◄ سود 3 میلیاردی رانندگان کامیون حقیقت است یا دروغ ؛ سود واقعی کامیون داران زیر ذره بین
سخن گفتن از سود سالانه 3 میلیاردی رانندگان کامیون در مسیر تهران بندر با 5 سرویس ماهانه این برداشت را ایجاد می کند که کامیون داران درآمد مطلوبی دارند اما واقعیت چیز دیگری است.

در حالی که اعتراضات صنفی کامیون داران و فعالان حمل ونقل جاده ای در کشور شدت یافته، مرور جزئیات دقیق هزینه ها و درآمدهای آنها، واقعیت پیچیده ای را آشکار می کند. داده های جدید نشان می دهد که سود سالانه حمل ونقل جاده ای، اگرچه در ظاهر قابل توجه است، اما در برابر هزینه های فرسایشی، استهلاک، مالیات پنهان، و ریسک های شغلی، به شدت رنگ می بازد. نمونه ای از مسیر «تهران به بندرعباس» این واقعیت را با وضوح عیان می کند.
خبر پربازدید سایت را بخوانید:
◄ سکوت عجیب مسئولان کاشان در برابر تخلفات زیست محیطی یک مجتمع خدمات رفاهی در آزادراه کاشان نطنز اصفهان/ مجتمع امیرکبیر بلای جان اهالی یک روستا!
سرویس ۵۰ میلیونی تهران - بندر رانندگان کامیون در ماه؛ پر سود یا بدون صرفه؟
طبق بررسی ها، هر سرویس حمل ونقل بین تهران و بندر، ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد ناخالص دارد. با فرض انجام ۵ سرویس در ماه توسط یک کامیون دار، درآمد سالانه به ۳ میلیارد تومان می رسد.
در نگاه نخست، این عدد چشمگیر است. اما تصویر واقعی وقتی مشخص می شود که به ستون هزینه ها نگاهی دقیق بیندازیم.
بیش از ۲.۶ میلیارد تومان هزینه در سال؛ صورت حساب کامیون داران
در جدول تفصیلی هزینه ها، هشت بخش اصلی به چشم می خورد:
ردیف عنوان هزینه مبلغ سالانه (تومان)
۱. تعویض ۶ جفت لاستیک ۳۳۰ میلیون
۲. روغن، فیلتر و قطعات مصرفی ۱۶۵ میلیون
۳. تعمیرات و استهلاک خودرو ۷۲۰ میلیون
۴. دستمزد رانندگان کامیون، کمک راننده، تخلیه و بارگیری ۱.۰۲۰ میلیارد
۵. هزینه سوخت ماهانه (۳ میلیون × ۱۲) ۳۶ میلیون
۶. بیمه شخص ثالث و بدنه ۱۰۰ میلیون
۷. هزینه های جانبی و متفرقه ۱۸۰ میلیون
۸. عوارض شهرداری و عوارض بزرگراهی ۶۰ میلیون
جمع کل هزینه سالانه ۲.۶۱۱ میلیارد تومان
سود واقعی: فقط ۵۰۰ میلیون تومان در سال!
با کسر هزینه ها از درآمد، سود خالص سالانه به کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می رسد. یعنی در هر ماه، راننده یا مالک ناوگان حدود ۴۱ میلیون تومان سود عملیاتی دارد.
با توجه به نرخ تورم بالا، فرسودگی ناوگان، تأخیر در پرداخت کرایه ها، نوسان قیمت قطعات و فشارهای مالیاتی، این سود نه تنها ایده آل نیست بلکه به گفته کارشناسان، برای بسیاری از رانندگان «کمتر از حد انتظار» است.
نا امنی معیشتی رانندگان کامیون در دل اقتصاد پرخرج حمل ونقل
بخش مهمی از بحران های اعتراضی کامیون داران در ایران به «شکاف میان دخل و خرج» بازمی گردد. در حالی که صورت حساب ها رسمی است، نرخ کرایه ها ثابت می ماند، اما تورم لجام گسیخته قیمت لاستیک، قطعه، سوخت و خدمات جانبی را هر روز بالا می برد.
همچنین، نبود نظام حمایتی از رانندگان کامیون ، نداشتن بیمه تکمیلی سلامت، بازنشستگی ناکافی و نبود تسهیلات برای نوسازی ناوگان، فشار روانی سنگینی بر قشر زحمت کش رانندگان تحمیل کرده است.
پیشنهادهایی برای بهبود شرایط معیشتی کامیون داران
۱. بازنگری در نرخ رسمی کرایه حمل بین شهری بر اساس نرخ واقعی تورم سالانه؛
۲. اعطای تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان و خرید لاستیک و قطعات؛
۳. افزایش پوشش بیمه ای (درمان، عمر، حوادث شغلی) برای رانندگان و خانواده ها؛
4. شفاف سازی سهم راننده و شرکت حمل ونقل از درآمد هر سرویس؛
در نهایت، حمل ونقل جاده ای همچنان یکی از ارکان حیاتی اقتصاد ایران است. اما سود (ظاهری) این حرفه، در برابر واقعیت پنهان هزینه ها و ریسک ها، به یک شغل فرساینده بدل شده است.
