بازدید سایت : ۶۳۶۳۰
سازمان راهداری اعلام کرد؛

◄ خبری خوش برای رانندگان کامیون؛ سامانه های اعلام بار مجازی ساماندهی می شود

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: متناسب سازی واردات ناوگان با حجم بار در کشور و همچنین سازماندهی بازارگاه ها و شرکت های بزرگ مقیاس و سامانه های اعلام بار مجازی، در دستور کار سازمان قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

خبری خوش برای رانندگان کامیون؛ سامانه های اعلام بار مجازی ساماندهی می شود
تین نیوز |

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: متناسب سازی واردات ناوگان با حجم بار در کشور و همچنین سازماندهی بازارگاه ها و شرکت های بزرگ مقیاس و سامانه های اعلام بار مجازی، در دستور کار سازمان قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

طنز| فرزانه صادق : چه اشکالی دارد روز ملی تعظیم وزرا به نمایندگان داشته باشیم؟!

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور بررسی مشکلات رانندگان و شرکت های حمل ونقل کالا به استان یزد سفر کرد و طی جلسه ای با حضور مسئولین استانی و انجمن های صنفی، به مطالبات این قشر پاسخ گفت.

در ابتدای این نشست انجمن های صنفی استان به بیان برخی مطالبات از جمله ضابطه مند شدن بازارگاه ها و شرکت های بزرگ مقیاس، اجرایی شدن قوانین مربوط به جلوگیری از بومی گرایی در سراسر کشور، توجیه برخی مسئولین شهرستانی نسبت به مسائل فنی و تخصصی حمل ونقل، ساماندهی نرخ کرایه ها بر اساس تن – کیلومتر، اجرای اعلام بار مجازی در سراسر کشور، اجرای قوانین مربوط به حمل ونقل کالا به صورت یکسان در سراسر کشور و... پرداختند.

در ادامه محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اظهار کرد: تلاش ما در مجموعه استان این است که پرداخت کرایه ها را با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، مدیریت کنیم؛ اما برای این مهم باید سازوکار قانونی در سطح کلان تعریف شده تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم حمل ونقل ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد، ناهماهنگی در عرضه و تقاضا موجب بروز مشکلاتی شده است؛ در همین راستا بر اساس برنامه هفتم توسعه مقرر شده است جهت رفع این مشکل، واردات ناوگان کنترل شده و به ازای ورود هر ناوگان، یک ناوگان فرسوده از سیستم خارج شود.

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با اشاره به امتیازات پیشرفت تکنولوژی و فراگیرشدن فضای مجازی، گفت: این گستردگی هر چند مزیت هایی دارد؛ اما گاهی موجب پدیدار شدن رقابت ناسالم می شود. با پیدایش بازارگاه ها و شرکت های بزرگ مقیاس در جهت توسعه کسب وکار و عملکرد نامناسب تعدادی از آنها در ایجاد رقابت ناسالم، برخی مشکلات در حوزه حمل ونقل به وجود آمده است که به زودی این مسئله نیز ساماندهی شده و فعالیت این مراکز مدیریت و نظارت لازم تقویت خواهد شد.

حمداللهی خاطرنشان کرد: در راستای حذف بومی گرایی نیز موضوع تبعات ناشی از مصوبات مسئولین شهرستانی و تصمیمات محلی در بخش حمل ونقل به دلیل ماهیت آن و عدم تمرکز فعالیت رانندگان یک شهرستان در آن شهرستان، پیگیری و توسط مسئولان کشوری به استانداران ابلاغ شده است تا در تمامی استان ها و شهرستان ها از تصویب مقررات محلی به ویژه در بحث تصمیماتی که در راستای ترویج بومی گرایی اخذ می گردد جدا خودداری گردد و مقررات و آیین نامه های کشوری متناسب با شرایط هر استان (از نظر میزان حجم بار، تعداد ناوگان، تعداد رانندگان و...) بر کل سیستم حمل ونقل اعمال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    بااین سامانه کرایه بارهم مثل کرایه اسنپ خراب کنید وهیچ کس هم جوابگو نباشه
    (اسنپ کرایه یک مسیر رااز کرایه تاکسی هم کمتر حساب میکنه بااین تفاوت که مسافر ازدرخونه سوار میشه..)
    هیچ مرجعی هم جوابگو نیست مشکلات رانندگان اسنپ روحل نکردن

