| کد خبر: 2158 |

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت حمل و نقل رجا در گفتگو با تین نیوز:

تین نیوز | مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه اندازی طرح لحظه‌ای رسیدگی به شکایات به صورت 24 ساعته در قطارهای رجا خبر داد. 

حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص خدمات سامانه  1539 شرکت رجا گفت: این سامانه قدمت 10 ساله دارد و در سال جدید و با روی کار آمدن آقای موسوی‌‌نژاد تصمیم گرفته شد که مدت زمان پاسخگویی به شکایات مسافران کاهش یابد. 

وی افزود: این سامانه با داشتن 30 کارمند پاسخگو که در طول روز با 18 اپراتور و شبانه با 12 اپراتور به مسافران خدمات ارائه  کرده و پاسخگوی شکایات آنهاست.

قربانی ضمن اشاره به کاهش زمان رسیدگی به شکایات مسافران گفت: در سال گذشته میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایت 3.8 روز بود، در 6 ماه نخست سال 92 این مدت به 2.5 روز کاهش یافت و در حال حاضر این زمان به 1.5 روز رسیده است.

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا گفت: سالیانه در حدود 3 میلیون تماس ثبت می‌شود که امسال تا بهمن ماه این رقم به 2 میلیون و 700 هزار رسیده است.

وی همچنین با اشاره به خدمات جدید پیامکی 3000139 رسیدگی به شکایات رجا گفت: مسافران می‌توانند با ارسال پیامک نیز شکایات خود را به گوش مسئولان رجا برسانند.

این مسئول رجا از طرح ویژه رسیدگی لحظه‌‌ای به شکایات مسافران در داخل قطار خبر داد و گفت: از سه ماه قبل این طرح برای اولین بار در بخش ریلی اجرا شده است و به صورت 24 ساعته به شکایات مسافران رسیدگی می‌شود.

قربانی تشریح کرد: برای مثال اگر مسافری در داخل قطار از طریق تماس یا پیامک شکایت کند، بلافاصله رئیس قطار به وی مراجعه کرده و به شکایت وی رسیدگی خواهد کرد و در صورتیکه این مشکل در قطار قابل حل نبود به وی توضیحات لازم داده شده و از وی دلجویی خواهد شد.

وی از راه اندازی طرح نظرسنجی آنلاین در رجا خبر داد و افزود: در این طرح روزانه به مسافران داخل قطار پیامک زده یا با آنها تماس گرفته می‌شود و نظر آنها را در مورد خدمات جویا می‌شویم که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجا یادآور شد: شکایات مسافران در سه سطح به اطلاع مدیران ارشد رجا می‌رسد. سطح اول CRM (سامانه ارتباط با مشتری) است که هر اداره کل یک رابط  CRM دارد، سطح دوم تهیه «بولتن صدای مسافر» است که شامل تجزیه و تحلیل شکایات مردم در طول هفته بوده و در اختیار مدیرعامل، هیئت مدیره و معاونین قرار می‌گیرد.

قربانی افزود: سطح سوم مطرح کردن و تجزیه و تحلیل مشکلات به صورت هفتگی در جلسه ستاد نظارت بر قطارهای مسافرتی (شامل معاون اجرایی، معاون فنی و تمام مدیران ستادی) است.

وی در پایان ضمن اشاره به موفقیت تقریباً 100 درصدی رجا در پاسخ به شکایات مطرح شده افزود: انتظار داریم مسافران با همکاری صمیمانه، مشکلات موجود در داخل قطار را از طریق تماس یا پیامک به گوش مسئولان برسانند تا برای حل مشکلات راه حلی مناسب انتخاب شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 5 1

    اول مسائل زیر بنایی را حل کنید. هنوز مشکلات فراوانی در سرمایش و گرمایش قطارهای مسافری داریم. توقفهای خارج از برنامه و… اگر این مسائل حل شد دیگر نیازی به اپراتور شبانه و روزانه و پیامک ندارید. آمار شکایت هم از ۳ میلیون به کمتر از ۳ هزار خواهد رسید.

  • عباسی 4 2

    خواننده محترم، سوال من از شما اینست که وقتی رییس قطار خود را مالک و خدای قطار می داند و همه پرسنل قطار و حتی مسئولان ایستگاه های بین راهی توانایی برخورد با ایشان را حتی با سن و سال زیر ۳۵ سال ندارند و ایشان هم ابراز می کنند که تشخیص من ملاک و قانون قطار هست باید درد دل را به کجا برد؟ وقتی که همه عوامل چه از نیروی انتظامی و چه خود پرسنل راه اهنی که شاید به دلیل ترس از رییس قطار و مسائل دیگر در طول مسیر حتی حاضر به شنیدن حرف مسافر غریب و بدبختی که چاره ای به جز مسافرت با قطار را بدلایل مختلف ندارد و حتی زمانیکه برای دفاع از حقش باعثبوجود امدن بگو مگوهای لفظی گردیده و اقایان از خودراضی از هر نوع پرونده سازی و حتی اهانت به خانواده ام کوتاهی نمی کنند و همه ابزارها و شرایط هم به نفع خود با توجه به اشنایها استفاده می کنند و حتی حاضر نیستند تنها یک برگ سفید کاغذ که برای اخذ حداقل شهادت و امضاء دیگر مسافران شاهد جریانات رد و بدل شده بین مسافر و رییس قطار بدهند به جز ذات اگاه خداوند عالم باید درد دل را به چه کسی گفت و به چه کسی پناه برد؟ واقعا " کسی هست که پاسخگو باشد؟ اگر هست و کسی او را می شناسد محبت نماید و به من هم معرفی کند تا حداقل حرف دلم را به او بگویم ۰۹۱۳۱۶۳۹۱۵۲. در ضمن یادم رفت که بگویم موبایلی برای تماس از داخل قطار به بیرون بدلیل سوختن سیمکارتم نداشتم

  • حرف حق 8 1

    مسافر عزیز اقای عباسی. از دکتر اقایی بپرسید که چرا شغل رییس قطار که طبق مصوبه ی ۲/۵ / ۹۲ معاونت توسعه ریاست جمهوری حاکمیتیه.. و ابزار نظار ت دولت و رابط مردم و دولت است رو میخواد بده بخش خصوصی که دیگه صدای مردم هم به گوش هیچ کی نمیرسه رییس قطار شرکتی همینه. چون از رییس شرکت میترسه باید لاپوشونی کنه. و الا ابروی شرکت میره و دولت جریمه اش میکنه. فقط دکتر اقایی شاید دادتو بگیره. بقیه[…] برا خودشون سالهاست.