۵۰۰ میلیون تومان سود سالانه شاید زیاد به نظر برسد، اما وقتی کامیونت ۶ بار لاستیک عوض کند، روزانه روی جاده بخوابد، در صف بارنامه بایستد و قطعات با دلار وارداتی بخرد، سود فقط در دفتر حساب باقی می ماند.
باسلام و تشکر از این آنالیز که در اقتصاد ما به تحلیل هزینه- فایده آن را می شناسیم و جای آن امروزه در دیدگاه های کارشناسی کمرنگ شده است، چند نکته در اینجا حائز اهمیت است:
1- این درآمد احتمالا مربوط به کشنده هست نه کامیون که بهتر بود به آن اشاره میشد.
2- با توجه به اینکه درآمد ناخالص ذکر شده، آیا هزینه های صدور بارنامه از جمله کمیسیون های حمل و نقل و .. لحاظ شده است؟
3- مسیر مورد بررسی یعنی تهران بندرعباس، مسیر ترانزیتی و کفی هست، بهتر است چند مسیر دیگر غیر مشابه هم آنالیز شود تا بتوانیم متوسط گیری کنیم.
4- قیمت کشنده ها بسیار متفاوت است و در تحلیل عایده ای مانده سود اثر گذار است
و....
سلام : از مزد و مشکلات رانندگان بدون کامیون برون شهری سنگین نیمه سنگین کسی حرف نزد
درامد مالکان را به رانندگان بدون کامیون نچسبانید
این هزینه ها رو از کجا اوردی اون لاستیک جلو که ۴۰ میلیونه نه عقب عقب ۲۵ میلیونه چرا هزینه سالانه ۷۲۰ میلیونه سالانه ۲۰۰ تومن هزینه داره
سرویسی ۵۰ میلیون کرایه نیس ۷۰ میلیونه
سالی راحت دو میلیارد به بالا دارن نوش جونشون ولی دروغ نگین
کاری نداره عزیز شماهم بیا ازاین درامد نوش جون کن ماکه حسود نیستیم
دوست عزیز اگر برابر قیمت ماشین را سپرده بانکی کنید میبینی پولی که با زحمت کشی و استرس از کامیون در آوردی از سود سپرده کمتر هست
پس با توجه به قیمت ماشین این درآمد هیچ توجیهی نداره اگر پولشو سپرده بانک کنید بهتر و بدون هیچ زحمت و استرسی هست
شما بیا ماهی ۳تا رفت برگشت بندر کرایه بده به من بقیه ۲سرویس رفت برگشت مال شما
بنده خدا لاستیک سیمی نیسان چینیش 25تومنه.خاور 34تومنه...سرت تو کار خودت باشه
لاستیک جلو ۱۱۵ میلیون هست بپرس بعد نظر بده
این آمار ها را کی بهت داده، اگه سرمایه ای بهت رسیده بعنوان یه دوست نصیحتت میکنم ، کرایه بندر تهران 50 میلیون نیست و 35 میلیون هست ، لاستیک جفتی 50 میلیون به درد زیر فرمون نمیخوره ، از 65 به بالا هست و.... ماهیانه پنج سرویس نیست و دو سرویس بهت اگه بخوره ، خلاصه حواست جمع کن خیلی ها به طمع این اراجیف گرفتار شدن
تو ماشین اردستان در رفته بخاطر اون میسوزی.
لاستیک جفتی 45تومن؟؟
جدی میگی؟؟
ببینم تو کامیون داری با خر سوار میشی؟؟ آخه مادون توکه سر از ....خر در نمیاری چرا میای دهن گشاد رو باز میکنی؟؟!!! اون لاستیکی که ادعا میکنی ۴۵ تومنه بدرد همون خری میخوره که سوارش میشی طرف ۱۰ ۱۲ میلیارد پول بده کشنده بخره بعد لاستیک سیمی آشغال ایرانی بندازه زیرش که مثل تمام اجناس اشغال ایرانی تو جاده بترکه و بنده خدا زندگیش بر باد بره؟؟!!! همچنین در مورد باقیه هزینه ها،ظاهرا از تعمیرکار و آهنگر و تعویض روغنی و فروشنده لوازم یدکی و لاستیک یک ب یک شوهر ننه عه جنابعالی هستن که کلیه اقلام رو برات با تخفیف ٪۵۰ حساب میکنن
درآمد راننده های بدون ماشین کم است اما رانندگانی که کامیون و کشنده دارند همه پولدار هستند..خوبه اطرافمون میبینیم... من نیسان آبی دارم در ماه 50 تومن درآمد خالص دارم اون وقت باور کنیم که کامیون ماهانه 40 درآمد داشته باشه
تو لاستیک جفتی15 تومن زیر ماشینته نه 70تومن، تو روغن عوض میکنی با فیلتر1میلون نه 10میلون همین جور بگیر تابقیه استهلاک توخودت پشت ماشینت میشینی نه شوفر با 30 تومن
درآمد نیسان خیلی خوبه منم کامیونم را بفروشم نیسان بخرم چون کامیون بارنامه میخواد پول های نجومی باید به راداری پرداخت کنیم نیسان ماشاالله بدون بارنامه بارهای خاورهای بندگان خدا را بار میزنند و یک ریال هم به دولت وزارتخانه نمیدهند باید هم پنجاه یا صدمیلیون کارکنند کامیونها را میفروشیم هرکدام ده تا نیسان میخریم پول پارو میکنیم دوران تریلی داری گذشت نیسان بخر پول پارو کن 😂
شما چون اعتصاب شکنی و بار خاور میبری کرایه پایین واستهلاکت یک صدم تریلی هم نیست 50میمونه برات..بعدم.اگر راننده عقل وفهم وشعور داشت که راننده نیسان نمیشد..اکثرتون
