| کد خبر: 246465 |

اجرای کنوانسیون مقابله با آلودگی دریا (مارپل ) در بندر شهید باهنر

◄ اقدام مشترک با شرکت های دانش بنیان مبنی بر جمع آوری مکانیزه زباله های خشک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با اجرای منظم و مستمر الزامات کنوانسیون مقابله با آلودگی دریا مارپلMARPOL)) برای کشتی های ورودی و پایش مستمر دریا از آلودگی های زیست محیطی، خوشبختانه بندرشهید باهنر در شرایط مطلوب و بهینه ای قرار دارد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با اجرای منظم و مستمر الزامات کنوانسیون مقابله با آلودگی دریا مارپلMARPOL)) برای کشتی های ورودی و پایش مستمر دریا از آلودگی های زیست محیطی، خوشبختانه بندرشهید باهنر در شرایط  مطلوب و بهینه ای قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛حمیدرضا محمد حسینی تختی گفت: اجرای مفاد آیین نامه های ابلاغی از سوی کمیته جلوگیری و رفع آلودگی های دریایی و زیست محیطی، ارجح امور است و کلیه الزامات عملیات جلوگیری از آلودگی دریا( مارپل) در شناور ها و کشتی های ورودی به بندر شهید باهنر به صورت منظم در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: با ورود کلیه شناورها و کشتی ها، کار رصد و پایش توسط تیم کارشناسان محیط زیست دریایی انجام  و در صورت هرگونه مغایرت با قوانین حاکم مراتب جهت رفع نواقص به فرمانده شناور ارجاع می شود.

وی اضافه کرد: با پایش و رصد مستمر دریا از آلودگی های زیست محیطی، خوشبختانه بندرشهید باهنر در شرایط  مطلوب و بهینه ای قرار دارد.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان مذاکره با شرکت های دانش بنیان در خصوص تدوین طرحی مبنی بر جمع آوری مکانیزه زباله های خشک سطح دریا  اقدام مشترکی است که  بزودی عملیاتی خواهد شد.

محمد حسینی تختی  جمع آوری زباله ها و پسماند های شناورها به تفکیک خشک و تر را اقدامی مهم  برشمرد و افزود: تحویل کیسه هایی متناسب با نوع پسماند به خدمه شناورها در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست دریایی به شکل مداوم در بندر شهید باهنر انجام می شود .

لازم به ذکر است؛ کنوانسیون مارپل در خصوص مقررات در برگیرنده منابع گوناگون آلودگی ناشی از کشتیها بوده و هدف اصلی آن، حذف آلودگی عمدی محیط زیست دریا بوسیله نفت و سایر مواد مضر و کاهش تخلیه چنین موادی بصورت عمدی و یا غیرعمدی، از طریق اعمال قوانین و مقررات بر کشتی ها و بنادر می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.