  • حرف حق 3 0

    اقا چرا تمام مطالب را نوشتید سانسور شماره نامه ها و بقیه ی مطالب بدور از اخلاق حرفه ای …اگه توهینی شد شما ننویسید…واقعا که…

  • محمد علی یواش رو 0 2

    من بعنوان یک رییس قطار از حاج اقا راشدی و جناب پورسید اقایی و مهندس جعفری تشکر میکنم که تکلیف قضیه ریس قطاری رو روشن کردن چون خیلی ها بابالا رفتن از کول ریس قطارها و گرفتن پول از شون دنبال کسب منافع خودشون بودن دورود بی پایان به دکتر پورسید اقایی و حاجی سید ممد راشدی

  • احد موثق 2 0

    سلام جهت عزیمت به مشهد مقدس از تبریز با خرید بلیط از شرکت و با راهنمایی فروشنده با پرداخت اضافه بها از کوپه های دارای تلویزیون تهیه کردم متاسفانه موقع رفت بنا اظهار خدمه دی وی وی خراب بود چیزی پخش نکردند موقع برگشت یک تیزر ۱۵ دقیقه ای مربوط به خدمات شرکت رجا را پخش و در مقابل سوال مردم گفتند که شرکت اینرو داده به ما چه. خدا شاهد است به خودم خیلی متاسفم فقط یک بار خواستم مثلا لذت مسافرت با قطار را ببیند و با آن تعریفی که طبق گفته فروشنده به خانواده ام گفته بودم هم دروغگو شدم هم شرمنده. جالب بدانید روی بلیط نوشته شده حرکت رسیدن به مقصد شش و بیست دقیقه در حالی ساعت ده و نیم شب رسیدم در مقابل سوال جواب دادند برو شاکر باش دیگر ساعت یازده رسیده بود سوال می کنم چرا کولر خوب کار نمی کنه جواب دادند سالن شما فقط مشکل داشت بقیه حله. حیف. چرا عاقل کند کاری … شماره قطار رفت ۴۸۰ از تبریز به مشهد و قطار برگشت ۴۸۱ از مشهد به موثق

  • محمدسهیلی 0 0

    سلام, من در مورخ ۱۹/۶ / ۹۴ خانواده ام را با قطارخواف تهران از تربت حیدریه فرستادم, کارمند شما هنگام جمع اوری بلیط قطار,[…] معنی اینکار چیه؟؟

  • سعیداهتمام بر 0 0

    با سلام ترو خدا به مشکل من هم که سر مانور چی ریلباس وترن ست هستم رسیدگی نمایید الان حدود ۲۰روز است که درب منزل سازمانی ام را بدون اخطار پلمپ کردند ومی دانند که حق با بنده است ولی دست از ازیت بر نمی دارنند ترو خدا این شب عیدی بما کمک کنید والا منو بچهایم از صبح تاشب سر کار ودرس هستیم با تشکر

  • قهرمانی 0 0

    با سلام اینجانب در مورخه ۲۱/۴ / ۹۵ با قطار ۱۵/۱۵ تهران زنجان عزیمت کردم که مشکلاتی به قرار زیر مشاهده گردید ۱ - کل سالن قطار برای همه مسافرین دارای دو سرویس بهداشتی بود که یکی از آنها معیوب بوده و در طول سفر یکسره حدود ۱۰ نفر در صف دستشویی بودند ۲ - در طول سفر حتی یک بطری کوچک اب آشامیدنی به مسافران داده نشد و برای تهیه آب بایستی تا انتهای سالن رفته وبا پرداخت پول اب آشامیدنی میگرفت ۳ - قطار فاقد هرگونه رسانه صوتی وتصویری بود ۴ - هیچکدام از صندلی ها حالت بخواب نداشت و به ناچار تا مقصد بایستی به حالت آماده باش مینشستی ۵ - قطار فاقد فضای کافی در بین واگن بوده و جای مناسبی برای قرار دادن ساکهای مسافرتی نداشت که مشکلاتی را ایجاد میکرد ۶ - قطار فاقد تهویه مطبوع بود و با توجه به نداشتن درب مابین واگن ها گاها بوی همان یک عدد سرویس بهداشتی کل سالن ها را میداشت ۷ - مبلغ دریافتی ۱۸۱۰۰۰ ریال برای این مسیر و چنین امکاناتی بیش از حد بوده و اتوبوس خیلی بهتر از این بود ۸ - موقع خرید بلیط چه از طریق اینترنت و چه از طریق ایستگاههای فروش بلیط بایستی عدم وجود امکانات به شرح مسافرین برسد تا اینکه مسافر بتواند حق انتخاب داشته باشد در ضمن داخل قطار صورتجلسه ای بابت مشکلات تنظیم و تعدادی از مسافرین امضا کردند که یک برگ از ان تحویل رییس قطار داده شد و برگه دوم دست بنده میباشد در صورت لزوم به ارائه مدرک میتوانید پیگیر شوید با تشکر از شما لطفا رسیدگی فرمایید

  • جلیلی 0 1

    دوهفته پیش به همراه پسرم که زیر دوسال سن دارد، از اصفهان به مشهد عازم شدم، درکمال تعجب دیدم که بلیط واسه پسرم صادر شد، اما چون اطلاعات کافی نداشتم چیزی نگفتم. الان پرسیدم میگن زیر دوسال بلیط صادر نمیکنن، من که یه صندلی داشتم، پس بلیط پسرم برای چی بود.. چجوری میتونم پولمو پس بگیرم. راهنمایی کنین لطفا

  • 0 0

    هفته دولت را تسلیت عرض میکنم با این خدمت رسانی به مردم!!!!! در هفته دولت در تاریخ ۹۵/۶ / ۲ در قطار صبح تهران قم، آلودگی هوا و بوی دود قطار به حدی بود که دچار نفس تنگی و سردرد و سوزش چشم و سوزش گلو و دیگر علائم مرگ شدیم. اعتراض مسافران به رئیس و مامورین قطار به جایی نرسید و گفتند که دیزل این قطار از تهران مشکل داشته و علیرغم مخالفتها بازهم مسافران را سوار کرده و قطار را به راه انداختند. واقعاً از این خدمت رسانی مسئولین به ملت به قیمت جان و سلامتی ملت باید قدردانی کرد!!!!!!!!!!!!!! آیا کسی هست که جوابگو باشد؟؟؟!!!

  • Naserkh @ yahoo. com 0 0

    سلام ۱ - زمان حرکت قطار از زنجان به تهران مناسب نمیباشد یعنی اگر دانشجوی دختر ما از زنجان ساعت ۱۹ حرکت کند حداقل ساعت ۲۴ تهران میرسه که بهیچ وجه مناسب نیست ساعت ۳ یا ۴ مناسب میباشد ۲ - کیفیت قطارها نیز بسیار پایین میباشد چرا قطارهای پردیس از این مسیر برداشته شدند؟

  • Shiva. khorshid۱۹۹۴ @ gmail. com 0 0

    قطار های مسیر تهران زنجان همگی فرسوده و کند هستند در ضمن ساعت حرکت همین قطارهای نامناسب برای دانشجویان که بخش غالب مسافرین این مسیر را تشکیل می دهند اصلا مناسب نیست. برای مثال ساعت حرکت قطار زنجان - تهران ٧ عصر میباشد و ساعت رسیدن به مقصد حدود ساعت ١ بامداد است. لطفا در جهت بهبود ساعت حرکت قطار ها اقدام کنید

  • 0 0

    سلام با ارزوی توفیق وسلامتی لطفا در مورد برخورد پرسنل قطار محلی ازادور به مشهددر تاریخ ۱۵/۶ / ۹۵ تذکر بدهید بر خورد انها با مسافرین در شان یک پرسنل اداری نیست در مورد دریافت حق الزحمه خدمات ایستگاهی که دریافت می شود قطار محلی خدمات ایستگاهی ندارد در مورد بعدی هم آب معدنی این قطار به مسافران داده نمی شود لطفا ملاحظه فرمایید.

  • 0 0

    ایستگاه ازنظرخدمات ایستگاهی ضعیف است. بعضی مواقع فاقدویلچر و فاقدجابجاکننده ویلچر میباشد.