برو گاوت بچرون تو چه به ماشین که ای حرفا میزنی بدبخت
هزینه ها حداقل دو برابر زدی یه کامیون صافی ماهی دویست میلیون داره
بیا من تریلی چادری بهت میدم ۱۰۰بده به من ۱۰۰هم خودت ببر اگر ۲۰۰میلیون میمونه
بیا من یه کشنده با کفی بهت میدم ماهانه پنجاه میلیون به من بده صد و پنجاه البافی را بذار تو جیبت
اواز دوهل شنیدن از دور خوش است.اون کسی که همچین یاوه گوئی میکنه از بدبختی ومکافات این شغل خبر نداره
من نمیفهمم که چرا به راننده کامیونی که مالک کامیون نیست توجهی نمیشه همه مزایا به کامیون داران تعلق میگیره با توجه به اینکه درآمدشان چندین برابر مزدی هست که راننده میگیره و حتی توجه ای به حقوق یا مستمری بازنشستگی این راننده زحمت کش نشده حقوق بازنشستگی راننده پایه یکم با حقوق بازنشستگی پایه دوم یکی میباشد . در صورتی که اگه خواسته باشیم معادل سازی کنیم راننده پایه ۲ رو دیپلم اگر فرض کنیم راننده پایه یکم رو لیسانس باید دونست مگه حقوق یک دیپلم در یک اداره دولتی با یک لیسانس در یک اداره یا شرکت یکی هست ؟
پس رانندگان عزیز بفکر روز بازنشستگی هم باشید
سلام راننده عزیزانشاءالله همیشه سالم و سربلند درپناه خداباشی. ولی تومملکت مامدرک باعث افزایش حقوق نمیشه .مابه التفاوت حقوق فوق دیپلم بالیسانس حدود۷۰۰هزارتومان هست هرچندکه حقوق نیست چندرغازهست
با درود فراوان، مخارج پارکینگ، کارت سلامتی ،عوارض اتوبان،بیمه اجتماعی، کرایه هم به نسبت هزینه ها افزایش یابد،اللخصوص کموسیون بنگاههای باربری که بیشترشان از دلالان بی انصاف هستند.روزی بزرگواری فرمود کار رانندگی تفریح و تفرج است به عرض آن بزرگوار و مسئولانی که همان نظر را دارند باید رساند که یک بار فقط و فقط یک بار، هر ماه و هر فصلی را بدلخواه انتخاب کنند از بندر چابهار به آستار یا بزرگان، و از آبادان به دوقارون و یا سرخس با کمرشکن و هزارپا نه ، با کشنده تانکر،کفی، چادری، بغلدار، یخچالی.... با ظرفیت مجموعا چهل تنی بروند تا ببینند تفریح و تفرج است یا کاری کارستان. باسپاس
باتوجه به هزینه ها کرایه ها بسیار پایین و بار پیدا نمیشه .یعنی بندر عباس ماهی دوتا بار بیشتر نیست کی گفته ۵ تا اصلا زیر ده روز نوبت دهی نمی شود. یعنی سیستم قبول نمیکنه
سلام وقت بخیر. لطفا به هزینههایی که گفته شد هزینه خورد و خوراک راننده که توراه باید پرداخت بکنه رو هم اضافه کنید. آخر سر چيزی نمیماند
ما بندر عباس با این تعداد ماشین زیاد ماهی دو سرویس هم بار بهمون نمیخوره نوبت که میزنیم ده الی پانزده روز طول میکشه تا نوبتمون بشه
چرا وقتی اطلاع کافی ندارید اظهار نظر میکنید اول کمی تحقیق کنید
با سلام و خسته نباشید
در مورد کرایه های دریافتی رانندگان، کمیسیون دریافتی بالای شرکتهای حمل و نقل و دلالان در این عرصه را مد نظر نمیگیرید!؟
نمونه بارز آن قبل از اعتراضات اخیر کرایه بار از شهر میانه به بندر شهید رجایی مبلغ کل پنجاه و سه میلیون و هفتصد هزار تومان بود که از این مبلغ کمیسیون دریافتی از اینجانب بیست و سه میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و مدرک مستند نیز موجود است ، یعنی خالص دریافتی نه از تهران بلکه از شهر میانه به بندر عباس سی میلیون تومان بوده
هر ساله موتور تعمیر نمی شود ماشین اروپایی ۱۰سال ماشین کارمی کند بالاخره سود داردکه طرف خونه می فروشد یا وام می گیرد ماشین می خرد بعدآ خونه ۳طبقه ماشین شکستی و غیره می خردگرایی شوف نمی تونه یک پراید بخرد
بله هرسال موتور تعویض نمیشه اگه فقط خرج موتور بود که دغدغه ای نبود، هزار و یک قطعه سنسور، کابل، تسمه، سیم، سوکت، و.... هست که خرج ده تا موتور هزینه داره چرا حرف الکی میزنی دو ماه دور ماشین نگاه نکن باید صد تومن دویست تومن بری شاهپور خرجش کنی
سلام آن آقایون که کامیون ندارند فقط رانندگی میکنند خبر از خرج ومخارج کامیون آگاهی ندارند خوب حق دارند صاحب ماشین یک کارت بانکی دراختیارراننده گذاشت پول میریزه راننده خبرنداره چجوری این پول بدست آمد
این پول از کار کرد همین راننده اومده صاحب ماشین از خونه پدرش که نیاورده
باسلام و ختم کلام.
