◄ کرایه حمل کالا تا ۲۴ درصد افزایش می یابد/ طرح حمایتی از رانندگان کامیون کلید خورد
رئیس کمیسیون عمران اعلام کرد: با توافق انجام شده با وزارتخانه های نفت و صمت، سهمیه سوخت رانندگان بر اساس مدل «تن-کیلومتر» افزایش می یابد و کرایه حمل کالا نیز ۲۰ تا ۲۴ درصد بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه کرایه حمل کالا بین ۲۰ تا ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت، گفت: عملیات آواربرداری با همکاری شهرداری، بنیاد مسکن و وزارت راه آغاز شده تا بازسازی سریع تر انجام شود.
خبر پربازدید امروز را ببینید:
◄ رشادت رانندگان کامیون در جنگ ایران و اسرائیل ؛ شیردلان جاده ها را فراموش نکنید!
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برگزاری جلسات این کمیسیون برای اتخاذ تمهیداتی در شرایط روزهای اخیر کشور، گفت: ما بر این باور بودیم که باید از نیروهای مسلح پشتیبانی کامل صورت گیرد، نیروهای مسلح کار خود را به خوبی انجام دادند. اگر سرداری شهید شد، سردار دیگری بلافاصله جای او را پر کرد و از مرزهای کشور و استقلال وطن دفاع کردند. مجلس شورای اسلامی در کنار حمایت از نیروهای مسلح، وظیفه پیگیری مسائل مردم اعم از معیشت، اقتصاد و پروژه های عمرانی را نیز برعهده داشت.
بیشتر بخوانید:
رانندگان درپی قرار گرفتن رانندگی به عنوان مشاغل سخت؛ تامین اجتماعی دنبال اصلاح آیین نامه بازنشستگی سخت و زیان آور
وی افزود: بر این اساس، در جلسه با وزیر راه و شهرسازی، موضوع حمل ونقل کالاهای اساسی، ترخیص بار در بنادر و توزیع آن در اقصی نقاط کشور بررسی شد. وظیفه خود می دانیم از رانندگان عزیزی که در دوران جنگ و در شرایط فعلی نقش مؤثری در جابجایی کالاها داشتند، تشکر کنیم.
رضایی کوچی بیان کرد: رانندگان از قبل مطالباتی داشتند که این مطالبات در نشست با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد. برای رفع مشکلات آن ها، طرحی با قید فوریت آماده و در مجلس اعلام وصول شد. جزئیات این طرح در کمیسیون عمران به تصویب رسید و بر همین اساس، در دستور جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.
تمام رانندگان بیمه می شوند
وی با اشاره به موضوع بیمه رانندگان گفت: حدود ۷۰۰ هزار راننده در حوزه حمل ونقل کالا و مسافر فعالیت دارند که از این تعداد، بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارای بیمه هستند. در ابتدای سال، بحث هایی درباره افزایش سهم پرداختی رانندگان برای بیمه تا حداقل دو میلیون تومان در ماه مطرح بود؛ اما با توافق انجام شده با سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد روال قبلی ادامه یابد. بدین صورت که از ۲۷ درصد سهم پرداختی بیمه، ۵۰ درصد را راننده و ۵۰ درصد را دولت پرداخت خواهد کرد. همچنین با این طرح، ۲۰۰ هزار راننده ای که تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
افزایش ۲۴ درصدی کرایه حمل کالا
رضایی کوچی افزود: یکی دیگر از مطالبات رانندگان، موضوع میزان مصرف سوخت بود. با توافق انجام شده با وزارتخانه های نفت و صمت، مقرر شد مقدار سوخت تخصیصی به رانندگان بر اساس مدل «تن-کیلومتر» افزایش یابد. همچنین کرایه حمل کالا نیز بین ۲۰ تا ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت که مطابق خواست رانندگان است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بدین ترتیب، سه مطالبه اصلی رانندگان شامل بیمه، سوخت و کرایه اجرایی شد و وزیر راه و شهرسازی نیز آن را ابلاغ کرده است. در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار پروژه عمرانی در کشور در حال اجراست. کمیسیون عمران تأکید داشت که هیچ پروژه ای در شرایط فعلی متوقف نشود، و خوشبختانه این اتفاق افتاد؛ حتی سرعت کار پیمانکاران نیز افزایش یافته است.
