بازدید سایت : ۴۶۸۵۴
| کد خبر ۳۰۱۰۱۳
کپی شد

◄ گرانی کرایه‌ اسنپ در تهران داد مسافران را درآورد!

افزایش شدید کرایه‌ اسنپ در تهران، به‌ویژه در ساعات شلوغ صبحگاهی، صدای مسافران را درآورده است. برخی مسیرها با کرایه‌های بیش از 3۰۰ هزار و حتی 400 هزار تومانی مواجه شده‌اند.

گرانی کرایه‌ اسنپ در تهران داد مسافران را درآورد!
تین نیوز |

در روزهای اخیر، تماس های مکرری با تحریریه تین نیوز از سوی شهروندان تهرانی برقرار شده که همگی بر یک موضوع تاکید دارند: افزایش بی سابقه کرایه های تاکسی اینترنتی اسنپ، به ویژه در ساعات صبحگاهی و عصرگاهی، آن هم بدون هیچ اطلاع رسانی یا توجیه مشخص.
بر اساس بررسی ها و گزارش های مردمی، قیمت کرایه های اسنپ در برخی مسیرهای پررفت وآمد شهر تهران نسبت به اسفندماه ۱۴۰۳ حدود  دو برابر افزایش یافته است. این در حالی است که نه نرخ تورم عمومی چنین افزایشی را توجیه می کند و نه خدمات ارائه شده از سوی این پلتفرم بهبود خاصی داشته است.

افزایش شدید کرایه ها در مسیرهای پرتردد پایتخت

به عنوان نمونه، کرایه اسنپ از پونک به خیابان گاندی در ساعت های شلوغ صبحگاهی به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ عددی که حتی برای اقشار متوسط هم سنگین و غیرقابل قبول به نظر می رسد. یا در نمونه ای دیگر، سفر از تهرانسر به پیچ شمیران در ساعات پرتردد عصرگاهی با نرخ ۲۸۰ هزار تومان محاسبه شده که بسیاری از کاربران آن را غیرمنصفانه و خارج از توان پرداخت خود می دانند.
وضعیت در سرویس های ویژه اسنپ، نظیر اسنپ پلاس، حتی بحرانی تر است. یکی از کاربران گزارش داده که برای مسیر میدان صادقیه به میدان ونک، در ساعت ۸:۱۰ صبح، مبلغ ۴۱۰ هزار تومان از او دریافت شده است؛ مبلغی که با نرخ بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی برابری می کند.

رانندگان هم معترض اند؛ لغو سفرها بیشتر شده است

اما در سوی دیگر، خود رانندگان اسنپ نیز از افزایش لغو سفرها توسط مسافران گلایه مندند. بسیاری از رانندگان در گفت وگو با تین نیوز تأکید می کنند که با بالا رفتن ناگهانی کرایه ها، مسافران یا از سفر منصرف می شوند یا به دنبال گزینه های جایگزین می گردند. این موضوع باعث شده بخشی از وقت رانندگان صرف سفرهای لغوشده و بی نتیجه شود.
در این میان، برخی از رانندگان معتقدند این سیاست قیمت گذاری نه به قصد افزایش درآمد آنها، بلکه با هدف جذب رانندگان جدید از سوی شرکت اسنپ اتخاذ شده است. به گفته این رانندگان، تجربه نشان داده که پس از جذب تعداد مشخصی از رانندگان، کرایه ها به صورت ناگهانی کاهش یافته و درآمد آن ها مجدداً افت می کند.

جنگ ۱۲ روزه و سیل بیکاران در اسنپ

یکی دیگر از ابعاد قابل توجه، افزایش عرضه راننده در پی بحران اشتغال پس از جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل است. در پی این درگیری نظامی، تعدادی از کارگران و کارمندان با تعطیلی موقت یا دائم محل کار خود مواجه شدند و برای تأمین هزینه های زندگی به سمت فعالیت در تاکسی های اینترنتی سوق پیدا کردند. شرکت اسنپ با علم به این وضعیت، ظاهراً با افزایش نرخ کرایه ها قصد دارد این افراد را به ماندن در این شغل تشویق کند، اما برای تبعات این تصمیم بر نارضایتی عمومی مسافران فکری نشده است.

کرایه اسنپ

سکوت اسنپ و نارضایتی کاربران

در شرایطی که کاربران هر روز با نرخ های غیرقابل پیش بینی مواجه می شوند، اسنپ هیچ اطلاعیه ای در مورد سیاست های جدید قیمت گذاری منتشر نکرده و این سکوت، بر ابهام و نارضایتی ها افزوده است. برخی کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر کرایه ها، این وضعیت را «بی انصافی آشکار» توصیف کرده اند.
باید دید آیا شرکت اسنپ حاضر به پاسخگویی در قبال این افزایش ناگهانی قیمت ها خواهد بود یا خیر. آنچه مسلم است، ادامه این روند نه به نفع رانندگان است و نه مسافران؛ بلکه فقط به بی اعتمادی بیشتر میان کاربران و این پلتفرم دامن می زند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    دم شما گرم. من هم با دوستان صحبت می کنم از این گرانی بی حساب و کتاب شکایت دارند. ظاهرا هیچ نظارتی بر رفتار و اقدامات امثال اسنپ و تبسی و ... نیست و فقط کسب سود به هر قیمتی تعیینکننده است. آیا دستگاه نظارتی وجود ندارند؟ مردم و رانندگان شکایت خود را به کجا ببرند؟

  • ناشناس پاسخ

    وقتی یکجاهایی لجبازی داریم و با مواضع غیرمنطقی به اشتباهات میدانی مکرر می رسیم نهایتا کارخانه های تولید مشکل را سر و شکل می دیم این عادت کهنه ماست . همه جای دنیا خصوصا در کشورهای پیشرفته که اقتصاد قدرتمند هم دارند شهرهای گران وجود دارد خانه های حتی ۱۰ ۱۵ متر هم وجود دارد آن ها چنین چیزی را وجهه زشت برای کشورشان تعریف نمی کنند با واقعیت کنار می آن اینجا ما در تهران ، اگر خانه های ۲۵ ۳۰ متر با معماری ویژه که فضای بیشتر تولید کند می ساختیم مردم می توانستند نزدیک محل کارشان ، خانه بخرند صبح پیاده یا با دوچرخه یا نهایتا یک کورس به کارشان برسند معیشت و اقتصادشان بهتر می شد بقیه کامنت دوم

  • ناشناس پاسخ

    بنزین کمتر می سوخت اقتصاد ملی شرایط بهتری پیدا می کرد هواخیلی تمیزترمی شدبیماری استرس ومشکلات روحی روانی کمتر می شد روزی۲ ۳ساعت ماندن طرف درترافیک رفت و برگشت هم صرف استراحت و بودن با خانواده می شد تا ضمن بهبود اقتصادآن خانواده،کانون خانواده با بودن در شرایط بهتر،متولدین بیشتری هم می داشتیم خیلی زودمی توانستندآن خانه ۳۰متری را هم با خانه۴۰ متری وبعد ۵۰ و ... عوض کنند پس فهم اشتباه ولجبازی،کارخانه تولید مشکل است و مسیر درست و پذیرفتن واقعیت ها،اتوماتیک خیلی از مسائل را حل می کندفهم اشتباه یعنی خانه کم متراژمی شودمحل خلاف مجردی!مجرد خلاف کار یعنی نمی تواند اطراف شهر هم که شده یکجابرای خود بگیرد؟