| کد خبر: 251393 |

در بیست ودومین شنبه «امید و افتخار» انجام می شود؛

رونمایی از ۴ پروژه حمل و نقل پاک در پایتخت

در اولین روز بهمن ماه ۱۴۰۱ و همزمان با بیست ودومین شنبه «امید و افتخار» مراسم رونمایی از ناوگان حمل و نقل پاک با حضور شهردار تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی از مدیران شهری و دولتی برگزار می شود.

تین نیوز

در اولین روز بهمن ماه ۱۴۰۱ و همزمان با بیست ودومین شنبه «امید و افتخار» مراسم رونمایی از ناوگان حمل و نقل پاک با حضور شهردار تهران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی از مدیران شهری و دولتی برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر،  یکی از سیاست ها و اولویت های مدیریت جدید شهری، تمرکز بر روی حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوای پایتخت است و به این منظور، توسعه وسایل نقلیه پاک در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در این راستا، معاونت حمل و نقل و ترافیک به دنبال توسعه استفاده از اتوبوس برقی، موتورسیکلت برقی و دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و همچنین، گسترش مراکز مکانیزه معاینه فنی است که همه این ها در کنار توسعه مترو از جمله برنامه های مهمی محسوب می شوند که می توانند به کنترل و کاهش آلودگی هوا و مدیریت و ساماندهی ترافیک کمک کنند.

برنامه هایی که قرار است در نخستین شنبه بهمن ۱۴۰۱ رونمایی شود، به شرح زیر است:

۱. رونمایی از موتورسیکلت های برقی با قابلیت سواپ باتری

بر اساس تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت ملی پست، قرار است ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی با قابلیت سواپ باتری به شرکت پست تحویل داده شود که ۱۰۰ دستگاه از آنها، روز شنبه اول بهمن ماه با حضور شهردار تهران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی خواهد شد. گفتنی است، که طرحِ به کارگیری سواپ باتری برای اولین بار در کشور انجام می شود و اگر اجرای این طرح موفقیت آمیز باشد، ۳۰۰ هزار دستگاه از این نوع موتورسیلکت ها در تهران به کارگیری خواهند شد.  

۲. رونمایی از اتوبوس های برقی

یکی دیگر از برنامه های شنبه امید و افتخار هفته آینده، رونمایی از دو دستگاه اتوبوس برقی ۹ و ۱۲ متری است. بر اساس قراردادی که بین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و بخش خصوصی منعقد شده، قرار است ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای پایتخت تأمین شود. این دو دستگاه اتوبوس برقی، نمونه هایی از اتوبوس هایی هستند که پس از اخذ تأییدیه استاندارد و مجوز شماره گذاری، در خط ویژه میدان بهارستان - میدان جمهوری اسلامی مشغول به کار خواهند شد.

بیشتر بخوانید؛

آغاز به کار ۵۰ اتوبوس برقی در خط بهارستان - جمهوری

۳. افتتاح مرکز مکانیزه معاینه فنی آزادی

یکی دیگر از برنامه های شنبه امید و افتخار اول بهمن ماه که در راستای سیاست توسعه حمل و نقل پاک و کنترل آلودگی هوا انجام می شود، راه اندازی مرکز مکانیزه معاینه فنی آزادی واقع در بزرگراه شهید فهمیده است. این مرکز با مشارکت صد در صدیِ بخش خصوصی راه اندازی شده و دارای دو خط معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و یک سالن برای بازرسی چشمی خودروهای گازسوز است. همه تجهیزات این مرکز که از ظرفیت پذیرش سالانه ۵۶ هزار دستگاه خودرو برخوردار است، در داخل کشور تولید شده است.  

۴. رونمایی از پروژه های پایلوت موتورسیکلت برقی و اسکوتر اشتراکی

با توجه به اهمیت توسعه پایدار و ضرورت توجه روزافزون به آن در شهر و فعالیت های شهری، وسایل نقلیه الکتریکیِ اشتراکی به عنوان وسیله نقلیه پاک و پایدار، روز به روز در جهان مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. در کشور ما، با توجه به مسائل و مشکلات ناشی از آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت، اسکوترهای برقی می توانند به عنوان راهکار مناسبی برای حمل و نقل شهریِ پاک، مورد استفاده قرار گیرند.

موتورسیکلت برقی ِ اشتراکی یک وسیله حمل و نقلیِ بی سر و صدا،  راحت و پاک در سفرهای کوتاه درون شهری محسوب می شود. استفاده از موتورسیکلت برقی و اسکوتر اشتراکی، یکی از برنامه هایی است که سازمان حمل و نقل و ترافیک در راستای توسعه حمل و نقل پاک پیگیری می کند و قرار است پروژه موتورسیکلت برقی اشتراکی را در اراضی عباس آباد و پروژه اسکوتر اشتراکی را در بوستان لاله به صورت آزمایشی اجرا کند.

گفتنی است، شنبه آینده، آیین رونمایی از پروژه پایلوت به کارگیری موتورسیکلت برقی و اسکوتر اشتراکی در تهران در کنار سایر برنامه های حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.