  • f _ khanjani۵۷ @ yahoo. com 0 1

    سلام. من از مسؤلین راه آهن و نماینده رجا در مشهد شکایت دارم. بنده به همراه همسر و فرزندم برای برگشت از مشهد بلیط قطار لوکس ۴ تخته برای تاریخ ۱۴ آبان تهیه کردیم البته کوپه دربست. وقتی اعلام کردن که مسافران سوار قطار بشن ما رفتیم و با یا قطار داغون و کهنه مواجه شدیم ما برای بلیط قطار لوکس برای هر نفر ۸۳هزار تومان پرداخت کردیم ولی ما رو سوار قطار خلیج کردن. اعتراض کردیم ولی خیلی بد برخورد کردن. حتی پلیس راه آهن هم بسیار بی ادبانه با همه صحبت کردن. بعد از کلی جر وبحثگفتن میتونید تهران برید مابقی پولتونو پس بگیرید ما هم در راه آهن تهران رفتیم به قسمت رسیدگی به شکایات. به ما گفتن بعد از سه روز مراجعه کنید به دفاتر فروش بلیط و پولتونو پس بگیرید. وقتی رفتیم به ما گفتن برای هر نفر مبلغ ۱۰۵۰۰ تومان پرداخت میشه. میخوام بدونم وقتی که قیمت بلیط قطار لوکس ۸۳۰۰۰ تومان هست و قیمت بلیط خلیج ۶۵۰۰۰ تومان اختلاف قیمت این میشه؟؟؟؟؟؟ اینجا حق چه جایگاهی داره؟؟؟ اسلام چی میگه؟؟؟؟ از نظر من این دزدی آشکاره…ما زائر أمام رضا بودیم. این حق خوری در یک مملکت إسلامی بسیار زشت و قابل نکوهش هست. ما با این دریافت این پول ثروتمند نمیشیم ولی گویا مسولین رجا به این پول خردها نیاز دارن. نه من نه هیچ یک از مسافرین اون قطار لعنتی هیچ یک از شما ها رو نمیبخشیم و حلال نمیکنیم. اون پول آتشی ست در شکم تک تک شماها.. روز قیامت رو فراموش نکنید.

  • . 0 0

    سلام. دقیقآ۲۴ساعت قبل از حرکت زنگ می زنید می گید قطار خراب شده مراجعه کنید برای کنسل کردن بلیط خود. و با افتخار نداشته ی خود. افتخار می کنید که تمام پول رو به شما بر می گردانیم. اما دیگه شعور این رو ندارید که فکر کنید که مردم از یک ماه قبل بلیط رو با بد بختی رزرو کردن و برای زندگی خود برنامه ریزی کردن. به راحتی می گید قطار مشکل داره. وقطار جانشین هم نداریم. بسیار متأسفم برای{…} نداشته. ی شما

  • shahzadeh. zaer @ gmail. com 0 0

    باسلام مسافرین قطار ۱۸۸ سبز اهواز مشهد هستیم و با ضعف خدمات این قطار شدیدا مواجه هستیم که به ان اشاره می شود. باتوجه به هزینه بالای ان خدمات مناسب نیست که می توان به ۱ _ خراب بودن سیستم گرمایشی ان اشاره کرد در حالی که هوای مسیر تا مشهد یخبندان هست هنوز کولرهای روشن شده اهواز سرمای افزون بر طبیعت ایجاد می کند با اینکه به مسول اجرایی و تشریفات اعلام شده۲ _ تاخیر بیش از ۲ ساعت قطار۳ _ خراب بودن سیستم تلوزیون و صوت کوپه.

  • manimmb @ yahoo. com 3 0

    با سلام و احترام از طرف: برادر مسافر به : شرکت حمل و نقل ریلی رجا موضوع :طرح شکایت احتراما به استحضار میرسانم برادر بنده قطار شماره ۱۱۹ اهواز به تهران(اتوبوسی) بلیط تهیه کرده و بدون هیچ گونه چک شدن بلیط سوار قطار شده اند, این در حالی است که سیل جمعیتی از مردمی که بلیطی تهیه نکرده اند نیز سوار و به صورت ایستاده و روی زمین نشسته در راهروهای قطار منتظر رسیدن به مقصد خویش هستند و شرکت محترم شما از همین مسافرین نیز مبلغ ده هزار تومان دریافت می کند با توجه به برهم خوردن رفاه مشتریان شما که بلیط تهیه کرده اند و به راحتی نمی توانند حتی به سرویس بهداشتی قطار بروند و این مورد که امنیت سفر ایشان به لحاظ چک نشدن هویت افراد درون قطار چک نشده است و این مورد که ایران کشوری مانند هند و دیگر کشورهای عقب مانده نیست که بخواهد روی کوپه های قطار خود مسافر سوار کند ممنون میشوم تا پیام اینجانب را پر اهمیت بدانید تا شما مدیر عزیز نیز در جهت بهبود این وضعیت دست به اقدام مسرانه بردارید, تا قدمی برداریم در جهت بهبود رفاه حال همه شهروندان و ارج نهادن به هر ایرانی با تشکر

  • 2 0

    با سلام، اینجانب از رفتار پلیس راه آهن ایستگاه مشهد شکایت داشتم ولی کاری نتوانستم انجام دهم. آن ها بدون اینکه بگذارند من و مادرم حرفی بزنیم ما را از اتاق پلیس بیرون کردند و به ناحق از شخصی که در همان اتاق و مخفیانه به پای مادرم لگد کوبیدند حمایت کردند. تمام این روزهایی که سپری شد لعنتشان کردم. خدا انشاء ا… پای عزیزانشان را جلوی چشمشان قلم کند و نگذارد حرفی بزنن. و این صحنه سال ها جلوی چشمشان بماند.

  • 0 0

    بسیارعلی است من آن چه نیاز داشتم رسیدم

  • 0 0

    باسلام. اولین قطارکه صبحها ازپرندبه سمت تهران می آیدبسیارقدیمی است که بعضا سیستم گرمایشی آن اشکال داردوتعداد واگنهاوصندلیهای هرسالن آن کم است بطوریکه تقریبا هرروز یک عده ای سرپامی ایستند وبااینکه واگن پرسنل هم پرازمسافرمیشودبازهم عده ای ازخانم ها وآقایان سرپامی ایستندحتی گاهی اوقات جا برای نشستن پرسنل قطارنیست وحتی گاهی اقایان مابین سالن پرسنل وخانمها می ایستند که اصلا صورت خوشی ندارد. باتوجه به اینکه این قطاربرا ی این ساعت دائمی است لطف کنیدیک واگن به آن اضافه کنید تاتعدادکمتری سرپابایستندوتعدادسالن اختصاصی برای خانم ها دوتا شودکه بعضامجبورنشوند که به سالن پرسنل بروندیامابین سالنها سرپابایستند. باتشکرازمساعدت وهمکاری شما.