شغلی که مال و جان و سرمایه ودوری ودربدری وبی خبری از دنیا والبته همش اضطراب وذلالت داره اون شغل برکت نداره چرا نداره بله برا کاری که شب وروز نخوابی ومال وسرمایه وجانت که ارزش بی پایان داره یه دلال بیاد برا مشقت دست ورنج تو قیمت تعیین کنه خلاصه بگم هیچ کس نمیاد کس دیگر را پولدار کنه مگر خود انسان ولی ما رانندگان منتظر شرکت'دلال و تاجر و اون خانومهای دلال محترم هستیم که مارا پول دار کنند پس کور خوندید 'راننده اگر سواد اقتصادی داشت حداقل قدرت اینو داشت بگه گران خریدم گران میبرم مثل سوپر مارکت'بازاری ولی نه توان اون را نداره گران میمیخره میخره تا صداشو نشنوم اعتصاب کنه
بدبختی ما همینه همه میشن کارشناس .ولی من در عجبم چطور حساب کرده که خود من الان دوماه اجاره خونم عقب افتاده چه برسه به لاستیکوروغن تعمیر که اصلا نمیشه فکرشو کرد
الان کمترین سرمایه یه کامیون 5میلیارده اگر تو بانک اسلامی هم بذاری 150تومن میده بی منت همه هم واست حساب کتاب نمیکنن بعضیها فقط اون ......چیزو میبینن
تو پات میندازی روی پات سود میخوری اونی به کار عادت داره زحمت میکشه حالا سرمایه اش هر چقدر باشه شما که بلدی مثال بزنی چرا نمیگی طلا فروش که ده ها برابر کامیون دار سرمایه داره پولش بزاره بانک به قول تو اسلامی سود بخوره ها چرا نمیزاره بگو
سلام شما یک کرایه مثلا۵۰میلیون تومانی که حساب کنیدباربری حداقل ۲۵میلیون کمیسیون میگیراه اگه قبول نکنی میگه ببخشی بارکنسل شدهاونی که بدهکاره مجبوره ببره
بخدا قسم از عید تا اخر برج ۲,با ماشین تریلی کمپرسی اروپایی مدل ۲۰۲۰که تو دوماه کار کرده رفتم با راننده ام حساب کردم ۴۹۵۰۰هزار تومن ام به راننده ام بدهکار شدم
کامیون وتریلی رو باید بعد یکسال ببینی چقدر پول توحسابت مونده تریلی چینی که هیچ ولی کامیون اونم فقط نسل بنز ولو واسکانیا سالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ خرج در رفته داره اونم اگه از تصادفات و موتور و..غیره قصر در بری اونی کهمیگه تریلی ماهی ۲۰۰ داره پس باید صاحبان الان مولتی میلیونر میشدن آواز دهل شنیدن از دور خوش است .۲۸ ساله با همه جور ماشین سنگین کار کردم چی دارم جز خونه و ماشین سواری و کامیون
خدای نکرده اگر تصادفی اتفاق بیفتد این هزینه ناشی از آن این عدد به زیر صفر هم می رسد مثلا بر اثر خرابی جاده لاستیک زودتر از موعد بترکد یا بر اثر گرما ماشین موردی پیدا کند وده ها مشکل دیگر من خیلی وقتها دیدم کامیوندارن ورشکسته شدند
توایران راننده هم شب کار میکنه هم روز هم باجانش هم باسرمایه اش همش در خطر وریسک راننده هم نگهبان بار هست هم انباردار که بار خراب نشه هم حسابدار به خدا ماهی ۲۰۰میلیون هم باشه کهواقعا نیست باز ه کمه ضمنن این که آقایون گفتن برای کشنده است وضعیت خاوردارا وباریهای تک وجفت واقعا گریه آوره
کدوم راننده ماهی 5تا سرویس بندر میره اسمشو بنویسه من جایزه بدم بهش مگه زنو بچه نداره یه کله هم بره بیاد 4تا شاید بره
من باجناقم تریلی داره میگفت ماهی 450 تومن کار میکنم پس اگه نداره چه جوری در بهترین منطقه شهر خونه گرفته .واحد 160 متری در ولنجک داره در عرض پنج سال خریده .ماهی بیست سی میلیون به زن و بچش پول میده
