| کد خبر: 215579 |

◄ امکان تولید قطعات حساس صنعت ریلی با تلاش متخصصان داخلی

در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته‌ شد.

تین نیوز

در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته شد. ضمن اینکه مپنا لکوموتیو نیز مجهز به سالن های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید انواع لکوموتیو و واگن است و برای تولید لکوموتیو صد درصد به دانش و توان لازم مجهز است.

به گزارش تین نیوز، در آذرماه سال گذشته مدیرعامل شرکت راه آهن نیز وعده داد که در سال رونق تولید ۹۷۴ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در شرکت های داخلی تولید و به شبکه ریلی کشور اضافه شود. سعید رسولی گفته بود: ​این تعداد شامل تولید ۴۰ دستگاه لکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل ۲۳۰ واگن مسافری می شود.

رسولی با بیان اینکه ساخت این تعداد واگن و لوکوموتیو به ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: طبق تفاهم نامه ای که اواخر سال ۹۷ با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد، اعتبار مورد نیاز این طرح از محل ۲۰ درصد آورده متقاضیان، ۱۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان کمک دولتی تامین خواهد شد.

این در حالی است که حمل ونقل ریلی دارای ظرفیت های بزرگی برای کاهش وابستگی به بودجه و جذب سرمایه های داخلی و خارجی است و فعال سازی این ظرفیت ها مستلزم تسهیل و روان سازی قوانین و مقررات و تعریف دقیق بسته های حمایتی در جهت ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی است.

در همین زمینه رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما، توان شرکت های سازنده لکومتیو در ایران را بالا ارزیابی کرد و تصریح کرد که با بکارگیری نیروهای متخصص و ارتقای دانش فنی این ظرفیت قابل توسعه است.

مجتبی لطفی اضافه کرد: در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته شد. ضمن اینکه مپنا لکوموتیو نیز مجهز به سالن های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید انواع لکوموتیو و واگن است و برای تولید لکوموتیو صد درصد به دانش و توان لازم مجهز است.

گفتنی است که به طور کلی با تلاش ها و همکاری وزارت راه وشهرسازی و شرکت های خصوصی تا یک دهه پیش داخلی سازی تولید واگن های مسافری و باری در کشور ۳۰ درصد بود، اما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با ارتقای توانمندی های شرکت های داخلی، اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.