| کد خبر: 257771 |

از مُسکن برای ایمن‌ سازی تا شناسایی نقاط حادثه‌ خیز کندوان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح محور، گفت: پیگیری هایی در ارتباط با ایمن سازی محور درحال انجام است.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح محور، گفت: پیگیری هایی در ارتباط با ایمن سازی محور درحال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ۲۰ خرداد ماه امسال بود که ریزش شدید سنگ در منطقه کمرزرد محور کندوان و سقوط آن بر روی خودرو دو فوتی برجای گذاشت و همین موضوع موجب انسداد محور شد.

البته باران سنگ، معضلی است در محور کندوان با آن مواجه هستیم و با هر بار بارش برف و باران محور مستعد بارش سنگ می شود.

در این زمینه پیگیری در ارتباط با حل مشکل ریزش سنگ و باران سنگ در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با تحقق اعتبار برای همیشه به معضل باران سنگ در محور پایان داده شود.

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس در این باره اظهار کرد: بعد از حادثه ریزش سنگ بحث  لق گیری را در سطح محور کندوان در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: تصمیم بر این شد تیمی برای بررسی احداث گالری در منطقه کمرزرد کندوان داشته باشیم که ۷۰ درصد کار برداشت انجام شد و قرار شد روز یک شنبه با طرح به تایید کمیته فنی برسانند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس با بیان اینکه طرح احداث گالری در منطقه کمرزرد محور کندوان باید به تایید کمیته فنی برسد، اضافه کرد: پس از این مرحله بحث انتخاب پیمانکار در دستور کار قرار دارد.

صفایی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح محور، گفت: در برخی نقاطی که احتمال ریزش سنگ وجود داشته و بحث لق گیری هم احتمال ریزش را کاهش نداد سه نقطه در منطقه سیاه بیشه بوده که شناسایی انجام شد که با انجام مناقصه بحث ایمن سازی انجام می شود.

وی یادآور شد: بحث احداث کالری، فنس کشی، نصب نیوجرسی و سایز در حال پیگیری است.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس، کندوان را جز محورهای حادثه خیز دانست و گفت: پرریسک ترین لق گیری در منطقه کمرزرد انجام شد و در کنار آن لق گیری های نقطه ای نیز در طول انجام شد.

صفایی بیان کرد: کندوان، محور صخره ای است و مردم و مسافران باید بدانند از تردد غیرضروری در روزهای بارانی در  این محور خودداری کنند.

وی گفت: امسال شاهد اقدامات خوبی در بحث لق گیری و ایمن سازی محور کندوان بودیم که بعد از گذشت بیش از دو دهه کم سابقه است و  امیدواریم این کارها تداوم یابد تا شاهد اتفاقات ناگوار در این محور نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.