همه که ماشین ندارند خیلی ها هم مث من راننده داخل شهری هستن که برا تمدید هوشمند با مشکل مواجه هستم و بایو ۶۰تابارنامه بگیرم تا هوشمندم تمدید بشه و سالی ده میلیون پول بارنامه بدم مگه در امد من ماهی چقدر است که ۳ونیم بیمه بدم و ماهی یک ونیم هم پول تمدید هوشمند و بارنامه که میشه سال ۶۰تومن .ما رانندگان خیلی بدبختیم باز اونکه ماشین داره اخرش که نصرفه میفروشه میزنه به کار دیگه ما چی
چرا نمی گویند که دزدان دست در جیب کامیون داران نهاده اند بنام عدالت وقانون غارت چرا این همه گرانی این گرانی نشانه چپاول وغارت است
بااین شرایط که شما نوشتین یه چیز بدهکارمیشه دولت به این عزیزان برادرمن حداقل حداقل یه کشنده ماهانه ۱۵۰میلیون صافی درآمد داره
متاسفانه یه چهار تا حسابدار نا بلد تو صنفها هست که مردم اینطور به چالش کشانده این آقای حسابدار فقط و فقط بارنامه راننده نگاه می کنه خبر از تعمیر وووووو نداره
وقتی کشوری متکی به ناوگان زمینی است
باید هم چنین سودهایی در کار باشد
آخه خدایی کجا پنج سرویس یه ماشین میره ... اگر بار دزدی ببری ... تو هم کارشناس بی سوادی هستی ...البته با عرض معذرت ....
سلام.بنده سی سالست راننده کامیوندار هستم قدیما خوب بود اما امروزه خرج زندگی و خرج کامیون چنان بالا رفته جرات نداریم سرویس برویم مبادا کامیون خرج با تعمیرات ناگهانی لازم داشته باشد هرگونه موتور سوزاندن یا یاتاقان زدن یا خدا نکرده تصادف احتمالی برابر با نابودی کامیونداری و باید کامیون را با موتور سوخته بفروشیم چون توان تعمیر نداریم .هرجور حساب کنی درنمیارد.
سلام همسر من راننده تریلر بندر تهران هستند
هربار نوبت می زنند 10الی 15روز طول میکشه
بار بندر نوبتشون بشه چه جوری میشه در ماه 5
بار زد؟
من راننده کامیون هسنم 55سالمه زنم دیسک کمرداره همیشه ازدرد میناله به خدا بدرت بیمارساپ و بستری ..وخرج های درمانش نمبام به خودخدا سفره ما خالی تراز ان کسی است که کمیته امداد بهش کمک میکنه ...
درود بر شما همکاران عزیز
یک مورد که در ردیف هزینهها محاسبه نشده بیمه رانندگان می باشد که طبق قانون کار ۳۰درصد حقوق است که با توجه به مبلغ ۱۰۲۰میلیارد تومان پیشنهادی وفرضی در این معادله ۳۰۶میلیون مي شود که محاسبه نشده.که از نظر اینجانب مبلغ خیلی بیشتر می باشد.
دومی موردی که لازم به یادآوری است اینکه کدام راننده ای ۵سرویس طی یک ماه بین بندر عباس تا تهران بصورت صحیح وطی نوبت تثبیتی بار جابجا کرده که چنين اعداد وارداتی محاسبه می کنید بعد هم کرایه تهران مبلغ۳۳میلیون می باشد نه ۵۰میلیون بقیه موارد راهم توضیح نمی دهیم
اهای مسئول.. اهای راه ترابری.. حالا فهمیدید نور جاده ب تیر برق نیست. به ماشین هسش.. همچو نور اقتصاد ب دلار نیست ب ماشین جاده س..پس چرا هنو نشسته ی
کرایه هاتون بالاست اگه هرج و استهلاکتون هم بالا باشه والا همسایه ما ماشین سنگین داره بیاین وضع و اوضاع زنذگیشو ببیتید هرپز طلا هر روز زمین هر روز مغازه مسخره از کجا پس میاد
دروغه اینقدر هزینه سالانه ندارد مگه هرسال موتور باز می کنن ...درامد کامیون الان خوبه
کی و چه جوری میتونه ماهی ۵ تا سرویس تهران بندر عباس ببره.بارش کجا هست که بتونه ببره.حداقل ۴ روز طول میکشه نوبت بار بشه.روز پنجم بار بزنی و راه بیفتی تا برسی مقصد میشه ۷ روز .حالا یا خالی باید برگردی یا نوبت بزنی که اونم دوباره چند روز طول میکشه.یا باید خالی برگردی که اکثرا همینجوره.برسی تهران شده ۹ روز.باز نوبت بزنی و دوباره بخوای بار بزنی میشه پانزدهم.
