| کد خبر: 244584 |

◄ درخواست فرسوده سواران از دادستان برای ورود به طرح واردات کامیون های دست دوم

چه شد که کسانی پشت پرده طرح جایگزینی کامیون های فرسوده را طوری پیش بردند که منجر به طرح واردات بی رویه و بدون جایگزین شود؟؟

تین نیوز

یک راننده کامیون دار و دانش آموخته مهندسی گفت: برای مدت ها واردات کامیون ممنوع و خودروسازان داخلی هم در پاسخگویی به نیاز بازار از لحاظ تیراژ و کیفیت ناتوان بودند.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: خیلی از برندها مانند داف و رنو اصلا تولید کننده داخلی فعال ندارند. پس در چنین شرایطی بازار تشنه کامیون شد و قیمت برند اروپایی تولید داخل به ۷ میلیارد رسید.

وی عنوان کرد: در چنین بازاری که سیاست های موجود آن را به تشنگی کشانده است، هیچ بعید نیست کامیون سه ساله سفارش اروپا ۵ الی ۶ میلیارد قیمت بخورد.

بیشتر بخوانید:

جلیلی تاکید کرد: این در حالی است که این کامیون ها در اروپا ۷۰ یا ۸۰ هزار یورو است که با ثبت سفارش کمی بیش از ۲ میلیارد خواهد شد.

وی گفت: پس فاصله ۲ تا ۶ میلیارد در هر کامیون رانتی را به وجود خواهد آورد که حجم این رانت برای ۵۰ هزار دستگاه به بیش از ۱۰۰هزار میلیارد می رسد.

وی با بیان این که رانت ۱۰۰ هزار میلیاردی تمام رانتخواران داخلی را به طمع می اندازد، خاطرنشان کرد: جا دارد دادستان کل کشور برای ردیابی و تفحص این رانت ورود کنند.

او افزود: چه شد که کسانی پشت پرده طرح جایگزینی کامیون های فرسوده را طوری پیش بردند که منجر به طرح واردات بی رویه و بدون جایگزین شود؟؟

 

قیمت کامیون
قیمت کامیون دست دوم در اروپا

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صمد 0 1

    الان فقط دو میلیارد پول گمرک و اسقاط میشه یه ولوو نیوفیس صفر هم زیر ۱۵۰ هزار یورو تحویل بازرگان پیدا نمیشه اونی که این مطلب رو نوشته هنوز تو سه سال پیش سیر میکنه داداش قیمت ماشین تو خود اروپا دو برابر شده گمرکی و اسقاط هم چهار برابر

  • یداله 0 0

    برید دنبال اون کسی که بدونه اسقاط اجازه ترخیص این کامیون ها رو داد .چه رشوی کلانی گرفت....که باعث بدبخت کردن رانندگان شد ...چند ماه ماشین از گمرک ترخیص کردم ...اسقاط پیدا نمی کنم ....تو بازار هم شد کلاهبرداری ی اسقاط به چند نفر فروختن .تکلیف باید چه کرد .نه ماشن ها رو کسی می خره ....نه میشه کاری کرد

  • منصور 0 0

    طرح جایگزین که بانام فرسوده ازمجلس موافقط گرفته شدودربازارازادبه فروش رفت وکامیونهای فرسوده همچنان درچرخه حملونقل هستندخیانتی بزرگ به فرسوده سواران بود