  • 0 0

    خیلی ممنون ازشما، بابت رسیدگی به وضعیت قطارصبح پرند

  • mehran _ ۱۵۳ @ yahoo. com 0 0

    بلیت گرفتم تهران تبریز بعد یک ساعت تاخیر قطار عبوری سوار شدم قیمت ۶۲ هزار تومان خریدم که تمیز باشه بر عکس خیلی کثیف دسته صندلی شکسته دسشویی غیر بهداشتی فقط پول بلدن بگیرن خدمات ۰۰۰۰۰۰

  • Rezamasiha۷۵ @ gmail. com 0 0

    قطاره شماره ٣۴٢ ساعت حرکت ٢٠: ١٢ تاریخ حرکت ١۴ / ١٢ / ١٣٩٥ تهران به مقصد مشهد هر کوپه این قطار فقط یک جا برای شارژ کردن گوشی داره داخل کوپه به شدت گرمه اعتراض کردیم گفتن درست میشه باید اپراتورش بیاد الان یک ساعته که داریم گرما میخوریم ولی متاسفنه هیچ پیگیری نشده از رستوران قطار آب معدنی و داستر خریدم گرم بود لیوان نداره الان من یک آب معدنی بزرگ رو چطوری با دوستام بخورم؟؟؟؟ هیچکس ۴ تا لیوان به من تداد واقعا این گرما آزار دهندس امیدوارم پیگیری بشه

  • golpamomen @ gmail. com 0 0

    عرض سلام وخسته نباشید، اینجانب حسین مومنی زاده از درون قطار رجا، که ساعت ۲۳/۱۰ دقیقه از مشهد عازم تهران شد، مکاتبه مینمایم، سریال بلیط ۲۵۶۱۹۰۳۳۹ میباشد، خواهشمند است نسبت به موارد ذیل دستور رسیدگی فرمایید، که رییس قطار، نگوید بروید هرجا دوست دارید شکایت کنید، ۱ _ رفتار نادرست مسیول برق قطار ۲ _ رفتار نادرست رییس قطار در مقابل اعتراض به جهت باد سرد فن کوپه ضمنا پیشنهاد میشود برای مسیولیتهای مهم از افراد باتجربه و باشخصیت استفاده نمایید، امیدوارم پاسخ پیگیری این شکایت را دریافت نمایم، باتشکر حسین مومنی زاده، تلفن ۰۹۱۲۳۱۸۴۴۳۰

  • Ensieh. bandani. yahoo. com 0 0

    با سلام. من و همسرم بارها با قطار پردیس سفر کردیم اما این بار صندلی من و همسرم اصلا جای مناسبی نبود و خیلی معذب بودم به دلیل اینکه یک اقا روبه رو من بود و تمایل به جابه جایی صندلی اش با من را نیز به دلیل مخالف بودن صندلی با جهت قطار را نیز نداشت و رئیس قطار نیز اصلا چاره ای پیدا نکردو فقط گفت به این اقا بگین و واقعا رضایت و راحتی مسافران اصلا برایش مهم نبود با اینکه توانایی جابه جایی مسافر با رضابت خود مسافر از عهده ایشان بر می اید. با تشکر از رسیدگی شما…

  • هادی 0 0

    راه ارتباطی مستقیم با ریس قطار از طریق تلفن همراه را فراهم نمایید تا برای پیدا کردن ریس مجبور به قطار نوردی نشویم برای مواردی که کوپه دار طرف دعوی باشد و..

  • مسافر 0 0

    سلام،چندنکته درموردقطارهای پرند اولاچراقطارهای پرندصبحهاباتاخیرمیرسه من امروزباقطاردوم پرندبه سمت تهران آمدم با10دقیقه تاخیربه اسلامشهررسیدحتی در ایستگاه تپه سفید12دقیقه هم توقف کرد همه میخوان سروقت به محل کارشون برسن ولی این تاخیرهای طولانی باعث میشه ترجیح بدن باقطارنیان این حرف خیلی ازمسافرهای قطارپرنداست.دوچرانرخ بلیط قطارپرندبه نسبت بقیه خطهای شهری گران تر است مثلابلیط کرج وهشتگردیاورامین یافیروزکوه همگی 1000تومنه ولی پرند1500تومان بااینکه بعضی ازاین مسیرهاازپرندطولانی ترهستند.افرادی که ساکن این مسیرهستندهمگی کارگروازقشرکم درآمدهستن انصاف نیست بلیط این قطار اینقدرگران باشدباتوجه به اینکه قطارشهری است وبایدخدمات عمومی ارزانترباشد.لطفا رسیدگی فرمایید.باتشکر

  • ابوالقاسم کاظمی 0 0

    با سلام بنده در مورخه دوم تیرماه با اپلیکشن رجا بلیط خریدم پول از حسابم کم شد ولی بلیط ثبت نشد به ۱۵۳۹ زنگ زدم ثبت شکایت شد امروز شانزدهم تیر هنوز پول بهم برگشت نشده یعنی چهارده روزه هر روز هم به واحد بازرسی زنگ میزنم میگن فردا فردا کد پیگیری شکایتم ۲۲۲۵۲۵ هست شماره موبایلم ۰۹۱۹۰۱۷۹۳۹۲

  • جلالی 0 0

    دیروز من یک مسافرت از ایستگاه احمد آباد رفسنجان به سمت تهران داشتم .سالن 8 کوپه دوم.بقدری کوپه و صندلیها کثیف بود و بوی ادرار و استفراغ داخل کوپه بودکه نمیشد تحمل کرد توقف بیجا در طول مسیر باعث شد ما به موقع به کارمون نرسیم

  • rezaei 1 0

    با سلام، ميخواستم بدونم چرا وقتي هروز قطارهاي مسير تهران ميانه تاخير داره و تاخير هاي ١ ساعته و حتي بيشتر و اين هروز تكرار ميشه چرا ساعت بليط هارو تغيير نميدين؟ كلا مردم ازاري رو دوست دارين ، وقت مردم براي شما بي ارزش ، واقعا متاسفم كه بليطي كه حركت ساعت ٩:٥ به فروش ميره ساعت ١٠ ميرسه، اتفاق يكبار دو بار ميفته نه اينكه هروز هفته بيفته!!! خسته شديم از بي برنامگي هاتون خسته شديم از الافي تو ايستگاه هاي راه آهن، توروخدا رسيدگي كنين اگه نميرسونين و نميتونين زمان بندي كنين قطار نذارين، اقتخار نيست كه مسير شمالغرب رتبه دوم داشته باشه در حاليكه براي هر رفت و امدي كم كم ١ ساعت تاخير و معطلي باشه!

  • سیدرضاموسوی 0 0

    سلام بلیط ویژه برادران گرفتم ولی متاسفانه یک خانواده پنج نفره چهارخانم وبچه درکوپه امدند.ایانظارتی روی بلیط ها نیست.نارضایتی خودرابه مهمانداروریس قطاراعلام کردم ولی متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

  • هاله موسویان 0 0

    باسلام.
    در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۶با قطار لوکس اکسپرس از مشهد به تهران برگشتیم.
    ما که نفهمیدیم چرا اسمش لوکس هست؟؟؟؟؟!!!!
    سالن ما که اصلا خوب نبود .
    دستشویی آب نداشت .
    سرویس دهی فوق العاده ضعیف.
    مهماندارها اصلا ظاهر مناسبی نداشتند.
    قطار غدیر با اختلاف قیمت خیلی کم فوق العاده بهتر هست.
    امیدوارم روزی برسد که مسئولین برای فهم وشعور مردم ارزش قائل باشند.


