بنادر در منطقه کوه مبارک در کنار  صنایع نفتی و پتروشیمی ایجاد شده ، ضمن ارتقا استاندارد و ایمنی خدمات دریایی و بندری بر رونق این منطقه در عرصه های بین المللی خواهد افزود .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، حسین دهقان نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای توسعه سواحل مکران  امروز 11 مرداد ماه در بازدید از زیر ساخت های ایجاد شده در سواحل مکران عنوان کرد : یکی از اصلی ترین بهره برداری های ما از سواحل مکران در حوزه نفتی ، پتروشیمی، بندری و دریایی با هدف توسعه فعالیت های دریا محور و ظرفیت های تجاری و بانکرینگ و ... است.

وی با بیان این که سواحل مکران دارای مزیت های مهم اقتصادی هستند اما بهره مندی از این فرصت ها به سرمایه گذاری و سیاست گزاری نیاز دارد ، خاطرنشان کرد : دولت سیزدهم گام های بزرگی برای توسعه سواحل مَکُران برداشته است که بخشی از آن در حوزه نفتی و پتروشیمی و بخش مهم دیگر آن در حوزه دریایی و بندر در منطقه بنجی و کوه مبار ک در حال انجام است .

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران ادامه داد : در حوزه صنایع نفتی و پتروشیمی اقدامات زیربنایی بسیار مطلوبی در این منطقه صورت گرفته که هم افزایی بین سازمان ها و استقرار دستگاه های حاکمیتی مثل سازمان بنادر در منطقه کوه مبارک می تواند ضمن پشتیبانی از حیث خدمات دریایی ایمنی و استاندارد لازم در منطقه را تضمین کند.

دهقان خاطر نشان کرد : سواحل مکران گنج عظیم است که تعامل و هم افزایی بین دستگاه ها می تواند در ابعاد مختلف برای مردم منطقه و ارتقا جایگاه ایران  هم راستا با سیاست های مبتنی بر فعالیت های  دریا محور گام برداریم .

وی بر هم افزایی کلیه دستگاه ها برای احداث بندرگاه چند منظوره بنجی تاکید داشت و ابراز امیدواری کرد با همت بلند دولت سیزدهم و اهتمام ویژه دستگاه های متولی از جمله وزارت نفت و سازمان بنادر تلاشی خواهیم کرد بتوانیم از این فضای مثبت در سطح ملی و منطقه ای به نفع مردم منطقه استفاده نماییم .

 

سواحل مکران

ارائه خدمات عملیات دریایی جهت پشتیبانی از خدمات نفتی و پتروپالایش در کوه مبارک

عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از آماده سازمان بنادر و دریانوردی برای حضور و ارایه خدمات دریایی در منطقه کوه مبارک  سخن گفت و اظهار داشت : این آمادگی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد تا با حضور درکوتاه ترین زمان ممکن بعنوان یک سازمان حاکمیتی به ارائه خدمات عملیات دریایی و ایمنی دریایی جهت پشتیبانی از خدمات نفتی و پتروپالایش در محدوده کوه مبارک  بپردازد.

عباس نژاد با بیان اینکه هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده مبنی بر راه اندازی مجتمع بندری مکران در کوتاه ترین زمان ممکن نیز در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: آنچه مسلم است این آمادگی وجود دارد تا هم راستا با راهبرد سازمان بنادر برای احداث یک بندر استاندار با قابلیت های ویژه در منطقه بنجی  خدمات دریایی در منطقه آغاز شود .

وی تاکید کرد: سازمان بنادر آمادگی خود را به جهت استقرار و ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن اعلام داشته که البته هم افزایی سایر دستگاه های استانی و ملی را می طلبد تا خدمات دریایی، راهنمایی، کنترل بازرسی کشتی ها، کنترل ترافیک دریایی، یدک کشی به منظور ارائه خدمات به حوزه های نفتی و پتروشیمی آغاز شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.