اون شرکتهایی که خودشون بار دارند و ماشینشون هم نو هست و بدون نوبت بار میبرند شاید بتونند ۳تانهایت ۴ تا سرویس ببرند .نه همه ماشینها.
کدوم آدم ابله و نادانی گفته راننده ماهی ۵سرویس میره ماهی دوتا از تهران میای بندر دوتا ۲۰میشه ۴۰ دوتا هم از بندر میری تهران دوتا ۳۰میشه ۶۰ یعتی ماهی ۱۰۰تومن با ۱۲میایارد سرمایه و خودت کار مییونی اونم همش میشه استهلاک
اولا کدوم راننده با نوبت در ماه ۵ سرویس تهران بندر میره.اونم با کفی؟دوم آیا همیشه سرویس بندر تهران بهت میخوره؟پس راههای فرعی که بار برگشت نداره و استهلاک میبره بالا اونها چی؟بعدشم افت سالانه وسیله نقلیه بر حسب مدل چی؟هزینها روزانه میره بالا چی؟
یه مغازه دار با ۱ میلیارد سرمایه بیشتر از یه کامیون درامد داره. فقط میگید درامد کامیون. خب اون کامیون را باید پول بده تا داشته باشی. مثل بقیه شغلها. با این تفاوت که نسبت به سرمایه که گذاشته دارمد نداره.
کامیونها فقط کار میکنند برای مشاغل دیگر..رستوران.لاستیک..سوپر مارکت...مکانیک..کارخانه..قطعه فروش..کارگر.باربری حرام خور.فقط زجرش واسه راننده وکامیون اره
ماهی دو سرویس از بندر به تهران
ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺪاﻟﺖ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﺑﺎ ﻛﺮاﻳﻪ ﺧﻮﺏ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺭ ﺑﺪ ﻛﺮاﻳﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺒﺮﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﻛﺎﻣﻴﻮﻧﺪاﺭﻫﺎ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻫﺴﺖ
با درود به قشر راننده. که وقتی تو خونه میگند کی میای. باید بگی معلوم نیست.! یادی کنیم از قشر دلال. و دفتر باربری های طفلکی، که شریک مال و کرایه شما هستند. و خودت خبر نداری. یادی کنیم. از قطعات یدکی لجام گسیخته. از صنف مکانیک. گرفته تا تعویض روغنی ها. از جایگاه داران خشمناک که جایگاه را متعلق به افراد محلی و برادران قاچاقچی میدانند. طرف بندر در مواردی برای خوابیدن حوالی جایگاه درخواست.حق وحساب میکنند. و داریم بین برادران. پلیس راه که با اعداد نجومی مندرج در بارنامه براحتی نمیتوان
اهععع، همسایه ما میگه عسلویه سرویسی سه میلیون تومان.
کارمند بدبخت بیچاره چی بگه، پرستار و معلم چی بگن با حداقل حقوق زیر بیست میلیون ماهنامه
هرکی تو این مملکت درد و غم و خرج کار میاد میگه به همه اما سود و عشق و حال برای خودشه
کامیون راننده بی پول باشه چیه پس اینهایی که ما میبینیم دنیایی زمین و خونه و ماشین بعد گرفتن کامیون خریدن پس گنج بیابون پیدا کردن
دویست میلیون صافی ماهی کمه!!!!!
آقا اگه راضی نیستید بفروشید کامیون پول بزارین بانک .
