◄ تجمع واردکنندگان کامیون؛ برهم زدن نظم جامعه برای رسیدن به اهداف غیر قانونی
طرح نوسازی ناوگان فرسوده که با هدف صیانت از منافع ملی (کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، افزایش بهره وری ناوگان و...) در دستور کار قرار گرفته بود، با تغییرات ناشیانه در فرایند خروج و اسقاط ناوگان فرسوده به بیراهه رفت.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفـت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده که با هدف صیانت از منافع ملی (کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، افزایش بهره وری ناوگان و...) در دستور کار قرار گرفته بود، با تغییرات ناشیانه در فرایند خروج و اسقاط ناوگان فرسوده به بیراهه رفت.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با توجه به اعتراضات و تجمع های متعدد واردکنندگان کامیون های دست دوم که به تازگی اطلاعیه ای نیز در مورد «تجمع کفن پوشان» در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، افزود: باید دید دستگاه های امنیتی با تعداد اندکی دلال و یا مالکان زیاده خواه ولی پر هیاهو که به دنبال ساختارشکنی و برهم زدن نظم جامعه برای رسیدن به اهداف غیر قانونی خود هستند چگونه برخورد می کنند.
وی در شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: اگر با حرکت های سخیفی چون کفن پوشی برای رسیدن به یک خواسته غیرقانونی نظام کوتاه بیاید این پالس به جامعه داده خواهد شد که می توان با قلدری به خواسته خود رسید حتی اگر آن خواسته خلاف قوانین باشد.
بیشتر بخوانید:
چرا واردکنندگان کامیون دست دوم وارداتی از دولت طلبکار هستند؟
این راننده کامیوندار ادامه داد: قطعا دستگاه های امنیتی به این قضیه اشراف دارند که ساماندهی این گونه افراد بعضا توسط کسانی صورت می گیرد که در پوشش مسئولان دلسوز که خود ذینفع این ماجرا هستند صورت می گیرد.
وی در خصوص اعتراض این افراد به قیمت گواهی اسقاط، گفت: قیمت اسقاط چیزی نیست که دولت بتواند برای آن نرخ بگذارد، چرا که دولت مالک ناوگان فرسوده نیست. امروز آنچه بیشتر از ناوگان فرسوده قیمت اسقاط را افزایش داده، امتیازی است که در این طرح از طرف دولت برای دارندگان ناوگان فرسوده به عنوان مشوقی در جهت نوسازی داده شده بود.
خیرمند افزود: افرادی که فاقد شرایط طرح نوسازی بودند از ابتدا نباید قدم در این راه میگذاشتند و حالا هم که وارد شدند حق گلایه ندارند، فراموش نکنید، درست یا غلط واردات خودرو در کشور ما ممنوع است و این مجوز صرفا در راستای منافع ملی برای دارندگان ناوگان فرسوده اعطا شد.
او تاکید کرد: افزایش قیمت ناوگان فرسوده برخلاف آنچه دلالان این طرح اعلام می کنند، به خاطر احتکار نیست بلکه فروش این ناوگان (بعد از شماره گذاری) تا ۳ میلیارد بیشتر از بهای تمام شده منتج به این وضعیت شده است.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفت: دارندگان ناوگان فرسوده ای که با شرایط فعلی توان نوسازی ناوگان خود را ندارند، می خواهند حداقل در بخشی از سود امتیاز خود سهیم باشند و این خواست به حق و قابل قبولی است.
خیرمند عنوان کرد: بر خلاف ادعاهای واهی، که از طرف برخی سودجویان (در پوشش راننده) در خصوص کمبود ناوگان برای حمل کالا مطرح می شود، امروز بخش حمل و نقل جاده ای با بحران تامین بار مواجه است و موضوع استفاده از ناوگان راهداری در یک مقطع زمانی به خاطر بی برنامگی گمرک و اداره غله و... در خروج به موقع کالاهای اساسی در زمان مناسب بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.