  • شهروزفاتح پاسخ

    راه صد ساله را میخاد در یک روز بره😁😁😁😁😁😁😁

  • ناشناس پاسخ

    به نظر می‌رسد رانند گانه اسنپ صلواتی کار کنند بیشتر به نفع شأن است حداقل اون دنیا را دارن

  • ناشناس پاسخ

    اگه کرایه طبق تعرفه باشه عالیه

  • ا پاسخ

    درود
    چرا مسولین محترم سیستم بومی گرایی بونکر سیمان استان فارس را درست نمیکنن

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام اول مشخص کنید می خواهید از این شرایط بهره بردار کنید یا وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی و مدیریت و نظارت حاکمیت را داشته باشید.
    پاتوق های حقوقی انجمن صنفی و اتحادیه های حمل بار اصل معضل حکمرانی حمل و نقل کشور هستند که می بایست تواما از هسته گزینش و انتخابات صنفی عبور نمایند.
    اولا گذرندن یکدوره آموزشی ترویجی زیر نظر جهاد دانشگاهی در موضوع قوانین و مقررات مرتبط با مدیریت میدانی حمل و نقل برای اعضای انجمن صنفی
    بویژه دبیر که مسئولیت حقوقی دارد را الزامی نمایید بدیهی است باید تحصیلات مرتبط در مقطع کارشناسی داشته یا از کانون وکلا یا قضات بازنشسته باشد بهتر است چون کار حقوقی اداری است.

  • محسن پاسخ

    نوش دارو بعداز مرگ سهراب الان دقیقا میخوان چکارکنن برای اینهمه کامیون که بی حساب وکتاب وفقط برای سود یکعده واردکننده که واردسیستم حمل ونقل شده چکار میخوان بکنن باید ازهمون روزاول که قرارهم براین بود به ازای هرکامیون که واردمیکنن یک کامیون فرسوده ازسیستم خارج بشه؟

  • محمد پاسخ

    بله میبینیم که میخوایید کرایه ها رو مثل اسنپ در راه خدا کنن ،آخه این چه قانونیه من ۸۰ کیلومتر تو شهر همدان چرخیدم زده درآمد خالص ۴۸۰ هزارتومن ،بماند که انقدر خسته شدم که امروز رو خوابیدم ،یعنی چی کی میخواد به این اوضاع سامان بده ،وقتی استحلاک ماشین سرسام آوره مسافر چرا باید مفت جابه جا بشه ،کرایه ها ۱ چهارم هست اما کمیسیون همان ،البته مشکل اصلی اینه که اسنپ کرایه ها رو بر اساس عرضه و تقاضا میزنه نه بر اساس کیلومتر به هر حال بار بران عزیز به مفتبری و در اخر حلاکت خوشامدید

  • مهدی حاجی پور پاسخ

    سلام وقت بخیر. این ترابرنت کنسل کنید یا برای هرماشین هر بچه ای نرخ نده اونم کمترین نرخ.بعصی همکاران محترم بدهکاری زیاد قسط سنگین دارن این دوستان ازشون سو استفاده می کنند.سپاس خسته نباشید همه همکار های عزیزم.

    • کیوان

      این همکارانی که شما میفرمایید خیلی بهتر بود تا اینکه رفتن قسط سنگین بستن همینا هستن شرکتها و دلال ها رو پرررو کردن و هر جوری که دلشون میخواد جنس بی کیفیت رو بهشون قالب می کنند .

  • محمد اسماعیل ملکی پاسخ

    درود بر شما
    فقط بحث واردات کامیون نباید متناسب با میزان بار موجود باشد بلکه باید تولید کشنده‌ها ی بی کیفیت چینی هم متناسب با بار موجود باشد نه اینکه ما مستعمره چین باشیم وهر ماشین بی کیفیت داشت امتحانش را در ایران پس دهد که روزانه حدود ۳۰۰ دستگاه کشنده وارد چرخه ناوگان حمل ونقل شود

  • حامد پاسخ

    وای جقدر زیاد..‌‌ صدمیلیون..‌......وای خدا .ممنون ازاینکه مسولان اینقدر خوبی داریم که بفکر ملتن .