  • محمد 0 0

    چرا قطار رجا تلوزین داره ولی روشن نمیشه

  • مرضیه سهرابی 1 0

    با سلام و خسته نباشید من روز جمعه 17 شهریور از طبس به مشهد با قطار بندر عباس بلیط داشتم که متاسفانه با کلی تاخیر ساعت 6 سوار شدم تو بلیط ساعت حرکت 4/41 صبح بود بعد آقایی به نام محمد زاده که از کارکنان قطار بودن به من و دو تا بچه کوچکم که بلیطمون دستمون بود و جامون معلوم پیشنهاد کوپه ای کرد که دو تا اقا توش خوابیده بودن و بعدشم کلی حرف مفت و مزخرف که به من مربوط نی و میتونی پیاده شی ایستگاه بعدی اگر راضی نیستی به طوریکه من میلرزیدم و بچه هام گریه میکردن
    نمیدوونم منکه تمام مسیولین رو بابت اون روز به خدا واگذار میکنم
    اگرم الان کسی پیامم من رو میخونه میبینه و میتونه رسیدگی کنه تقاضا دارم رسیدیگی کنن
    داد میزد محمد زاده ام ببرو به هر کس میخوای بگو ببینم چه غلطی کسی میتونه بکنه
    منکه یه زن بودم با دو تا بچه
    سر کارش به خدا

    • نیما 0 0

      شما زنگ بزن به سامانه رجا
      البته اون{...} که اینجور رفتار کرده باید یه جور دیگه حالیش کرد

  • مسافر 0 0

    من بعدازظهرهامسافرقطارپرندهستم.متاسفانه این قطارهابا اینکه همگی ریل باس هستندولی باسرعت خیلی پایینی حرکت میکنندقبلا قطارهای دیزلی هم بودکه من همیشه 15تا20دقیقه ای به اسلامشهرمیرسیدم اماباآمدن قطارهای جدیدعلاوه براضافه شدن کرایه باسرعت کمتری به مقصدمیرسم حداقل35دقیقه طول میکشد.ازرئیس قطارسوال شدکه برگه زمان بندی شده حرکت قطارهادرمسیر رونشون دادن.ازآنجایی که 90درصدمسافرهای قطارهمگی خسته ازمحل کاربه خانه برمیگردن وباتوجه به اینکه مسیرطولانی است انصاف نیست که اینقدر قطارباکندی حرکت کند.لطفااگه امکان داردسرعت قطارهاروبرای حرکت درطول مسیربیشترکنیدکه مردم زودتربه مقصدشون برسن .ساعت حرکت قطارها تغییرنکندولی سرعت حرکت درطول مسیربیشترشودکه لااقل مردم زودتربه مقصدبرسن.باتشکر

  • مظلوم 0 0

    نمیدونم تو این کشور کی به مردمااحترام میذارن و وقت مردم ارزش پیدا میکنه این بار دوم هست که سوار قطار به اصطلاح لوکس اکسپرس زنجان .مشهد میشم که نه تنها بویی از لوکس بودن نداره و در اوج کثیفی و خدمات بد این مسیر رو تحمل کردیم اما متاسفانه بازم تاخیر سه ونیم ساعته داره انقد مسیرها نگه میدارن ومسافر جمع میکنن که همیشه تاخیر داره خدا ازشون نگذره که انقدر حق مردم رو ضایع میکنن به خدا اخرین بارم هستسوار قطار میشم انقد داخل کوپه چندش اور بود که کل بدنم کهیر زده

  • مسافر 0 0

    باسلام.برنامه جدیدقطارهای پرندبرای نیمه دوم سال صبحها ساعت 5و5:45دقیقه ازپرنداست که تابه اسلامشهربرسدحداقل45دقیقه طول میکشدکه اگرباساعت5صبح حرکت کنی یک ساعت زودترسرمحل کارحاضرمیشوی واگه باقطاردومش بیای که باتاخیربه محل کارمیرسی این مشکل فقط برای من پیش نیومده بسیاری ازمسافرین که ازمسیرپرندو...میان بااین مشکل مواجه هستند.برای بعدازظهرهاهم که ساعت4:20و5:45دقیقه شده که اکثرکسانی که ساعت4تعطیل میشوندتابه قطاربرسندساعت4:30یا5میشودکه قاعدتانه بهقطارساعت4میرسیم یابایدصبرکنیم تاقطار5:45دقیقه که بازکلی ازوقت گرفته میشودلطفادربرنامه ساعتهای قطاربرای اول صبح وبعدازظهر تجدیدنظر بکنیدچون خیلی ازمسافرهاناراضی هستند.اگه امکان داردبرای تغییر زمان قطارهادرفصول فرمهای نظرسنجی بدهیدتامسافران نظراتشون رااعلام کنندتاساعتهای مناسبی انتخاب کنندباتشکر

  • صادقیان 0 0

    سلام.مسافر زاهدان اصفهان قطار ۵۳۵ مورخ ۱۸ آذرماه.ازسرما. لرزش و صدای زیاد.خاک زیاد داخل کوپه .توقف بیشتر ازحدوتاخیر در رسیدن به مقصد شکایت دارم.طبیعیه!؟

  • نسترن 0 0

    با سلام
    لطفا در طول فصل سرما نسبت به انجام وظیفه رسنل قطار ها نظارت بیشتر داشته باشید قطار شماره ۴۶۰ در تاریخ ۱۹/۹/۹۶ با وجود سرمای شدید از روشن کردن وسیله گرمایشی تا یک ایستگاه مانده به زنجان خودداری کرد
    چرا مردم باید هزینه ی کم کاری عده ای را بپردازند
    لطفا رسیدگی فرمایید
    مانده به زنجان

  • اصغر عزیزیزی 0 0

    اصلا باجه بیلیط تون رو جمع کنین به خاطره اون بیلیطی که شما ها می دین تو وقت تعیین حرکت نمی کنن قطارها یا زودتر حرکت می کنن ویا خیلی دیرتر واقعا براتون متاسفم

  • سعید اهتمام بر 0 0

    سلام من کارمند ۲۸ ساله راه آهن هستم و در اداره کل راه آهن تهران مشکلاتی حقوقی برای بنده درست شده و کسی جواب گوی من نیست شما که کمک به درست شدن مشکلات میکنیدفقط به بنده بگویید به کدام اداره محترم جهت پاسخگویی مراجعه کنم تشکر از شما که مشکلات را برسی می فرمایید و باعث امنیت روحی وروانی ما کارمندان رسمی راه آهن تهران می شوید تشکر
    سعید اهتمام بر

  • باقر نجفی 0 0

    سلام 13/12/96 با قطار 22 شب مشهد تهران امدم تهران 9.30 پیاده شدم در سالن 9 کوپه 4 پاور بانک و شارژرم جاماند لطف کنید اطلاع بدید کجا تحویل بگیرم.شماره بلیت 315944173 رجا 489 مشهد تهران سالن 9 کوپه 4 ساعت 2200.
    13/12/96 سپاس باقر نجفی

  • آروند اسماعیل پور شادهی 0 0

    سلام خسته نباشید. من در مورخ ۹۶/۱۲/۲۸ با قطار صبا اتوبوسی با شماره ۳۱۸ به مقصد مشهد مسافرت کردم. ولی متاسفانه مسئولین قطار با بی توجهی کامل نسبت به بقیه مسافران تعداد زیادی مسافر را بدون بلیط سوار کردند. که با اندازه ای تعدادشون زیاد هستش که راه رو ها رو مشغول کردند و جایی برای تردد نمونده. خواهش مند هستم رسیدگی فرمایید.