افتتاح پروژه های عمرانی کشور در هفته دولت
رضایی کوچی در ادامه گفت: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی توافق شد که هزاران پروژه در حوزه های مختلف در هفته دولت (شهریورماه) به بهره برداری برسند. این شامل واحدهای مسکونی است که دولت با مشارکت مردم، پیمانکاران و انبوه سازان در نقاط مختلف کشور می سازد. این امر جای افتخار دارد که کشور، حتی در شرایط جنگی، هیچ پروژه ای را متوقف نکرده است.
بازسازی ساختمان های تخریب شده آغاز شد
رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: درباره ساختمان هایی که در اثر حملات دشمن تخریب یا آسیب دیده اند و عمدتاً مسکونی هستند، تقسیم کار مشخصی انجام شده است. کارشناسان نظام مهندسی ساختمان ارزیابی های لازم را انجام داده و هزینه ها را برآورد می کنند. ساختمان های اطراف نیز از نظر فنی بررسی می شوند تا درباره مقاوم سازی یا تخریب آن ها تصمیم گیری شود. عملیات آواربرداری با همکاری شهرداری، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی آغاز شده تا بازسازی این ساختمان ها هرچه سریع تر انجام شود.
وی با تأکید مجدد بر این که پروژه های عمرانی در کشور متوقف نشده اند، افزود: در کنار کمیسیون عمران، سایر کمیسیون های تخصصی مجلس نیز فعال هستند و هیچ کاری روی زمین نمانده است. مجلس با تمام قدرت، در کنار مردم و نیروهای مسلح، از کشور دفاع می کند.
واردات ۳ هزار دستگاه اتوبوس
رضایی کوچی در پایان از برگزاری نشستی در وزارت راه با حضور مسئولان سازمان راهداری برای تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی خبر داد و گفت: توافق شد حداقل ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو یا با عمر کمتر از پنج سال وارد کشور شود. همچنین وزارت صمت اعلام کرد که تا پایان سال جاری، حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در داخل کشور تولید و به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه خواهد شد.
همه اینکارها روی کاغذ صورت میگیرند ولی در عمل فقط تعداد کمی از باربریها رعایت میکنن و با صاحب بار و بوسیله ترابرنت و امثالهم باز هم شروع به سواستفاده میکنن موجب نارضایتی رانندها میشن باید مسولین زیربط در اجرای بحث کرایه و باربریها و ترابرنت پیگیری و برخورد قاطع داشته باشن تا یکبار مسولین قاطع رفتار نکنن و حق و حقوق زنجیره حمل و نقل رو کنترل و پیشگیری نکنند درست نمیشه زنده باد ایران
شما یک راننده معرفی کنید زمان بی ماشینی سواستفاده نکنه تاجایی که می تونید بیشترین کرایه هاراازصاحبها دریافت می کنید پس چرا آن موقع اعتراض نمی کنید که چرا کرایه بیشتر دریافت می کنید
اخه شما کرایه ماشین رو بالا میبرین پس حقوق راننده بدبخت مثل من که ماهی حدود ۱۰ تومن هست چطور میشه هیچ نظارتی هم نیست
بنده خدا صاحبان کامیون ها فقط فقط بفکر منافع خودشان هستند نه بفکر راننده ها
مشهد کرایه پایینه و هیچ گونه افزایشی نداشته امیدوارم مسئولین پیگیری کنن وسالنهای اعلام بار راه اندازی کنن و کرایه های واقعی ناوگان رو بارنامه کنن
اتفاقاً بیشترین کرایه به خط مشهد تعلق داره الان بجای 14 میلیون 22 میلیون کرایه دریافت می کنید