  • محمد پاسخ

    با سلام،،،سیستم حمل ونقل مثل بیماری سرطانی هست که کل وجودش رو گرفته وسالهاست بدون طبیب ودارو رها شده،،،،ایقدر مشکلات ریشه کردن تو این سیستم ومافیا حمل ونقل هم همیشه سنگ اندازی کردن وجلو اجراقانون نیم بند هم میشن،،،،شعار دادن وحرف زدن رو همه بلد هستن،،،ولی. مردی که جرات وشرافت عمل به قانون رو داشته باشه نیس، نیس،اگر هم باشه نمیذارن کار کنه،،،اقای مدیر مثلا تو بندرعباسی که تمام دست اندرکاران پایانه واعلام بار وشرکت های سوری خود دارای مامیون هستن وقانون بومی گری هم وضع کردن که از ۱۰۰درصد بارهای خوب ۹۰درصد رو میبرن خودشون ،،شروع کن ،،،ببین اونوقت تمام شهر واستانهای دارای بار بومی گری هم حذف میشه،

  • ناشناس پاسخ

    سلام چرا کرایه‌ای را واریز نمیکنند پول بارنامه نقد میگیرن به واریز کرایه به شرکت حمل نقل رفتی نداراد چرا به فکر کرایه نیست

  • محمد سلمانی پاسخ

    من راننده پایه یک هستم با اینهمه کارشبانه روز هنوز نتونستم یک دونگ ماشین بخرم واین موضوع خیلی برام سخته کسی نمیتونه کمک کنه بتونم روی پای خودم واستم

  • محمد پاسخ

    با سلام ما نمی دانیم چرا یک باربری اینهمه کمسیون .نه اسمش کمسیون نگیم بهتره اسمش را غارت یا استثمار بگذاریم بهتره از رانندگان می‌گیرند ودولت هم دخالت نمیکند یعنی به زبان ساده تر بگوییم راننده برای باربری کار می کند خرج وگرما وسرما وبدبختی برای راننده کرایه هم برای باربری والسلام

  • حامد امامی میبدی پاسخ

    نوبت دهی و تن-کیلومتر دو خط قرمز ناوگان خودمالک کشور است . هر کجا این دو خط قرمز تعرض شد با اعتراضات گسترده رانندگان مواجه می‌شویم. سامانه های نوبت دهی و اعلام بار تنها راهکار استیفای این خطوط قرمز خودمالکان است

  • محمد مرثیه زاده سوختازخوازماشین را طبق تن کیلومترسلام پاسخ

    بما نمیدن باید گازوئیل آزاد بخریم

  • فرزاد پاسخ

    خواهشن اول تناژ را درست کنندبعدبه بقیه کارها بپردازند چون تناژ بالا باعث میشود که جاده‌ای گشورخراب وخرابتربشه اوروز آسفالت میکنند فردا مهان آش و همان کاسه است و تمام جاده ها بصورت ریل قطار شده است

  • ناشناس پاسخ

    خواهشن اول تناژ را درست کنید وبعدبه کارهای دیگری بپردازید چون جاده ها روزبه روز بترمیشه چون تناژ بالا فقط به نفع تاجرودلال است نه به نفع دولت نه به نفع راننده تاجریادلال باگرایه کم تناژ بالا بارخودراحمل میکند

  • ناشناس پاسخ

    سلام وقت به.آقایان راه ترابری اول تناژ را درست کنید کرایه به خودی خود درست میشه چون اول تناژ بالا زیرساخت های جادی گشورراخراب میگندیک زمانی ماگه می‌رفتیم عراق چون تناژ بالابارمیزدن تمام جاده هایشان ریلی بصورت حداقل پنجاه سانت نشست کرده بودآنها ازمایادگرفتن تناژرادست کردن ولی مابرکشتیم جای آنهاوتمام جاده ایمان دارد خراب میشه به نفع سرمایه دار

