| کد خبر: 242088 |

از سوی شهرداری تهران مطرح شد؛

◄ درخواست واردات فوری 1000 اتوبوس دست دوم تک کابین از ترکیه

شهردار تهران در نامه ای به رئیس جمهور درخواستی مبنی بر موافقت دولت با واردات فوری یک ماهه 1000 اتوبوس دست دوم تک کابین از ترکیه با میانگین عمر فعلی 13 سال و بازسازی در حد قابل استفاده با استانداردهای یورو 2 با معافیت از هرگونه عوارض گمرکی مطرح کرد.

تین نیوز

شهردار تهران در نامه ای به رئیس جمهور درخواستی مبنی بر موافقت دولت با واردات فوری یک ماهه 1000 اتوبوس دست دوم تک کابین از ترکیه با میانگین عمر فعلی 13 سال و بازسازی در حد قابل استفاده با استانداردهای یورو 2 با معافیت از هرگونه عوارض گمرکی مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز، شهردار تهران در این درخواست که مربوط به اواخر اسفند سال ۱۴۰۰ است، همچنین از فرسودگی 90 درصدی ناوگان سامانه اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد و تزریق 5000 دستگاه اتوبوس جدید به این سامانه را ضروری دانست.

علیرضا زاکانی با تاکید بر افزایش قابل توجه هزینه قیمت خرید یک دستگاه اتوبوس به حدود 5 میلیارد تومان، دستیابی به این مهم را برای شهرداری تهران غیر ممکن و انجام این کار را مستلزم حمایت بیش از پیش دولت ذکر کرد.

به گفته زاکانی بر همین اساس، شهرداری تهران در نظر دارد حدود 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری تولید اروپا و مطابق با استانداردهای روز بین المللی بازسازی شده را با قیمتی حدود 20 درصد قیمت روز داخل از یکی از کشورهای همسایه به نحوی تامین نماید تا حداکثر ظرف مدت یک ماه در اختیار خدمات حمل و نقل عمومی شهرداری قرار گیرد.

شهردار تهران در پایان از رئیس جمهور درخواست کرد: با امعان نظر به مراتب مذکور خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم به منظور صدور مجوز خاص جهت واردات این تعداد دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران با احتساب صفر نمودن سود بازرگانی و محاسبه نرخ پایه حقوق ورودی و عوارض گمرکی معمول نمایید.

Snap 2022-04-16 at 14.18.05

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 1

    سلام.درخواست صدور مجوز خاص !!! از رییس جمهور؟؟؟ برای واردات اتوبوس بازسازی شده ی ساخت کشور مجهول اروپایی از کشور همسایه ی مجهول به قیمت یک میلیارد تومن با سود بازرگانی صفر و عوارض گمرکی پایه ؟؟؟
    پس وزارت کشور این وسط چه کاره است ؟؟؟
    رئیس جمهور این هزار میلیارد تومن را از کجا قرار است تامین کند ؟؟؟
    شهر تهران جز اتوبوس ، به تاکسی و واگن مترو و هزار و یک چیز دیگر نیاز ندارد ؟؟؟ چطور اتوبوس ناگهان رفت در صدر اولویت ها ؟؟؟