نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 1297
  • چراصنعت حمل‌ونقل ریلی در بازار سرمایه به‌عنوان صنعتی جذاب شناخته نمی‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال مهم باید در ابتدا کلیات این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. صنعت حمل‌ونقل ریلی به‌صورت عمده، دارای دو بخش مهم است، یک بخش (قطارهای) مسافری و بخش دیگر، (قطارهای) باری است.

  • سفر هوایی به کانادا:

    سفر هوایی از ایران به کانادا حدود ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. این مدت زمان طولانی سفر می تواند بسیار خسته کننده، ناخوشایند و کسل کننده باشد.

  • حالا دیگر کار از تعرفه و تعرفه‌گذاری آمریکا و چین بر سر واردات کالاهای یکدیگر گذشته است و موضوع در سطحی فراتر بر سر آب‌های آزاد بین رفت و برگشت است. حالا دیگر، کمتر کارشناس عرصه بین‌المللی می‌تواند چشم خود را بر این تحلیل ببندد که آن کشوری قدرت بیشتری در عرصه اقتصادی در دنیا خواهد داشت که بتواند سیطره خود را بر آب‌های قابل تردد گسترش دهد و به نوعی با حمل‌و‌نقل دریایی، اقتصاد جهان را درنوردد.

  • پاندمی کرونا به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیستی بسیار زیادی منجر شد. یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر پاندمی قرار گرفت (در همه جای دنیا) صنعت حمل‌ونقل بود. یک نکته قابل توجه در مورد صنعت حمل‌ونقل در طی همه‌گیری کرونا، اشتغال در این صنعت است.

  • از زمان ظهور پروازهای تجاری در دهه ۱۹۵۰، حمل‌ونقل به‌طور اساسی تغییر نکرده است. ماشین‌ها، کشتی‌ها، قطارها، هواپیماها و حتی دوچرخه‌ها، ممکن است در طول سال‌ها عملکردشان بهبود یافته باشد، اما اساساً از زمان اختراع خود به همان شکل باقی مانده‌اند. اما در دهه آینده شاهد افزایش چشمگیر سرعت تغییرات خواهیم بود.

  • صنعت حمل‌و‌نقل یا بخش حمل‌و‌نقل یکی از مهم‌ترین بخش‌های جهان است و برای پیشرفت و بهبود جهان کاملاً حیاتی بوده و صنایع مختلفی را در درون خود شامل می‌شود. به هر حال، این یک صنعت فراگیر است که شامل راه‌آهن، خطوط هوایی، کشتیرانی و حتی پست می‌شود. در جهانی که کاملاً بین‌المللی شده است، حمل‌و‌نقل مهم‌ترین بخش است که بدون آن حمل‌و‌نقل کالا و مسافر غیرممکن خواهد بود و تجارت جهانی آنطور که ما می‌شناسیم وجود نخواهد داشت.

  • حمید رستگار کارشناس صنعت حمل‌ونقل به‌طور کلی، طرح‌های بهسازی آزادراه‌ها به منظور تحقق اهداف سه‌گانه «ارتقای ایمنی»، «افزایش ترابری روان» و «افزایش سطح سرویس و به‌تبع آن افزایش ظرفیت» اجرا می‌شوند.

  • صویب قانون «احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی کشور» مصوب سال ۱۳۶۶ و آیین‌نامه اجرایی آن این امر شروع شد و تاکنون بیش از ۲۲۰۰ متر کیلومتر آزادراه با ارزش روز

  • ارزیابی‌ها نشان می‌دهد نگهداری آزادراه‌ها که راه‌های شریانی کشور بوده از حساسیت خاصی برخوردار است و به‌خصوص آزادراه‌هایی که در مسیر ترانزیت قرار دارند از لحاظ کیفیت جسم و رویه راه، علائم اطلاعاتی و استاندارد، خط‌کشی و نقوش افقی و منعکس‌کننده‌ها، چراغ‌های چشمک‌زن و علائم هوشمند، نرده‌ها و حفاظ‌های فلزی و بتونی، زه‌کش‌ها و کانال‌های کنار راه برای تخلیه سریع نزولات جوی، مبلمان و منظر راه و تمیز بودن سطح راه باید مورد توجه قرار گیرند تا از مزیت رقابتی نسبت به مسیرهای همسو برخوردار شوند.

  • در آزادراه‌های کشور (سپندار) الکترونیکی کردن رویه‌ها به‌ویژه نظام‌های ملی کشور، با وجود همه منافع و مزایای آن، مبانی و الزاماتی را می‌طلبد که اگر به آنها توجه کافی نشود، باعث دشواری‌هایی برای ذی‌نفعان خواهد شد.