  • سعید پاسخ

    همه ایران رو درست کنن تهران کرج رو نمیتونن درست کنن یه بار میگیری ۵تا دلال پیدا میشه کرایه نصف میشه اگر اعلام بار بشه از دست مفت خور ها راحت بشیم

  • محمد پاسخ

    سلام خسته نباشید مسئولین استانی و کشوری
    شاهرگ اصلی کشور حمل و نقل جاده ایست
    یک پیشکسوت 40سال خدمت حمل نقلم از روزی که شرکتهای باربری ودلالاهه قدرت گرفتند حمل و نقل و کارخاندارن ومعادن و زندگی رانندگان را مختل کردند خواهشمندیم به داد این مملکت برسید چرا یک عدد بدون زحمت وسرمایه کاری سرمایه گزاف به جبیب میزنند شما را به خداوند بفریادمان برسید

  • بهروز پاسخ

    بومی گرایی یعنی تجزیه طلبی کشورآقایون امنیتی کل بارببریدیه مرکز تاهیچ اداره ای دسرسی هم نداشته باشه کشوردارن میبرن به سمت تجزیه طلبی بومی زودبردارید

  • حسن پیری س ا پاسخ

    خیلی خوبه قدم هایی برداشته بشه انشالله کرایه های اعلامی درترابرنت باید طبق تعرفه باشه

  • عباس پریش روی پاسخ

    اگه بتونن دولت یه برنامه داشته باشه که باربریها از گذفتن کمسیون زیادی درهرشرایطی وکرایه به صاحب دستور بدن سریع پرداخت کنه ووام برای انجام دادن مشکلات راننده بدن خیلی ضروری است باتشكر

  • راننده جاده پاسخ

    سلام من راننده پایه یکم هستم نزدیک به ۱۵ سال هست که مشغول به این کار هستم والعان که ماشین ندارم. وباید بارنامه برا تمدید داشته باشند. چگونه تهیه کنم. یه راه حلی و قانونی برا ما که کارت هوشمند داریم وباید درخین اینکه برا کسی رانندگی میکنیم ولی بارنامه برا ما صادر نمی‌شود وکمک راننده هم صادر میشود کلی پول از ما می‌گیرند توبه خدا به فکر قشر راننده باشید با توجه به این همه تصادف دلیلش هم این هست که راننده های خبره مثل من کم کا شدیم. یه منبعی معرفی کنید تا از تجربیات رانندگان باتجربه وسالم واعتیاد هم ندارند استفاده بشود

  • محمد جعفری پاسخ

    ایا واقعا بازنشستگان سازمان درحذف سالن اعلام بار دخیل نیستند

  • عباس صالحی خراسان شمالي شهرستان گرمه شهردرق پاسخ

    جناب ازتلاش بی وقفه شماخیلی خیلی سپاس گذارم ماازدیردا دن کرایه بستوح آمدیم وفلج شدیم ماالعان ۵بارزدیم وتخلیه کردیم متاسفانه هنوز حتایک بارنامه وصول نکردیم ماهمه چیزواصتلاک رانقدن پرداخت میکنیم بااین همه قسط وبدهی چکا رکنیم تازودتربه کرایه برسیم وجدانن فلج شدیم کمسیونهاخدات تومن نقدمخارج سربفلک کشیده نقد وکارکردمانسیه اگه به بانک مرکزی دست پیداکنی بازم کم میاری نمیدانم چراهیچ کس چاره ای نمیکنه امیدآن است که شماهامسولین این مشکل بزرگ راحل کنید به امیدروزهای بهتر ممنونم

  • عادل مختارزاده ابریز پاسخ

    کرایه راننده باید با تن کیلومتر وتعرفه به روز وقانونی محاسبه شود دلال با یه ایرانسل ۵ هزار تومنی مثل آفت افتاده به جان حمل ونقل در دنیای مجازی میزان تعرفه دقیق وحساب شده باشه کرایه زیر تعرفه وکم را سیستم نباید بپزیرد