  • بهروز وکیلی 0 0

    بنده امسال برای اولین باربا قطاربه مشهدسفرکردم که موقع برگشت باشگردجدیدکلاهبرداری آشناشدم وباعث شده هم اعصاب خانواده هم مسئول سالن خردشود اخرتابستان برگشت کوپه ۴ نفره گیرم نیومد وسوارکوپه ۶ نفره شدیم وقتی سوارشدیم ونشستیم بعدازچنددقیقه که راه افتاد دیدم سه مردمجرد دونفرعراقی ویه نفرایرانی امدن کوپه بنده هم معترض شدم مسئول مربوطه تشریف اوردن وگفتن همینه که هست اگرناراحتی میتونی باپرداخت ۸۰۰۰۰۰ ریال کوپه رادربست دراختیارت قراربدم که ناچارا مجبورشدم پرداخت کنم یک ساعت یادوساعت نیست که خانواده تحمل کنند صحبت ده یازده ساعته .بازعید دوکوپه ۶ نفره دربست گرفتم اینترنتی. رفتنی راحت برگشتنی باز قطارکه حرکت کرد یه مجرد دیگه سوارکردن هرچه گفتم اقامن تیک دربست زدم رفتنی هم پولشو پرداخت کردم راه بجایی نبرد بعدازبحث وجدل چون دوکوپه گرفته بودم وخانمهارو تویه کوپه جادادیم واقایان رایه کوپه دیگه .

  • صدیقه اسلامی 0 0

    قطارهای صبح تهران به قم که همیشه ساعت ۵:۱۰ بوده کلا برداشته شده در صورتی که همیشه این قطارها پر میشد و برای کسانی که محل کارشان قم بود خیلی خوب بود خواهشمند است که دوباره راه اندازی بشه.

  • الهام حاجی حسینی 2 0

    اقا ما بلیط یزد تهران 11:13 داشتیم الان 11:49هنوز نیودمه کی مسوله؟

  • پويا 1 0

    اين چ طرز خدمات دادنه؟؟ از سرما تبديل ب بستني يخي شديم هر چقدر هم ميگيم اصلا گوش بدهكار نيس فكر كردن گوشامون درازه ميگن درجه كولر رو تغيير بدين از داخل كوپه ي چيز دكوري ك اصلا كار نميكنه هستش يعني از دماغمون اومد سفر با قطار هيچ خدمات درست حسابي هم وجود نداره نه قاشقي ن دستمال كاغذي يا اب هم ك هست عمدا بزرگش رو ميدن ك بيشتر سود كنن دو برابر هم ميدن يعني واقعا خدمات اشغاله تو مثلا گرون ترين قطار رو گرفتيم نفري ١٢٠تومن گرفتن ازمون اين پولا خوردن نداره

  • حسین فخیمی 0 0

    با سلام و خسته نباشید بنده یک کوپه دربست گرفتم و مشخصات سه نفر را دادم و روز سفر یک نفر را خواستم اضافه کنم گفتند که باید پول بلیط بدهد و در ضمن به اسم مهمان در کوپه سوار شود سئوال اینجاست که بنده کوپه را دربست گرفته و هزینه دادم ؟؟؟؟ با تشکر از زحمات شما عزیزان زحمتکش

  • ناشناس 0 0

    سلام
    در ایستگاه مشهد وسیله سرمایش ایستگاه کولر قدیمی ابی است لطفا تجدید نظر شود

  • ناشناس 1 0

    سلام گرانی در بوفه ها ی ایستگاه مشهد بیداد میکند

  • ناشناس 0 0

    سلام نظارت بر بار بر ها زیاد شود بعضی به مبلغ پرداختی راضی نیستند

  • سعید اهتمام بر 0 1

    ازبیست مرداد انبارتوشه بارهای مارا با کامیون به مشهد می بره مگر نمی تونستم با باربری ببرم ما به شما اعتماد کردیم بعد می گویید بار شما با دقت میرسه این بود دقت شما .؟؟!!!!
    در انبار توشه برای مسافران دستشویی نداره کافی شاپ خوبی داره ولی غذا نداره لاقل ساندویچ یا سمبوسه امکانات صفر اینم بارهای ما با کامیون می برن

  • محمدعلی مسافرداعم 0 0

    سیستم سرمایش کلا زیاد سرد است و سرما تو منفی بیستودو .نگو در و پنجره باز کن .سیستمو رو بیستو چهار بزار .از تهران و شب بیستو پنجو نصف شب خاموش .مثل همه

  • نیایش 0 0

    سلام هموطن سلام ایرانی فقط یه خواهش همدان به تهران چرا قطار نداره تورو خدا قطار ثابت هفته ای یک قطار بذارین حداقل بلیط تهران بین راهی مشهد همدان رو بفروشید این حق مانیست که هفته ای سه تا قطار از همدان به مشهد یا بالعکس داشته باشه اونوقت ما از همدان به تهران با اتوبوس خطرناک مسافرت بریم

  • مهسا موقوفه اي 0 0

    قطار٥٨٠تهران اصفهان تاريخ١٣مهر كه قرار بوده ساعت٢١:٠٨ دقيقا بياد ساعت٢٢:٥٠دقيقه اومده
    واقعا جاي تاسف داره انقدر مسافر رو معتل بزاريد

  • توکلی 0 0

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من رفت و برگشت بلیت گرفت هردوتاش افتادم سر واگن که دونفر غریبه ردبرومون هستن من و با همسرم به خاطر راحتی قطار اتوبوسی پردیس رو انتخاب کردیم
    الان مول بلیت رو به زحمت جور کردم
    حالا میگن باید پول اضافی بدم که بلیط باطل بشه و دوباره بخرم
    آخه من فقط شماره صندلیمون ناجوره
    ما ایرانی هستیم و غیرتی
    چطور زن و شوهر جوون روبرومون دوتا غریبه باشه
    رفت صندلی ۱و۲
    برکشت۶و۷ رو دادن که حتی کنار هم نمیشینیم
    تورو خدا کمکم کنید

    • احمد جهانگیری 2 0

      با عرض سلام چرا سیستم گرمایش قطار درست کار نمیکنه من به اتفاق خانواده مخصوصابچه تا صبح تو سرما موندیم ویخ زدیم مگر مسافر مجانی سوار قطار شده اند چرا باید بابت پولی که ازمسافر دریافت شده خدمات رسانی نشه

  • توکلی 2 0

    سلام
    ما زمان رفت ۲۰ نهر ساعت ۵:۳۰ صبح پردیس سالنی و برگشت ۲۴ مهر ساعت ۶:۰۵صبح مردیس سالنی
    تورو خدا بدون هزینه فقط حای صتدلی ما رو درست کنید من خانه دار و همسرم کارمندسادست
    الان پول بلیت رو به زحمت جور کرده

  • ناشناس 0 0

    چرا قطار های جنوب رو کم میکنید نمیدونم ما خوزستانیا چ گناهی کردیم دلمون خون میشه تا یه بلیط بگیریم ساعتها هم تنوع ندارن طوری ساعت میزنن که نصف شب داخل شهر غریب سردرگم شی مثلا ما که دانشگاه میریم نصف شب چکار کنیم
    کاش یکی از مسئولین رسیدگی میکردن تشکر

  • ناشناس 0 1

    سلام
    از آقاي اسلامي وزير محترم راه و شهرسازي خواهشمندم خودشون هم با قطار تشريف ببرن مشهد تا فرق سيستم سرمايش و گرمايش رو متوجه بشوند

