بازدید سایت : ۳۱۰۷۳

طی برنامه پنج ساله، به سالی ۱۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای بهبود وضعیت راه ها نیاز است تا طی ۵ سال و سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن آسفالت در راه های کشور صرف شود تا به وضعیت مطلوب در راه های کشور دست یابیم.

طی برنامه پنج ساله، به سالی ۱۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم
تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای بهبود وضعیت راه ها نیاز است تا طی ۵ سال و سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن آسفالت در راه های کشور صرف شود تا به وضعیت مطلوب در راه های کشور دست یابیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری در پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر آسفالت و ماشین آلات با اعلام اینکه مصرف سالانه آسفالت  حدود ۵۰ میلیون تن به ارزش ریالی حدود  ۱۰۰ همت است، گفت: سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نگهداری راه های کشور از ۱۰۰ همت و ۵۰ میلیون تن،  ۱۰ تا ۱۵ همت به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد است که نیاز است تا سهم سازمان در این مورد افزایش یابد.

ارتقای راه های کشور نیازمند صرف سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن قیر است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: هم اکنون  ۵ تا ۷ میلیون تن آسفالت در سراسر کشور توزیع و پخش شده است که باید این رقم به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن افزایش یابد تا طی ۵سال وضعیت خرابی جاده های کشور بهبود یابد و به وضعیت استاندارد برسیم.

نگهداری راه های موجود نیازمند بودجه مناسب است

اکبری توضیح داد: شرکت ساخت سالانه حدود یکهزار کیلومتر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سالانه ۲ هزار کیلومتر راه روستایی می سازد و هر سال راه های جدیدی به کشور افزوده می شود که نیاز است تا در کنار ساخت راه ها برای نگهداری راه های موجود، بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

ضرورت ایجاد منبع درآمدی پایدار برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به وضعیت نامناسب ماشین آلات سازمان راهداری و همچنین وضعیت نامطلوب نیروی انسانی شاغل در این بخش، گفت: باید منبع درآمدی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد کنیم تا ضمن بهبود وضعیت ماشین آلات راهداری، وضعیت نیروی انسانی ارتقا یابد و تصادفات جاده ای نیز کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کند. زیرا طبق آمار تصادفات بالاست. نابراین نیاز است تا در خصوص آسفالت راه های موجود و نگهداری از آنها وضعیت بهبود یابد.

وی ادامه داد: تامین مالی  نگهداری راه ها در تمام دنیا از سه طریق انجام می شود که این سه طریق شامل اخذ عوارض از خودرو، اخذ عوارض سوخت و همچنین اخذ عوارض جاده ای است که به دنبال آن هستیم تا در این خصوص مصوبه از مجلس بگیریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.