  • مهدی پاسخ

    باید یه ماشین اسقاط بشه یکی بیاد جاش حالا یا وارداتی یا داخلی نه اینکه بگن ماشین وارداتی نیاد ولی آشغال چینی هر روز یه اسم جدیدی بیارن بنظرم رو حروف الفبا ایران داره ماشین کشنده می‌سازه از البرز شروع کرده هر روز یه ماشین چینی میسازه باید چه وارداتی چه داخلی یکی اسقاط یکی جاش وارد ناوگان بشه هر ماشینی شیشماه بارنامه نگرفت از سیستم خارج کنن مثل ماشینهای تو نمايشگاه که گذاشتن گرون بشه تو ار نمایشگاه از سایپا دیزل بیشتر اف اچ داخلش هست

  • یوسف پاسخ

    باسلام در بعضی مواقع دیرعمل کردن مسئولین موجب بسیاری از مشکلات میشود ازجمله تخریب جاده ها بعنوان سرمایه ملی و بیت المال،شکل گیری مافیاهای باربری که دیگر به هیچ قانونی پایبندنیستندوفرسودگی ناوگان که موجب تلفات سنگین میشود واردات خودروهای چینی وبی کیفیت بااقساط بسیار طولانی وگران،همه وهمه زنجیروار مشکلات زیادی را پدیدارکرده اندکه درطولانی مدت هم شایدنشودحل کرد این موضوعات را.بخصوص موضوع فرار مالیاتی باربری هاوموضوع اختصاص کرایه به راننده ها...دولت محترم رسما۲۵درصدکرایه را اضافه کرده ولی باربری بتوسط برنامه های مجازی زیربارنرفته وازصاحب کالادریافتی بالاداردولی نه به راننده نه به دولت جوابگوست

  • راننده پاسخ

    بازم که میشه به نفع دلال .بابا یکی نیست که دست دلال رو کم کنه به خدا اینجوری پیش بره کرایه بد باشه همه رانندها بدبخت میشیم .آقای مسئول عزیز و گرامی شما بیا در حق ما رانندها پدری کن کرایه رو طبق تعرفه همه شهرهای ایران بپردازند همه راننده های ایران میدونن شهرهایی مثل مشهد تبریز تهران واقعا کرایرو اونجوری که شما تایید کردین پرداخت نمیکنن باربری از راننده بیشتر بر میداره یدونه بارنامه مینویسه خون باباشو میخواد ....پس فقط دلال نه راننده

  • راننده پاسخ

    خداشاهده یک هفته‌ای هست زنو بچمو ندیدم باربری کمیسیون خودشو گرفته من هنوز دستم پول نرسیده هر جا بار خالی کردم گفتن شماره کارت بده برو پرداخت میکنیم شب عیده هنوز تو جادم کرایه هامو ندادن .قبل اینکه تعرفه‌های جدید اعلام بشه بار بردم تبریز تقریبا ۶ ماه پیش باربری بار اعلام کرده بود واسه تهران پرسیدم کرایه چند گفت که ۲۲۰۰ پرسیدم کمیسیون چقدر باید پرداخت کنم گفت ۳ تومن .از اون روز از تبریز بار نزدم نمیرم اگرم برم خالی برمیگردم .خالی به صرفه تره از مشهد هم خالی بر میگردیم اکثر راننده‌ها خالی میان سمت سمنان .آقای مسئول جان مادرت جان عزیزت پیگیر کار راننده باشید .

  • راننده پاسخ

    چند وقت پیش بار برم سمت استان فارس یه راننده داشت صحبت می‌کرد میگفت که از تهران هم همون کرایرو میدن به سمت فارس که از اصفهان میدن یعنی مسافت تهران تا اصفهان رو حساب نمیکنن .میگفت ما هم خالی بر میگردیم از اصفهان بار میگیریم سمت فارس .تو این شرایط کار میکنه راننده. آقای عزیز

  • عبدالکریم چرکزی پاسخ

    باربری‌‌هاکمسیون‌۴۰‌درصد‌بعضی‌می‌گیرد‌آیا‌وجدان‌شما‌این‌را‌قبول‌دا رد‌بنده‌هم‌راننده‌کامیون‌هستم‌هم‌صاحب‌کامیون‌خدایی‌۱۷۰‌میلیون‌قسط‌می‌دهم‌پدر‌بنده‌درمی‌آید‌‌این‌روش‌درست‌نیست‌بزرگواران‌مردم‌را‌درک‌کنید‌