متأسفانه توی این شرایط کشور بعضی از راننده های سودجو خودشان کرایه ها را از 50 تا 80% اضافه کردن که باعث نارضایتی صاحبان کالا شده و صاحبین کالا نیز بخاطر آرامش بازار مجبور به پرداخت این کرایه های نامتعارف شدهاند لذا از مسوولیین تقاضا میشود با این راننده ها برخورد کنند بقول معروف این دسته از راننده ها از آب گل آلود ماهی میگیرند برای اثبات حرفهایم میتوانید به کرایه هایی که قبل از این شرایط راننده ها دریافت میکردند نگاه کنند و به کرایه هایی که توی این شرایط دریافت کردن نیز توجه کنند بعنوان مثال یک کامیون جفت قبل از این شرایط از تهران به مشهد تقریبا 14میلیون دریافت می کردندو الان توی این شرایط بیشتر از 22میلیون کرایه دریافت کردن
لطفاً گردش حساب مالی یک کامیون دار و بازاری را توی یک سال چک کنید و میانگین درآمد هر دو را ببینید آن موقع متوجه میشوید که درآمد سالانه یک صاحب کامیون چند برابر درآمد سالانه یک بازاری هست اگر درآمد کامیون کم هست پس چرا چندین میلیاردبرای خرید یک کامیون پرداخت می کنید
البته شما باید بدونید که استهلاک یک کامیون چقدر است و یک بازاری چقدر استهلاک دارد بعد اعلام نظر داشته باشید
این کرایه ها که قرار بود دو روز بعد تخلیه پرداخت بشه رو کی باید پیگیری کنه ضمانت اجراییش چیه؟
شما مثلا تخصصی حوزه حمل و نقل رو نگاه میکنید رانندگان به افزایش حق بیمه معترض نبودند دولت قبل از عید جدول پرداخت رو منتشر کرد ۲۴۰۰ بعد در قبض دریافتی ۳۳۰۰ اعمال کرد به قول خودشون رکب زدند روی اصل خبر کار کنید
نه.بجایکه. گران کنند کار تعطیل کنند بخوابیید
رانندگی شغل سخت ، خطرناک و پر دردسری می باشد که باید مدیریت و پشتیبانی شود
سلام شغل رانندگی درون شهری وبرون شهری جزومشاغل فوق سخت وزیان آوربوده وهست خاهشن تاییدکنیدتا راننده به درمان خودش برسه
همش فکرهزینه های گضاف خودرو..وهزینه های جانبی وتحمیلی که ازعهدش راننده به سختی برمی آید بتونه به بدن ازبین رفته خودش برسه ممنون
واقعا میخای حمایت کنی بار بریتانیا را جمع کنید نمیخاد افزایش کرایه کنید افزایش کرایه مساوی با گرونی همه کالاها هیچ سودی که نداره تازه به ضرر همس دل سوزی خاله خرسه ما نمیخایم قیمتا را بیارین پایین نه افزایش کرایه
آخه چه طرح حمایتی؟؟!!!شما می خواهید سوخت رو گران کنید هنرتان اینه که سر همه رو کلاه بگذارید و ملت می دانند
سلام. بزرگترین مشگل راننده باربریها هستن .که هر روز از هر راننده کمیسیون 40درصدی حتی50درصدی دریافت میکنن و هیچ پاسخ گویی هم نیست به اینها جواب بده.من خودم کرایه 12میلیون بارنامه ازم 5,5 کمیسیون گرفتم هر روز همینه.مشگل من ماهی 1یا2تومن بیمه نیست.مشگل مااینکه روزی 3یا4تومان از ما دزدی میشه
۲۵ درصد افزایش کفاف هزینه ها رو نمیده حداقل باید بالا ۶۰ درصد افزایش بیابد
پس این پولهایرو که تو این سه ماه گرفتین چی میشه
همین الان هم کرایه ها بسیار گزاف هست... بحز بارهایی که بارنامه دارند از این روند تبیعیت نمی کنند....
همه اقشار.. همچون فنی، حمل و نقل، بازاریان و... دستمزدشان به دلار 200تومن هست بحز کارمندانی همچون معلم ،پرستار... وقتی حقوق دستمزد یک پرستار به یک راننده گفته میشه... یا مسخره می کنند با باور نمی کنند..
غیر از این بود فاصله طبقاتی اینقدر نمی شد.
این روزها حتی کارور هم از تحصبل کرده که کارمند هست جلو افتاده!.
لیسانس معلم 13میلیون... فوق لیسانس دامپزشکی 13 و یک کارگر روزی بک میلیون!
