نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 18818
  • قیمت خودرو بار دیگر از سایت‌های آگهی‌دهنده حذف شد، این در شرایطی است که طی دو هفته گذشته درج آگهی در سایت‌ها روند رفت و برگشتی را تجربه کرده است.

  • تلاش‌های دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن از تجارت و احیای بخش بازرگانی همچنان ادامه دارد، ماجرایی که به‌نظر می‌رسد حداقل در بخش صنعت و بازار خودرو تاثیر خاص و بسزایی نخواهد داشت.

  • با وجود این‌که طبق آمار، سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است اما شدت مصرف انرژی بالا تخمین زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تعداد خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه تعریف شده که این عدد برای آمریکا ۸۳۳، ژاپن ۵۹۱ و آلمان ۵۸۹ است و با این حال طبق اعلام، متوسط مصرف سوخت خودروهای تولیدی ایران در سال گذشته، حدود ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده که بالا بودن مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهد.

  • روزانه حدود هشت هزار و ۴۰۰ تن پسماند در شهر تهران تولید می‌شود که عدم تفکیک پسماند در مبدأ و آبگیری زباله در بدو تولید ضمن تولید ۴۰۰ متر مکعب شیرابه در مرکز دفع نهایی آن واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به عنوان یکی از اثرات مخرب زیست‌محیطی، موجب افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در زمینه‌های جمع‌آوری، جابه‌جایی و انتقال زباله می‌شود.

  • امروزه با گسترش روز افزون استفاده از خودرو در صنایع مختلف، نیاز به منابع انرژی برای به حرکت در آوردن آنها به شدت احساس می شود. هم اکنون سوخت های فسیلی مهمترین منابع تأمین انرژی در دسترس هستند، اما به دلیل پایان پذیر بودن این منابع در سال های آینده و همچنین مسائل زیست محیطی مانند انتشار گازهای گلخانه ای که استفاده از منابع فسیلی بر جای می گذارند، امروزه صنایع مختلف به دنبال جایگزین کردن منابع و تکنولوژی های جدید تأمین انرژی هستند.

  • ایران تنها کشوری نیست که از تحریم نفتی آمریکا متضرر می‌شوند، چرا که کشورهای واردکننده نفت در آسیا نظیر چین و هند نیز از این مسئله آسیب می‌بینند.

  • طرح اتصال استان قزوین به شرق استان گیلان با احداث جاده قزوین- رحیم آباد به کلاچای با ۴۱ میلیارد تومان هزینه و ۱۵ درصد پیشرفت به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی با چالش روبروست.

  • آلودگی هوا به محیط زیست و سلامت بدن آسیب وارد می‌کند. بیماری‌های تنفسی، احساس خستگی و سردرد، اضطراب، مشکلات قلبی-عروقی، مشکلات باروری، آسیب دیدن کبد و سیستم عصبی از جمله پیامدهای آلودگی هوا هستند.

  • تاریکی همه شهر را میبلعد و قدم زدن در خیابان های اصلی بعد از نیمه شب بی شباهت نیست به قدم گذاشتن به سرزمین برهوتی که گویا تا چند ساعت قبل هیچ نشانه ای از حیات در آن وجود نداشته است. تصویب مکرر بخشنامه ها و مصوبات شهری تا امروز حیات را به شب های همیشه تاریک پایتخت بازنگردانده، اگرچه هر روز خبرهایی می آید که امشب تهران بیدار خواهد ماند. این تاریکی مستمر و طولانی موجب می شود تا هر روز میزان قابل توجهی فرصت خلاقیت و توسعه بسوزد؛ فرصت هایی که در صورت هم اندیشی چندجانبه و برنامه ریزی موقعیت قابل توجهی خواهد بود برای تغییر در زیست شهری پایتخت.

  • اولتیماتوم مسئولان برای آرام کردم بازار مسکن و خودرو منجر به حذف قیمت از روی سایت‌های درج آگهی شد، اما پس از گذشت ۲ روز دوباره قیمت‌های کاذب به سایت‌ها بازگشتند.