| کد خبر: 265304 |

۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در لرستان در دست احداث است

رئیس اداره راه های فرعی و روستایی راهداری لرستان گفت: علی رغم کمبود اعتبارات راه های روستایی در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در دست احداث، بهسازی و آسفالت است.

تین نیوز

نوری منصوری رئیس اداره راه های فرعی و روستایی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان این که راه نخستین زیرساخت و ابتدایی ترین وسیله ارتباطی انسان ها و یکی از شاخصه های اصلی توسعه به شمار می رود، افزود: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این میزان حدود ۷۰ درصد شوسه و آسفالت و هزار کیلومتر آن راه خاکی است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصوری توضیح داد: با توجه به اعتبارات سالانه ای که در اختیار داریم فقط می توانیم حدود ۷۰ کیلومتر از راه های روستایی را طی سال بهسازی، مرمت و آسفالت کنیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در این حوزه عنوان کرد: اعتبارات سالانه راه روستایی در سال ۱۴۰۰ با توجه به سفر ریاست جمهوری ۳۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۸ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ به ۲۵۳ میلیارد تومان در نوسان بوده است.

رئیس اداره راه های فرعی و روستایی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اضافه کرد: البته در سال ۱۴۰۰ با توجه به سفر ریاست جمهوری که اعتبارات بیش تری به لرستان اختصاص یافت توانستیم ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کنیم که به همین واسطه رتبه اول کشور در این زمینه نصیب استان شد.

وی گفت: با پیگیری هایی که مسئولین در راستای افزایش اعتبارات انجام دهند می توان درصد برخورداری راه های روستایی استان را که هم اکنون ۷۰ درصد است را  با رشد بهتری افزایش دهیم.

منصوری یادآور شد: حوزه راه روستایی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به دو بخش «ساخت و توسعه راه روستایی» که زیر نظر معاونت فنی و راه های روستایی و بخش دوم «مرمت ابنیه و نگهداری راه های روستایی» در حوزه معاونت راهداری می باشد، تقسیم می شود اما ما جاده ای که احداث می کنیم به تبع آن احداث ابنیه فنی مورد نیاز مسیر را نیز انجام می دهیم.

وی بالاترین درصد برخورداری راه های روستایی در سطح استان را به تفکیک به شهرستان های ازنا، بروجرد و دورود نسبت داد و گفت: هم چنین به دلیل توپوگرافی منطقه و صعب العبور بودن مناطق دور دست مانند الیگودرز، خرم آباد، نورآباد پلدختر و کوهدشت میزان کم تری راه بهسازی و آسفالت شده است و درصد برخورداری این شهرستان ها کمتر است.

رئیس اداره راه های فرعی و روستایی راهداری لرستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست ساخت داریم که پیمانکاران با ۷۳ قرارداد مشغول فعالیت های عمرانی در این محورها و منتظر تخصیص اعتبارات ابلاغ شده هستند و اگر تخصیص بودجه زودتر انجام شود سرعت انجام کار را بالاتر خواهیم برد.

منصوری با اشاره به این که اکثر راه های روستایی خاکی و شوسه هستند که ما آن ها را بهسازی و آسفالت می کنیم، اضافه کرد: این راه ها در سنوات گذشته راه شکافی شده اند اما، به دلیل کمبود اعتبار شوسه و خاکی باقی مانده اند.

وی هم چنین به انجام  وظایف این اداره در   راه های منتهی به روستاهای مقصد گردشگری نیز چنین گفت: برخی از اعتبارات ما مربوط به حوزه گردشگری است و از طریق میراث فرهنگی به ما ابلاغ می شوند که در این زمینه نیز اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

منصوری در این رابطه تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ موافقت نامه ای با عنوان گردشگری  داخلی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان شامل راه های روستایی در مسیر آبشار بیشه و  وارک شهرستان خرم آباد، سراب کرتیل بروجرد، آبگرم دلفان، تنگه شیرز کوهدشت، سراب رفتخان چگنی و سراب کهمان سلسه برای اجرای به ما ابلاغ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