من کامیون دار هستم ،در طول مدت جنگ ماشین از بندر امام مشغول کار بود و بار کالای اساسی حمل میکرد ،بارنامه کرایه رو نشون می دهد ،کوچکترین اضافه کرایه ای کسی دریافت نکرده و نمی کند ، ما رانندهای نداریم که زیر ۳۰ میلیون تومان حقوق و روزی ۶۰۰ هزار تومان برای مخارج روزانهاش دریافت کنه و اگر کسی باشه که ۱۰ میلیون تومان حقوق میگیره احتمالا راننده سرویسی است و در ماه یک سرویس کار میکند ،خیلی از رانندههای عزیز درصدی کار میکنند که ۲۰ درصد تا ۲۲ از صافی بارنامه من ماشینم در ماه شاید ۲۰۰ میلیون تومن کار بکنه ولی چیزی که صافی میمونه ۴۰ میلیون تومنه باقیش مخارج هزینههای نگهداری کامیونه
همینجوری هم گرون هست قیمتاشون به شدت کذایی چه خبره آخه انقد گرون کردن واقعا که
آخه بیسواد هزینه کامیون رو اول حساب کن بعد حرف بزن بازاری با راننده کامیون مقایسه میکنی .. پاسخ یکی از مخاطبین فیلسوف رانندگی کامیون وجود میخواد شمای سفر ۱۵۰ کیلومتری با سواری برای تفریح میری پیرت در میاد حالا ببین اون راننده کامیون ک با ی دنیا مسولیت و با مواجهه با رانندگان بی تجربه زمستون و تابستون گرما و سرما فرار از دست سارقین و شبگردها یک شب خواب آروم نداره با چه بدبختی خودشو به مقصد میرسونه و و و که اصلا در برخود باهاشون متوجه نمیشی... پس لطفا اول فکر کن بعد نظر بده یا علی
حتی یک ریال هم نباید اضافه کرد باعث به وجود آمدن جنگ همین رانندگان بودن آب به آسیاب دشمن ریختن
در جواب شما که میگی راننده هستی برج ده میلیون تو راننده که نیستی هیچ خانم بیارم نیستی راننده اکثرا درصدی هستند هرچی کرایه بالا بره حقوقم بالا میره از پارسال تا حالا لاستیک چهل درصد روغن پنجاه شصت درصد لوازم هفتاد درصد صافکاری میکانیکی چهل پنجاه درصد گرون شده چجوری کرایه بیست درصد کرایه اتوبوس تاکسی چهل درصد کامیون بیست درصد اینم کو تا گرون کنن اون بازاری که میگه راننده حسابش نگاه کنن بله تو حسابش اومده ولی چیزی تهش مانده یه کرایه گرفته ولی ببین همه چیز کم بکنه چیزی تهش میمونه قرآن اگر قبول دارید این بگم به همون قرآن از مجبوری کار میکنیم سرمایه که طرف گذاشته ده دوازده میلیار
بازهم گرانی خدایا تاکی گرانی.
یعنی گرانی تمام اجناس، برای چی ۲۰ درصد و بیشتر تاریخ ها گران شود، حداقل ۲ تا ۵ درصد گران شود، تا بتوان تورم افسار گسیخته را کنترل که هیچ حداقل کمتر مشکل اقتصادی ایجاد کرد
سلام. همیشه با افزایش قیمت دلار و بنزین تمامی اجناس گرون میشد. اما حالا قیمت دلار پایینه قیمت بنزین هنوز بالا نرفته چرا هفته به هفته قیمت تمامی اجناس گرونتر میشه. دوستان بزرگوار نمایندگان مجلس، رئیس جمهوری که توسط مردم انتخاب میشن و موقع انتخابات همیشه بزرگواران میگن بیایین پای صندوق های رأی، با این افزایشات ککشون میگزه.
ظاهرا تو این مملکت گل و بلبل بهترین راه حل برای مشکلات برای یک مشت نامسئول منگل طبق معمول دست تو جیب مردم کردنه. یعنی چی که ۲۴٪ کرایه گرونتر میشه. خب بشه ولیکن از جیب مردم نه. یک مشت نماینده بی خاصیت نشستن تو مجلس و هر چی فشاره را گذاشتن رو دوش مردم. نمیدونم قانون بودجه مصوب میکنن آبونمان خدمات دولت را مثل تلفن کردن دو برابر اونم از جیب مردم. اون نماینده های احمق تو اون مجلس خراب شده چه ... میخورن. یک مشت بی... و بی ...
با گران کردن جز نارضایتی عمومی چیزی حاصل نمیشه ، کار از ریشه خرابه ، هر وقت توانستن با همه دنیا ارتباط صحیح و محترمانهء متقابل داشته باشند و داد و ستد درست بدون دلال داشته باشند و خودرو و لوازم رو با کمی سود به مردم تحویل دهند اون موقع شاید بشه گفت دارن از ریشه کار و درست میکنن ...