| کد خبر: 236778 |

ثبت ۳۷۱ میلیون تردد جاده ای در سال جاری

در مهر امسال بیش از ۶۰ میلیون تردد بین استانی در راه‌های کشور انجام شده که نسبت به شهریور ۱۳ درصد و در مقایسه با مهر سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

 مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: در مهر امسال بیش از ۶۰ میلیون تردد بین استانی در راه‌های کشور انجام شده که نسبت به شهریور ۱۳ درصد و در مقایسه با مهر سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی اکبر آشوری با اشاره به تردد بین استانی وسایل نقلیه در مهر ماه سال جاری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بیش از ۲۵۰۰ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، در مهرماه سال جاری تعداد ۶۰ میلیون و ۲۲۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی بین استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سهم خودروهای سبک بیش از ۳۰۰ میلیون وسیله نقلیه و سهم وسایل نقلیه سنگین ۴ درصد بوده است، همچنین بر مبنای آمار دریافتی اوج تردد بین ساعت ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۵ انجام شده است.

آشوری در خصوص میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری کشور در ۷ ماهه امسال گفت: تردد کل وسایل نقلیه از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری ۳۷۱ میلیون وسیله نقلیه گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به گزارش تردد تجمیعی ورود و خروج استان‌های کشور گفت: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی کشور، استان تهران با ۳۱ درصد، استان البرز با ۲۷ درصد، استان مرکزی با ۱۵ درصد تردد بین استانی در صدر جدول بوده اند و استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام نیز با ۱ درصد کمترین تردد بین استانی داشتند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها با بیان این که بالغ بر یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۴ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در مهرماه امسال برقرار شده است، افزود: بیشترین سهم از مجموع تماس‌های برقرار شده در مهرماه مربوط به استان مازندران با ۳۶.۹ درصد، تهران با ۳۶.۷ درصد و استان البرز با ۷ درصد بوده است.

آشوری گفت: کل تماس‌های بخش پاسخگویی ۱۴۱ در ستاد و استان‌ها در مهرماه با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به شهریور ماه سال جاری به ۸۷ هزار و ۱۲۰ تماس رسید که سهم پاسخگویی ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تماس‌ها معادل ۵۰ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها نیز معادل ۵۰ درصد با متوسط ۸۱ ثانیه در مهرماه بوده است.

وی با بیان این که مجموع بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ در مهرماه به ۷۸۳ هزار و ۲۷۹ بازدید رسید، افزود: بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ نسبت به شهریورماه ۱۴۰۰، کاهش ۶ درصدی داشته است، همچنین کل درخواست کاربران در اپلیکیشن ۱۴۱ در مهرماه ۲۴۳ هزار و ۲۸۳ درخواست بود که نسبت به شهریورماه ۱۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به دریافت ۵۴ هزار و ۲۱ پیامک ارسالی به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در مهرماه امسال گفت: میزان پیامک‌های دریافتی کاربران جاده‌ای نسبت به شهریورماه چهار درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.