اگه پولی نمیماسید خوب میفروختبد دیگه
آخ آخ بدبخت کارگر
کارگر همه سرمایش توجاده نیس بعدشم اون دویستی که تو میگی نیستش کلی هزینه تعمیرو روغن ایناس و...بعدشم کامیون دارا هیچ وقت نگفتن کارگر پول زیادی میگیره
تو بیغیرت حاضری پولت بزاری سودش بخوریش بقیه کار میکنن و زحمت میکشن چون شغلش همینه کار دیگه ای بلد نیست
وظیفه خبرنگار در ایران بر هم زدن نظم عمومی جامعه شایعه پراکنی هرکس پول بیشتری بهش بدهند به نفع اون مطلب مینویسند و اگر با گروهی چپ بیوفتند همه جور عراجیف در موردش چاپ میکنند
۵۰۰ ملیون درمقابل سرمایه(قیمت کامیون) سختی کار و جان راننده و خطرات بالفعل و بالقوه(تصادفات) و... آیاارزش دارد؟ بعدهم این دست بالا بودکه حساب کردید که شاید درصد پایینی از کامیونها بتوانند اینطور کار کنند، بخاطر شرایط نابرابر توزیع بار در مبدا و مقصد، وجدانا کدام یک از صاحبان مشاغل دیگر، راضی میشوند که از همین فردا از شغل قبلی استئفا بدهند و بلافاصله به شغل رانندگی بپردازند؟؟؟؟ اما اگر به یک راننده بگویید از فردا رانندگی را رهاکن و در این شغل اداری یا شرکت معتبر و... مشغول شو، بلافاصله این کار را می کنند اما هیچکس رانندگی را نمی پذیرد، بنابراین کیانی که در این شغل هستند شاید ۱۰ درصدشان راضی باشند، بقیه باالاجبار مشغولند و راضی نیستند
برادر من هیچ آدم عاقلی برای ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان این همه زجر نمیکشه ....درآمد بیش از ایناس
تو هم اگه میتونی شغل اونا رو انجام بده
کاملا درست گفتن،سود سالانه یک تریلر حداقل بین یک نیم تا دو میلیارد تومنه،کجای مملکت ما به راننده استخدامی یا همون کمک راننده بدون ماشین که برای شخص صاحب کامیون یا شرکتها کار میکنند سالانه 1.20میلیارد حقوق میدن ،؟؟؟؟طرف روچه حساب کتابی این هزینه ها رو استخراج کرده،ی بچه هم میفهمه چرت وپرت نوشتی لااقل ی چیزی بگو ۴نفر باورش کنن
اصلاً 5 سرویس رفت و برگشت بندر تهران از کجا آمده ، چه کسی به دروغ همچین اماری را به شما داده ، طی چند ماه گذشته تا به امروز 2 سرویس رفت و برگشت بیشتر عاید اکثریت کامیونداران نمیشود که اگر راننده خود مالک باشد شاید یه بخور نمیری پس بندازه،،به قول قدیمی ها آواز دوهول از دور خوش است
درآمد راننده تو جیب شرکتهای حمل و نقل ما فقط حمالی باربری را انجام میدهیم راحت زیر کولر بدون هیچ استرس وگیر واگیر جاده امنیت پلیس عوارضی صحاب بار درآمد میلیاردی داره بعضاً شده کمسیون باربری از کرایه راننده بالاتره
همه اینها به کنار این جادههای خراب را باید چه کرد کجای دلمون بگذاریم که هر چه ضبط ماشین هم زیاد کنی باز هم اعصاب و روان و خستگی بر تن راننده بیشتر میشه
کدوم پنج سرویس،،،؟!!!!؟!!!!!!
این آمار از کجا در اومده
اکثر مواقعه. نوبت پنج تا هفت روز طول میکشه تا راننده از اعلام بار، بار بگیره معمولاً دو سه روز هم بارگیری طول میکشه، این میشه ده روز تا برسه تهران دو تا سه روز تو راه هست یعنی دوهفته طول میکشه یه سرویس بار بیار تا تهران،، چه جوری پنج سرویس رو این سالی دوازده ماه بار میاره ،، این آمار کدوم آدم بی خردی گفته،،، که کامیون سالی شصت سرویس بندر تهران بار میبره؟!!!! اصلا همچین چیزی تو بخش بار تجاری کفی ،، کار امکان نداره
باسلام خدمت دوستان عزیز.. ببخشید شما که ۵ سرویس ماهانه برای ما رانندها و صاحب ماشینها حساب کردین چه جوری و
رو چه حساب ما خیلی تیز و کاری باشیم ۲ ماه شاید بتونیم ۵ سرویس رفت و برگشت انجام بدهیم. شاید اگر ماشین مون مارو اذیت نکنه و با این اصطلاک بالا نکنه ...داداش آمار ماشینهای کاله و میهن رو داری میدهی با تشکر که آمار کار رو دارین مرسی.؟
باسلام و درود فراوان به رانندگان عزیز و زحمت کش..
وقتی میخواهیم با سواری سالی یه بار مسافرت بریم یه هفته قبلش تلاش میکنیم به زور آماده میشیم بعد سفر چند روز میخوابیم تا خستگی در کنیم. رانندگی در بیابان بسیار سخت است چنان راحت میگیم تهران بندر انگار میریم خیابان بغلی برمیگردیم بنده کامیون ندارم ولی درک میکنم رانندگان عزیز و زحمت زیادی میکشن .همه برای امرار و معاش زحمت میکشیم باید مملکت چرخش بچرخد. باربری برای بار 20 میلیونی میگن بعضی جاها 6 یا 7 میلیون برمیدارن. خدا رو خوش میاد. باید کنترل بشه زحمت راننده میکس .خب حق قانونی خودت بگیر.
