| کد خبر: 210231 |

◄ نرخ کرایه حمل با تورم و گرانی موجود هم‌خوانی ندارد

یک فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است نرخ مبنای حمل بار بر اساس طرح تن-کیلومتر باید افزایش پیدا کند زیرا با تورم و گرانی در جامعه همخوانی ندارد.

تین نیوز

یک فعال حوزه حمل ونقل جاده ای معتقد است نرخ مبنای حمل بار بر اساس طرح تن-کیلومتر باید افزایش پیدا کند زیرا با تورم و گرانی در جامعه همخوانی ندارد.

به گزارش تین نیوز، 2 سال از تصویب طرح تن-کیلومتر می گذرد اما این طرح آن چنان که باید مورد رضایت رانندگان و مالکان ناوگان سنگین قرار نگرفته است.

کوروش فلاحی فعال حوزه حمل ونقل جاده ای در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: باوجود اینکه 2 سال از تصویب طرح تن-کیلومتر می گذرد، اما تغییری در نرخ کرایه حمل کالا به وجود نیامده است. 

وی با انتقاد از عدم همخوانی کرایه حمل بار و گرانی موجود در جامعه افزود: نرخ انواع و اقسام خدمات دولتی و بخش خصوصی و خدمات آن ها بدون هیچ گونه نظارتی روزانه به روزرسانی می شود درحالی که کرایه حمل بار به روزرسانی نشده است.

وی افزود: سال گذشته بعضی از اصناف علت افزایش نرخ اجناس خود را ناشی از افزایش کرایه حمل عنوان و با منحرف کردن افکار عمومی سعی کردند خود را تبرئه کنند.

فلاحی اظهار کرد: دلیل افزایش نرخ خدمات و اقلام اعم از دولتی و خصوصی در سال جاری  علی رغم ثابت بودن نرخ حمل ونقل چیست؟

این فعال حمل و نقل جاده ای با انتقاد از رویکردها نسبت به این صنف گفت: در اوج افزایش نرخ دلار که به 19 هزار تومان رسید قیمت یک کشنده ولوو مدل روز کمتر از ۴۵۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر با دلار حدود 16 هزار تومان همان کشنده به قیمت حدود ۳ میلیارد تومان رسیده است.این در حالی است که به تبع افزایش قیمت ناوگان سنگین، قیمت لوازم یدکی و خدمات مربوط به همین نسبت افزایش تصاعدی داشته است.

وی با بیان اینکه با وجود این افزایش قیمت ها، نرخ حمل بار به روزرسانی نشده است، گفت: اما نکته اساسی و قابل تامل اجرای نرخ حمل بار بر اساس تن کیلومتر است که بر اساس هزینه ها محاسبه می شود که متاسفانه نرخ حمل کالا در اکثر نقاط کشور نه تنها با هزینه ها همخوانی ندارد بلکه از نرخ مبنای ارائه شده اولیه در مورد تن کیلومتر سازمان هم پایین تر است.

فلاحی افزود: اگر مستند بخواهم ارائه کنم به عنوان نمونه شهرستان مرودشت فارس را مثال می زنم که در حال حاضر  نرخ حمل بار طبق جدول ارائه شده سال ۹۷ سازمان حمل و نقل محاسبه می شود و حتی به روزرسانی سال گذشته  که در بندرها اعمال شد در این شهرستان علی رغم پیگیری مستمر هیئت مدیره انجمن  صنفی رانندگان و فعالان صنفی با مقاومت صاحب کالا و شرکت های حمل و نقل تاکنون اعمال نشده است.

این فعال حوزه حمل ونقل جاده ای تاکید کرد: رانندگان حمل ونقل جاده ای طی محدودیت قرنطینه کشوری نشان دادند با کمترین امکانات در شرایط سخت اپیدمی ویروس کرونا برای رفاه حال مردم از جان و مال مایه گذاشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.