| کد خبر: 176388 |

◄ ترمینال گالری سلام با 10 اثر هنری فاخر به استقبال مسافران می‌رود

80 درصد پروژه ساخت آثار هنری ترمینال-گالری سلام به اتمام رسیده و تا پایان آبان ماه این آثار فاخر و طراز اول در ترمینال نصب خواهند شد.

تین نیوز

مدیر پروژه ترمینال-گالری سلام از اجرای 10 اثر هنری فاخر در ترمینال سلام خبر داد و گفت: 12 ترمینال-گالری در جهان وجود دارند که برخی از آن‌ها به شکل موزه هستند و ما سعی کردیم در ترمینال سلام با بهره‌گیری از این ایده و زمینه هنری، فرهنگ و هنر ایران را برای مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی نمایش دهیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (IKACNews)، فرزاد همدانچی ادامه داد: در مرحله اول 30 اثر از هنرمندان طراز اول کشور برای ترمینال-گالری سلام انتخاب شد که درنهایت با گزینش جمعی از متخصصان معماری و هنر به ریاست دکتر ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی 10 اثر برتر در زمینه‌های مختلف و با مفاهیم والای معنوی و عرفانی برگزیده شدند.

همدانچی بابیان این‌که 80 درصد پروژه ساخت آثار هنری در ترمینال-گالری سلام انجام‌شده است، افزود: تا پایان آبان ماه ساخت همه این آثار به پایان می‌رسد و در ترمینال نصب و تعبیه خواهند شد.

مدیر پروژه ترمینال-گالری سلام خاطرنشان کرد: این آثار ازلحاظ قیمت‌گذاری در طراز بسیار بالایی قرار دارند و ما محدودیت بودجه داشتیم اما سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که ازلحاظ مفهوم و شکل اجرا، خاص و متنوع باشند و فقط محدود به تابلوهای نقاشی نباشیم.

وی بابیان این‌که فضای عمومی اکثر ترمینال‌های جهان دارای سبک صنعتی و خشن است، گفت: در ترمینال-گالری سلام تلاش شد تا مردم و مسافران فضایی گرم و دل‌نشین را تجربه کنند و در سالن ترانزیت این مجموعه نیز محلی به‌عنوان نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری در نظر گرفته‌شده تا مسافران بتوانند آثار موردپسند خود را خریداری کنند.

آثار هنری برگزیده‌شده برای ترمینال-گالری سلام با عناوینی چون «مجلس مرغان»، «سلام در زبان‌ها»، «هفت وادی معرفت»، «کوچ و سلام»، «پرواز هدهد»، «خاطره پرواز»، «سفرنامه»، «مرغان بسم‌اله» و... در اشکال متنوع و متفاوت با بهره‌گیری از تابلو چوب، مجسمه چوبی و آینه شکسته، خط نقاشی، عکس، حجم آلومینیوم، گوی‌های متحرک، نئون و... طراحی و اجراشده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.