    با قطار لوكس غدير رفتم به سمت مشهد و چقدر عالي بي سرو صدا و محترمانه برخورد نمودن
    برگشت با قطار سيمرغ اومدم واقعا خيلي فرق داشت از هر لحاظ كه فكر كنيد
    از صداي بيش از اندازه در كوپه ، سرويس بهداشتي كه مايع نداشت ، سيستم گرمايش ضعيف

    واقعا چه خوبه ما ايرانيان بتونيم از داشته هاي كشورمون خوب استفاده كنيم و روز به روز به هم ميهنان خودمون خدمت كنيم مطمئن باشيد ما ميتوانيم

  • ناشناس 1 3

    سلام در قطار مشهد به همدان رئیس قطار که جهت بازدید و کنترل بلیت امد خیلی رفتار زشت با جانبازان داشت ومدارک نشان دادیم قبول نمی کرد و میگفت مابه التفاوت را باید بدید و رفتارش پیش خانواده مان خیلی زشت بود وخیلی در کوچه ایستاد و اذیت مان کردخواهشمندست رسیدگی فرمائید که دربارها هم با کد ملی جانبازان کنترل شود که دیگه افرادی مثل ایشان مزاحم نشوند ممنون

  • امیدداورپناه 1 0

    خدمات سکوروزانه5سالن نطافت میکنن و12ساعت کارباحقوق1510000

  • میثم 0 0

    قطار رجا که وقتی یک مسافر تاخیر میکنه بدون لحظه ای توقف سریعا حرکت میکنه. ولی الان قطار تاخیر داره هیچ کاری هم نمیتونیم انجام بدیم. قطار قزوین به تهران در تاریخ 1397.9.6 شماره قطار 463

  • ناصرحسین زاده 0 0

    با سلام متاسفانه درمسیر قطارمشهد به تبریز که گرانترین بلیط قطار را خریده بودیم که از امکانات رفاهی استفاده کنیم وضعیت کوپه افتضاح بود نه خدمات تلویزیونی درست بود حتی دکمه هاش هم خراب بود نتوانستیم خاموش روشن کنیم تا از شرش خلاص بشیم . وهم از نظر انکارد تخت ها خیلی بد بود . شماره قطار ۴۸۱ تاریخ ۹۷/۸/۲۰ ساعت حرکت ۸/۲۰صبح لوکس ۴تخته اکسپرس عکسهای سیستم صوتی و تخت ها موجود میباشد که براتون بفرستم .

  • حسین 1 0

    سلام
    واقعا جای تاسف داره بعد از گذشت این همه سال ما هنوز شاهد تاخیر های این چنینی هستیم
    ما از مشهد عازم تهران هستیم شروع حرکت ساعت ۷ بوده و زمان رسیدن ب تهران ساعت ۷ خورده ما الان ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه اس ک ما هنوز ب گرمسار هم نرسیدیم نهایتا ما ب جای ساعت ۷ ساعت ۹ برسیم تهران

  • عاطفه جعفری 0 0

    وضعیت صندلی من خوب نبود یکطرف صندلی فرو رفته من هم مشکل کمر دارم حداقل هر قطاری که هست باید وضعیت مطلوب صندلی ها در حد درجه قطار باشه. قطار ۳۱۹-مشهد تهران-صندلی۷۳/۷۴
    تاریخ ۱۰/۹/۱۳۹۷

  • محمد 1 0

    سلام من به تاریخ امشب یعنی 97/9/13
    بلیط قطار از مشهد به تهران به شماره قطار 355 پرستوبن ریل در ساعت 19:20 دقیقه دارم و به خیال اینکه شام رزرو کردم چیزی نخوردم اما الان یه پرس غذا دادن که خشک و خیلی سرد که اصلا جایی نداره این قطار که بشه این غذا رو گرم کرد و باید سرد سرد خورد ، من اصلا راضی نیستم که پول غذا رو گرفتین اما ما رو گشنه نگه داشتین من راضی نیستم

  • سمیه عباس نژاد 1 0

    سلام امروز ۱۶ آذر ۹۷ قطار مشهد به ملایر شماره قطار ۱۸۳ ناهار خریدم توی برنج حشره بود و جالب اینکه معذرت خواهی میکنند اما غذا رو عوض نمیکنن و پولتم پس نمیدن باید تا فردا گرسنه بمونی
    در ضمن این دومین بار که که این مشکل پیش میاد دفعه قبلی مو درومد از داخل غذاش ایندفه حشره

  • همایون حق جو 0 0

    سلام دیروز 16آذر ماه 97بلیط قطار تهران =مشهد اینترانتی بااین عنوان خریداری کردم (اتوبوسی درجه 1ماهان)اما زمان سوار شدن با یک صحنه عجیب برخوردم قطار وا کنی قسمت اخرشو چهار تا چهار صندلی پلاستیکی و ثابت خوشکم زد یعنی اتوبوس های تو شهری صندلی های بهتری دارند اعتراض کردیم به جای نرسید گرفتند همینه که هست
    یعنی اینقدر ملت بدبخت شدیم که راه آهن هم اینگونه به مردم می تازد

  • آذر دخت زنجانی 1 0

    سلام‌.چرا برای چاپ بلیط هزینه میگیرند چرا وقتی مبلغ بلیط ۶۹۵۰ تومان هست یک روز قبل از حرکت انصراف میدیم باید هفتاد درصد برگردانند که میشود ۴۸۵۰ تومان ۳۵۰۰ برمیگردانند

  • الهام نظری 0 0

    با سلام. سیستم گرمایش بیش از حد قطار امروز نگین. و این ک خانومی در صندلی بنده نشسته بودند و من در قزوین سوار شده بودم . ب اصرار ریس ب سالن رستوران رفتم در حالی ک سالن ۲ بایستی میبودم و وضعیت این قسمت ب شدت گرم . بوی نامطبوع

  • معصومه جانپوریان 0 0

    باسلام امروز من بلیط قطاری به مشهد مقدی تهیه کردم ر بلیط قید شده بود با هتل ولی زمانی که من برای بلیط اقدام کردم ننوشته یود و من کل هزینه بلیط را پرادخت کردم بعد از پرداخت متوجه شدم زیاد است و بعد از کلی حساب و کتاب دیدم که با هتل برای من رزو شده تا اومدم کنسل کنم 1 ساعت گذشت و بعد کلید استرداد را زدم از من حدود 355 هزار تومان کم کرده بودن . خدارو خوش نمیاد واسه خاطر 1 ساعت این همه پول از من کم کنن .لطا اگر متن مرا خوانیدی تورو خدا پول مرا برگردانید . 350 خیلی زیاد است اخه منکه هتل رزو نکرده بودم که درصد هتل را از مکن کم کردن اینبی انصافی نیست .

  • پناهی 0 0

    نظارتی روی صندلی و بلیط های فروخته شده نیست و مردم خاطی با بی ادبی با افراد محق برخورد میکنند تا جای خود را عوض کنند لطفا در صدور بلیط و انتخاب جای صندلی ها در بهبود وضعیت کمک کنید و افراد را بدون بلیط و شماره صندلی سوار نکنید با تشکر

  • آرش حق پناه 0 0

    دیر شدوعدم برنامه ریزی زمانی مناسب

  • دکتر پورطاهری 0 0

    با سلام این مطالب فقط تیتر خبری است حدود ۳ ساعته که دارم با قطار و سامانه و ... تماس میگیرم تا مشکل دختران که با دو مرد در یک کوپه اند حل شود متاسفم از ناتوانی رییس قطار و افراد مسیو ل رسیدگی به شکایات به حل این مشکل وا اسف به من و مردم مظلوم سرزمینم با مدیران...