قربون دهنت
اینها همه دروغ میگن. طرف خونه که سقف بالا سرشه میفروشه ماشن سنگین میخره. میگه از ماشین خونه میخرم یا هزار این در اون در میزنه ماشین جور کنه. هیچ کس نیست که ماشینشو ترقی نده. مثل نانوایی ها میخوان صد درصد سود ببرند. دولت هم زودی باور میکنه
سالی چهل پنجاه تومن مالیات حساب کردید که از ماشین دار میگیرید بجز عوارض
شوفر که مالک نیست ، فقط رانندگی رو انجام میده و تمام مسئولیت بار و تعمیرات به گردن اونه توی بیابون! حق حقوق رانندگیش چندین ساله ثابت مونده ماشین قیمتش میره بالا بنفع صاحب ماشین برای راننده فقط نون و تخم مرغ 🐔 میمونه به صاحب ماشین اعتراض کنی می گوید زرنگ باش گازوئیل بخر بفروش ! خودشم میدونه گازوئیل آزاد گیر فلک نمیاد، بعداز این همه زحمت برم گازوئیل دزدی؟ نونمو حرام کنم، یکی هم بداد راننده برسه، پنجاه سال رانندگی نه سال بیمه! سکته مغزی دوتا فرزند چهل ساله یه دختر یه پسر زن مریض مستاجر پسره میر سرکار اجاره باباشو بده و خرج خواهر و مادرش! همون نه سالم بیمه هیچی نمیده
با سلام کمیسیون با لا کمر مارا خم کرده است
چی چرند میگید . ماشین ها الان بالای هفت هشت میلیارد بعضی ها بالای ده میلیارد پولشه. سود بانکی هم حساب کنید باز بانک به صرفه تر هست. نشستید جیب راننده ها را وجب میکنید یارو پول ماشینش و بذاره بانک بهتر سود میکنه .نه اصطحلاک داره نه چیزی
اگر تریلی درآمدش بده چکمه چرا بعضی ها چندین دستگاه تریلی دارند خودشون را به زمین و زمان می زنند و تریلی می خرند، چرا نمی روند کارخانه برنند
چون درآمد راحت میخوان.
آفرین به این سرمایه دارها که حقوق راننده و شاگرد رو دو برابر خودش که صاحب تریلی هست داره خدمت به جامعه میکنه
ما رانندها با مالکان کار میکنیم و دریافت مزد را با التماس میگیریم و هر موقع هم بخواهد راننده را از کار منع میکند احترام مالکان به راننده چنین است
صدای دهل از دور خوش آید. منم رانندم؟ وقتی چند سال بگذره مثل باتلاق حتی نمیتونی از این شغل خارج بشی چون عمر و جوانیتو گذاشتی پاش، هر کسی دوست داره بسم الله، راه باز جاده دراز، رانندگی تا همین بیست سال قبل یکی از شغل های به نسبت خوب بود اما خرابش کردن رفت پی کارش، از بس سال به سال راننده فقط مخارجش بالا رفت و در عین حال درآمدش ثابت موند، اصلا بیخیال خواستم یه چیزایی رو بگم اما فایدش چیه، همه مسئولین نامحترم خودشون خوب اطلاع دارن منتهی تحریم که میشیم منبع دزدی آقایون کم میشه جایگزینش جیب کارگر و راننده بخت برگشته، صداشونم در نمیاد، این اعتصاب کاش زودتر انجام میشد اونهم کوبنده تر
عمو جان هیچ شغلی همیشگی نیست. یک روزی هم درشکه مد روز بود. یک روزی پنبه زنی دشغل خیلی ها بود. حالا کم کم خودرو های بدون راننده میاد. تشک ابری اومده دیگه پنبه زنی شغل خیلی ها نیست. هر کسی باید حواسش جمع باشه که چه اتفاقی در دنیا میافته و پیش بینی کنه. کمی اون دوگوله را بکار بنداز!
اسرائیل گفت دیروز حمله میکند امشب شرکت فولاد رو زد اینقد به بمب اتمی و تسلیحاتتان امید نداشته باشید با این همه گرانی مردم توان شان کجا بود کنار بیایین مملکت بیشتر از این کارخونه هاشو در معرض خطر قرار ندهید ۳۰ ساله باطمانینه غزه اسلحه فروش میکنه آمریکا
کدوم فولاد را زده!!؟
چرا دروغ میگی؟
چقدر باید شرکتها بسوزند این تسهیلات و بمبهاتان به چه در خورد قبول کنید کنار بیایید قیمتها چند برابر شده مردم چقدر مگر توان دارن چنگ اسرائیل فلج کردن نقطه به نقطه است کامل روشنه
سالی پنجاه مالیات بجز هزینه بارنامه وکمیسون ،کجا در ماهی سه چهار در ماه میشه این همه بار برد ،آخه چرا نظرم درج نمیکنید ناعدالتی
سلام به همه.
اون کسی که ای خبر یا اطلاعات رو مینویسه و تیتر میکنه بگو ببینم با خودرو سواری میشه 5 بار در ماه مسیر تهران بندر رفت. وقتی نوبت اعلام بار بندر بین 10 تا15 روز هست چه چوری کامیون 5 بار این مسیر رو طی میکنه.
در ماه خیلی زرنگ باشی وزارتی بازی کنی سه تا سرویس میشه گرفت یکهفته تونوبت باید باشی کرایه هم سی تومن است بارنامه زده شاید پنجاه ولی اول قبل دریافت کرایه باید بیست درصد آنرا بدهی وصدتا جای دیگه هم باید پول بدهی بقیه قیمتها راهم نصفه حساب کردی از لاستیک وروغن وبقیه البته اشکال ندارد