| کد خبر: 203419 |

چرا بوئینگ اوکراینی برای پرواز یک ساعت تاخیر داشت؟

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه خواندن جعبه سیاه هواپیما یک تا دو ماه به طول می‌انجامد،‌گفت: شرکت اوکراینی هواپیما را بیمه کرده است و آنها مسئول پرداخت خسارت هستند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه خواندن جعبه سیاه هواپیما یک تا دو ماه به طول می‌انجامد،‌گفت: شرکت اوکراینی هواپیما را بیمه کرده است و آنها مسئول پرداخت خسارت هستند.

به گزارش تین نیوز، حسن رضایی‌فر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که اغلب رسانه‌های خارجی بودند، درباره سانحه بوئینگ 737 اوکراینی اظهار داشت: ما از کشورهای ذی مدخل بابت حضور در جلسات بررسی سانحه این هواپیما دعوت کرده‌ایم. از کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا دعوت شده است و این نشان از صداقت ما در عملکرد دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این هواپیما با نقص فنی پرواز کرده است، گفت: این که عنوان می‌شود، این هواپیما یک ساعت تاخیر داشته است، اما با موافقت مهندس پرواز اوکراینی با وجود نقص فنی پرواز می‌کند، این طور نیست؛ این پرواز ابتدا از اوکراین وارد تهران می‌شود،‌ دو خلبان به هتل می‌روند و استراحت می‌کنند،‌ معلم خلبان هم در هتل بوده است و سپس برای پرواز تهران- کی‌یف مراجعه می‌کنند، تاخیری که پیش می‌آید به دلیل لودینگ (سنگین‌تر بودن هواپیما نسبت به وزن استاندارد) بوده است.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ادامه داد:‌ بار مسافران در این پرواز زیاد بوده و اغلب مسافران بار به همراه داشتند. از آن منظر که در فصلی قرار داریم که ممکن است شرایط جوی مقصد مناسب نباشد و هواپیما مجبور شود، به فرودگاه‌های جایگزین برود خلبان تصمیم می‌گیرد که سوخت بیشتری دریافت کند و پس از سوخت‌گیری سوار شدن مسافران و قرار گرفتن بار مسافران در محل مخصوص خلبان متوجه می‌شود که وزن مجاز هواپیما برای تیک‌آف رعایت نشده و وزن هواپیما بیشتر است. در این شرایط خلبان باید تصمیم بگیرد یا بخشی از سوخت را تخلیه کند یا بار و مسافر را کاهش دهد. که خلبان تصمیم می‌گیرد و از عوامل فرودگاهی درخواست می‌کند مقداری از بار مسافر کم شود.

رضایی‌فر گفت: تاخیری که پیش از پرواز این هواپیما رخ داده است به همین علت است تا مقداری از بار هواپیما کم شده و هواپیما به وزن مجاز برسد.

وی تاکید کرد: بروز این تاخیر به دلیل مشکل فنی نبوده است و هماهنگی عملیاتی برای ایمنی پرواز انجام شده است.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی درباره بیمه این هواپیما در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: ما بیمه‌های مختلف داریم. در این سانحه خسارات زیادی وارد شده است، ضمن اینکه متاسفانه همه مسافران هم جان باختند. شرکت اوکراینی باید به ما اعلام کند بیمه نامه از کدام شرکت دریافت کرده است که قرار شد امروز بیمه نامه را به ما اعلام کند.

رضایی‌فر تاکید کرد: شرکت بهره‌بردار هواپیما متصدی پرداخت خسارت است و در این باره بیمه نامه جانباختگان نیز در این حوزه است، ضمن آنکه صدمه به اموال عمومی پس از سقوط وارد شده است که این خسارت هم باید از سوی بیمه پرداخت شود. 

وی گفت :‌هواپیما از بیمه پوششی استفاده کرده که اوکراینی‌ها بیمه نامه را به ما ارجاع می‌دهند که پرداخت ریالی و ارزی آن بعدا مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی گفت:‌ شرکت اوکراینی هواپیما را بیمه کرده است و آنها مسئول پرداخت خسارت هستند.

رضایی‌فر افزود: سایت سانحه بسیار بزرگ و مرگبار است.

وی درباره زمان بررسی جعبه سیاه و همچنین حصول نتیجه تا طرح عامل اصلی سقوط هواپیما گفت: تجربه نشان داده است بررسی درباره یک سانحه هوایی ممکن است تا دو سال هم طول بکشد و خواندن جعبه سیاه یک تا دو ماه هم به طول می‌انجامد. اما از رسانه‌ها می‌خواهیم فضایی آرام ایجاد کنند و ما هم تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن نتیجه را اعلام کنیم.

ادامه دارد...

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.