  • مصطفی 0 0

    کلاهبرداری در روز روشن
    بلیط اتوبوسی درجه 1 خریدم ولی توی کوپه 5 نفره سوارم کردن ،بعدم میگن به ما ربطی نداره شکایت داری برو زنگ بزن

  • محمد فروغی 0 0

    از عملکرد فروش بلیط راضی نیستم بلیط خودم و خانواده رو برای 13 فروردین 98 شیراز به تهران گرفتم ولی اول وقت اعلام شما بلیط حمل خودرو نداشتید. باید بلیط خریداری شده رو کنسل کنم. تمام برنامه و شوق و ذوق خانواده منو بهم ریختید.

  • علی 0 0

    سلام. من مسافر قطار 181 مشهد اهواز هستم. ساعت 2340 از مشهد حرکت کردیم که بلیط ما سالن 9 کوپه 3 بود ولی به ما گفتن این برا خودش نوشته و برین سالن 2. بعد که رفتم اونجا دیدم تعداد زیادی مسافر که عمدتا عراقی بودن اونجا مثل ما تو سالن بی جا بودن. پیگیر که شدم حدود نیم ساعت طول کشید که به ما تو سالن 4 جا دادن.حالا مشکل بعدی اینه که من بلیط قسمت خانواده گرفتم و اینجا فقط مسافر مرد سوار کردن.

  • حسین محمودآبادی 0 0

    با تشکر از شما اگر رسیدگی میکنید
    بنده جانباز 50درصددر تاریخ سوم اسفند 97 در ایستگاه بندرعباس بعلت نداشتن آسانسور یا محل عبور مخصوص خیلی دچار مشکل شدم وبرای حمل بار و همچنین سوارشدن به قطار معضلات خاص داشتم
    چرا فکری برای این معضل طی این چند ده سال نشده
    آیا خودتون جهت جابجایی مشکل ندارید یا جهت سالمندان چه تدابیری شده است
    همچنین از تهران به بندرعباس درتاریخ 29بهمن مشکلات زیاد بود کثیفی پتوها و سرد بودن کوپه ها و تهویه بد
    و 3 ساعت تأخیر در رسیدن به مقصد
    لطفا رسیدگی کنید اگر فکر ملت بیچاره هستید تدبیری سود

  • ناشناس 0 0

    قطار مشهد. تهران صبا که قرار بوده ساعت ۱۹۳۰ به تهران برسه الان که ساعت ۲۰۲۰ هست به پیشوا هم نرسیده و مسافران هم پس از ۱۳ ساعت که هنوز به مقصد نرسیدند کلافه هستند . آخه این چه وضعشه؟ گند زدید به سیستم های الکترونیکی و دیجیتال و هوشمند راهبری قطار در قطاری که حداقل جلو و پشت سر آن قطاری در حال تردد نیست که بهانه ای هم بیاورید. لطفا برای وقت مردم احترام قایل شوید و نظم داشته باشید. این آرزو را به گور خواهم برد که حداقل با این نوع قطار سرزمان به مقصد برسم!!!

  • همشهری 2 0

    باسلام وخسته نباشید.قطار بعدازظهرکه ساعت5/30 ازراه آهن به سمت پرندحرکت میکندهمیشه باتاخیربه ایستگاه تهران می آیدومعمولاساعت5/20به بعدبه ایستگاه میرسدوهرروزکلی مسافر بالای خطوط راه آهن یاداخل ریلهای قطاریاروی سکوهایاداخل سالن انتظار،منتظررسیدن قطارهستندوواقعاصحنه بدی است.هرروز کلی مسافربرای نشستن روی صندلیها به سمت قطارهجوم میبرندواین خیلی تاسف باراست.چرااین قطارها مثل سایرخطوط:قزوین -قم-ورامین و...نیم ساعت قبل حرکت درایستگاه نیستندتامردم باخیال راحت سوارقطارشوندوبه این شکل به سمت قطارهجوم نبرند.مسولین محترم لطفا رسیدگی فرمایید.

  • محمد زارعی 0 0

    سلام من ۲ سال هست داخل شرکت گور بندر راه کار میکنم نه عیدی نه چیزی

  • Ali 0 0

    قطار شيراز به تهران بودم قطار با ٤ ساعت تاخير به علت خراب شدنرسيد تهران(٢ساعت بعد از حركت از شيراز خراب شد)الانم كه رسيدم ميگن ٣ساعت طول ميكشه تا ماشينتو بهت تحويل بديم...يعني اولينو اخرين باري بود كه با قطار سفر كردم!الانم اومدم اينجا هيچ كس جوابتم نميده...كللي از كارم عقب افتادم ١٣٩٧/١٢/١١

  • بختیاری 0 0

    سلام خسته نباشید.
    سوال بنده اینه ک شما بخش اطلاعات راه آهن رو گذاشتید برای چی؟؟؟ برای اینکه اقا بشینه رو صندلی و تخمه بشکونه؟؟ ایستگاه های دورود و سپیدشت از صد تلفن فقط یکی رو جواب میدن و اونم با عصبانیت ک انگار چیزی طلب کارن از مردم. لطفا جدی رسیدگی کنید. مچکر

  • hosein 0 0

    قطار رجا تو مسیر تهران مهاباد رفت و برگشت تو ایستگاه مراغه مسافران خیلی اذیت میشن دو ساعت بدون اینکه قطار مشکلی داشته باشه مسافرا رو ول کردن هیشکی هم جوابگو نیست والله این دو ساعتی معطلی خیلیییییییییییییییییییییییه

  • سید ابولقاسم 0 0

    با سلام
    بنده مدتی در رجا و مدتی نیز در جوپار بعنوان مامور برق بودم و میدونم مشکل شما مسافرین کجاحل میشه اینجا مشکلی حل نمیشه مشکل اساسی شرکت های پیمانکاریست که با قیمتی کارها را از رجا گرفتند که از تعداد مامورین برق را و ...کم کنند که سود بیشتری کنند راه اهن هم هیچ نظارتی به این مورد نداررابراهمین مامورین برق مجبورند اضافه کار بروند وجای خالی مامورین کم شده را پر کنند ونتیجه اش خواب و خستگی و خدمات ندادن به مسافرین می باشد .

  • حمید حاجی ابادی 0 0

    برق قطار قطع شد بادوبار وصل شد شارژ گوشیم سوخت که تمام سالن بوی سوختگیش برداشت به مهمان دار گفتم وریس قطار هم گفتم ولی جواب درستی ندادن

  • سید ابولقاسم احمدی 0 0

    با سلام
    مسولین محترم اگر مسافری از سیستم سرمایش و گرمایش شکایت داره واقعا حق داره برای اینکه شرکت های پیمانکاری که برق و تهویه را گرفتندتعدادنیروها را به نصف کاهش دادند بنابر معلومه مامور رسیدگی به تهویه انرژی لازم را برای انجام درست وظایفش نخواهد داشت الحمدالله در این مورد نظارت مستمری هم ازطرف رجا وجود نداره.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین