| کد خبر: 270624 |

◄ تهیه فایل PDF کتاب تاریخ جامع راه آهن

کتاب تاریخ جامع راه آهن به نوشته محمد کاظم مکملی در دو جلد توسط انتشارات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 1397 به چاپ رسیده است.

تین نیوز

کتاب تاریخ جامع راه آهن  به نوشته محمد کاظم مکملی که در دو جلد توسط انتشارات راه آهن جمهوری اسلامی  ایران در سال 1397 برای نوبت دوم چاپ شده بود، بصورت فایل پی دی اف آماده شده است.

کتاب راه آهن در ایران

این کتاب در دو جلد به نام های "راه آهن در جهان" و "راه آهن ایران تا انقلاب اسلامی" گردآوری  شده است. 

جلد اول: راه آهن در جهان

در پیشرفت و توسعه هر جامعه، به تأثیر عوامل متعددی می توان اشاره کرد. که از آن میان، توسعه راههای ارتباطی مهمترین عامل می تواند باشد. در طول تاریخ بشر بسته به میزان تحول و تکامل علمی و فرهنگی جامعه، راههای ارتباطی متنوعی ابداع شده است و از بین انواع مختلف راهها، راه آهن با ویژگی خاص خود، حرف اول را می زند و به طور انکارناپذیر، در ارتقاء کمی و کیفی اقتصاد و فرهنگ جامعه و جابه جایی کالاها و انسانها و حتی تبادلات فرهنگها و تمدنها نقش اساسی داشته است.

راه آهن با نقش منحصر به فردی که در توسعه جوامع داشته در مورد ایران. باتوجه به تنوع سیمای ظاهری زمین، وسعت ارضی زیاد، نواحی مختلف الاقلیم و تراکم و تفرق مراکز تجمع انسانی و موقعیت خاصی که ایران از نظر استراتژیکی در بین سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاشی همه جانبه و پیگیر در توسعه شبکه خطوط، که تضمین کننده توسعه اقتصادی کشور می تواند باشد، مشاهده می شود.

 

جلد دوم: راه آهن ایران تا انقلاب اسلامی

کتاب حاضر با عنوان تاریخ جامع راه آهن یا تاریخ راه آهن محصول تلاش تحقیقی چندین ساله ای است که در نگارش آن برخلاف شیوه خاص تاریخ نویسی، به تشریح و توصیف تجریدی و محدود به موضوع عنوان شده نپرداخته است؛ بلکه به صورت یک دایرة المعارف مفضل، اطلاعات، آمار و مطالب موئقی را در مورد راه آهنهای جهان، توسعه شبکه خطوط در کشورهای مختلف، سیر تکوینی و تحول تکنیکی وسایط نقلیه و لکوموتیوها و مخصوصاً چگونگی ایجاد خطوط راه آهن در ایران، از منابع و مآخذ متعدد و مختلف عیناً یا به اقتباس نقل شده است.

جهت دریافت فایل و مطالعه جلد اول و دوم این کتاب بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

جلد اول:

downloadFile

جلد دوم: 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.