| کد خبر: 252587 |

◄ ماجرای افتتاح پل شهید سلیمانی در اصفهان و ترک خوردن آن چه بود؟

در این فیلم توضیحات فیلمبردار آن مبنی بر ترک خوردن، نشست و شکاف پل شهید سلیمانی اصفهان را که در رینگ ترافیکی چهارم شهر اصفهان واقع است، بیان می کند.

تین نیوز

در روزهای گذشته فیلمی که توسط یک شهروند از پل شهید سلیمانی گرفته شده بود در رسانه های مختلف منتشر و مورد توجه قرار گرفت.

در این فیلم توضیحات فیلمبردار آن مبنی بر ترک خوردن، نشست و شکاف پل شهید سلیمانی اصفهان را که در رینگ ترافیکی چهارم شهر اصفهان واقع است، بیان می کند.

پل

لازم به توضیح است که این پل در تاریخ 22 خرداد سال 1400 با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وقت افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

پل تازه افتتاح شده در اصفهان از وسط ترک خورده؟! فیلم

اما واقعیت ماجرا چه بوده :

به گزارش تین نیوز ، واقعیت این است که چنین روایتی از درز مشاهده شده در پل ابدً صحیح نیست و درز مشاهده شده در روی سطح جاده، درز انبساط و یا درز انقطاع پل است که به منظور بروز سرما و گرما باید پیش بینی شود. این درز توسط مواد مخصوصی تکمیل می شود که در زمان اصلاح این درز فیلمبردار از آن فیلم گرفته و آن را سوژه رسانه ها کرده است.

در همین راستا توضیحات معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان آقای اصغر کشاورز راد را در این زمینه می خوانیم:

اصغر کشاورز راد از توقف موقت تردد بر روی پل شماره یک تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی به منظور انجام اقدامات لازم فنی و عمرانی خبر داد.

اصغر کشاورز راد با طرح این مطلب در جمع خبرنگاران، درخصوص ایجاد شکاف در تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی گفت: پل شماره یک تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی در طول خود دارای چهار درز انبساط، 2 درز در ابتدا و انتها و 2 درز در طول پل است.

وی اضافه کرد: درزهای انبساط با توجه به تغییر مکان های طبیعی ناشی از اختلاف دما در فصل سرد و گرم سال و همچنین سایر تغییر مکان ها در پل پیش بینی شده و طراحی و تعبیه آنها برای پل ضروری هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این فاصله توسط درزهای انبساط الاستومری مخصوص پوشش داده می شوند، بیان کرد: بهترین زمان برای نصب درزهای انبساط لاستیکی، به دلیل مدت زمان لازم برای برگشتن خیزهای منفی ایجاد شده در پل و همچنین ایجاد نشستهای احتمالی، در حدود یکسال پس از بهره برداری از پل و در فصل سرد سال(در انقباظی ترین وضعیت پل) است.

وی تصریح کرد: همچنین به جهت همخوانی تراز درز انبساط با پروفیل آسفالت نهایی پل بهتر است درزها پس از اجرای لایه آسفالت نهایی یا همزمان با آن نصب شوند. بنابراین به منظور اینکه در حال حاضر با توجه به فاصله زمانی مناسب نسبت به بهره برداری و هچنین شرایط دمایی اصفهان، شرایط جهت اجرای درزهای انبساط کاملا مساعد است ترافیک روی پل به صورت موقت متوقف شده تا پس از اجرای آسفالت نهایی و نصب درزهای الاستومری همتراز آسفالت، مجددا پل به روی ترافیک بازگشایی شود.

کشاورز راد گفت : تصاویری که از پل گرفته شده مربوط به همین درزهای انبساط بوده که فاصله بین 2 قسمت عرشه، همان درز انبساط پیش بینی شده برای پل است.

پل قاسم سلیمانی

لازم به ذکر است که مجموعه پل های شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند اصفهان در شمال شرق این شهر واقع است و یکی از بزرگترین تقاطع های پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان می باشد. این پروژه به صورت پنج پل و تقاطع غیرهمسطح پیش بینی شده که در چهار سطح اجرا می شود. احداث این پروژه عظیم از فروردین ۱۳۹۸ آغاز شد و در مدت ۲۰ ماه به پایان رسید.

این پروژه پنج قطعه پل در چهار سطح مختلف را شامل شده و یک و نیم کیلومتر از طول حلقه رینگ حفاظتی شهر یا حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که مجموعه های از پل ها و تقاطع های غیرهمسطح را شامل شده، از شرق اصفهان از تقاطع غیرهمسطح در کنار کارخانه قند آغاز شده و پس از عبور از شمال اصفهان به شهرهای غرب اصفهان از جمله خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می رسد. گفته می شود با بهره برداری از این ابرپروژه معضلات چندین ساله شهر در حوزه ترافیک، تصادفات جاده ای و آلودگی هوا مرتفع خواهد شد.

ابرپروژه پل ها و تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی در نقطه صفر کیلومتر حلقه حفاظتی واقع شده و حلقه حفاظتی به طول ۷۸.۲ کیلومتر از این نقطه آغاز می شود.

پل های شماره یک و پنج پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی مدتی قبل در سال 1399 بهره برداری شد.

پل شماره یک این پروژه به طول ۴۹۳ متر و ارتفاع ۱۴ متر است که مسیر شرق به جنوب (یزد به شیراز) را تکمیل می کند و مهمترین پل برای حذف تردد خودروهای سنگین به داخل خیابان جی و ارغوانیه است.

پل شماره پنج این پروژه مسیر شمال به شرق (تهران به سمت یزد) نیز به طول ۱۲۵ متر پل سازی در عمق منهای هفت متر جهت تسهیل عبور و مرور و دسترسی شهروندان احداث شده و قبلا به بهره برداری  رسیده است.

پل های شماره دو، سه و چهار پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی نیز در روز 22 خرداد 1400 بهره برداری رسید.

پل قاسم سلیمانی اصفهان

مشخصات پل های شهید سلیمانی عبارتست از:

1- پل شماره یک (جبهه شرق به جنوب) به طول ۴۹۵ متر در عرض ۱۴ متر،

2- پل شماره ۲( جبهه جنوب به شمال) به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱۸ متر،

3- پل شماره سه (جبهه جنوب به شمال) به طول ۱۸۸ متر و عرض ۱۸ متر

4- پل شماره چهار به طول ۱۰۶ متر و عرض ۱۹ متر بوده

5- پل شماره پنج مسیر شمال به شرق (تهران به سمت یزد) نیز به طول ۱۲۵ متر پل سازی در عمق منهای هفت متر

همچنین مجموع مساحت پل سازی این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع می باشد.

در پروژه سردار شهید سلیمانی برای عملیات عمرانی، آزاد سازی، رفع معارضات تاسیساتی، ایجاد شبکه برق و روشنایی، احداث فضای سبز، خرید و نصب تجهیزات ترافیکی، زیباسازی و انتقال پساب ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

در پروژه مجموعه پل ها و تقاطع های غیر همسطح سردار شهید سلیمانی که نقش مهمی در توسعه منطقه شرق اصفهان خواهد داشت، ۸۳۰۰ تن آرماتور مصرفی، ۷۰ هزار مترمکعب بتن ریزی ،۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، ۶۰ هزار تن آسفالت، ۲۰۶ هزار مترمربع آزادسازی اراضی کارخانه قند و حومه، احداث هفت هکتار فضای سبز و ۱۲۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی فضای سبز انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.