بازدید سایت : ۸۱۷۱۸
| کد خبر ۲۷۵۹۵۲
کپی شد

تولید و عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری را در سال جاری

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو، از آغاز تولید انبوه این محصول خبر داده و اعلام کرد که از نیمه دوم سال جاری این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

تولید و عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری را در سال جاری
تین نیوز |

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو ضمن تاکید بر قابل رقایت بودن خودروی ری را با خودروهای وارداتی، از آغاز تولید انبوه این محصول خبر داده و اعلام کرد که از نیمه دوم سال جاری این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی رادمنش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو و مدیر پروژه محصول ری را، در نشست امروز (یکشنبه) خود در محل این شرکت که با محوریت محصول ری را برگزار شد، اظهار کرد: پروژه K۱۲۵ که با محصول جدید ری را شناخته شد که پلتفرم جدید ایران خودرو است بعد از توسعه پلتفرم تارا، این پلتفرم در این شرکت توسعه داده شد و آینده محصولات ایران خودرو مبتنی بر پلتفرم بر پایه ری را است و محصولات متعددی براساس این پلتفرم طراحی خواهد شد. این خودرو مطابق استانداردهای روز دنیاست. در اجرای پروژه های بزرگی همچون ری را در گروه صنعتی ایران خودرو، مکانیزم هایی به صورت طرح های جداگانه تعریف می شود. ساختارهایی که برای این پروژه تعریف شد شامل چندین پروژه در سطوح مختلف بوده است؛ در حوزه طراحی، صنعتی سازی، کیفیت، ساپکو (تامین قطعات)، شرکت های دانش بنیان و... هر یک ساختارهای خود را تعریف کرده تا در سطح اجرایی، پروژه ری را به عنوان بزرگ ترین پروژه سال های اخیر ایران خودرو باشد.  

رادمنش افزود: این خودرو سطح تجهیزات و ایمنی بالایی دارد. در همین فاز که فاز آغاز تولید انبوه است، ۶٨ درصد ساخت داخل محقق شده که یکی از موفقیت های خوب این پروژه بوده است. در طول اجرای این پروژه در حدود چهار همت سرمایه گذاری صورت گرفته که سرمایه گذاری بزرگی در زمینه توسعه محصول است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول که در رده خودروهای وارداتی است و قابل رقابت با خودروهای وارداتی با سطح بالایی از امکانات و آپشن ها، قابل صادرات نیز است.  

رادمنش در ادامه به تشریح مشخصات فنی و قابلیت های این خودرو پرداخته که از مهمترین آن ها می توان به موتور پرقدرت بهینه سازی شده با تکنولوژی توربو شارژ اشاره کرد. حجم موتور ١۶۴۵ سی سی است و توان تولید ١۶٠ اسب بخار و ٢۴٠ نیوتن متر گشتاور دارد. قویترین موتور ساخت داخل کشور است؛ با ارائه این موتور یک نسل جدیدی از قوای محرکه پرقدرت را خواهیم داشت. به لحاظ ایمنی نیز، ری را نخستین خودروی داخلی است که خودروی متصل است و بالاترین سطح کیفیت و ایمنی را دارد. ١١٣٠ قطعه دارد که ۶٧٩ قطعه آن جدید است.

این مدیر صنعتی ضمن تاکید بر اینکه خودروی ری را در سطح خودروهای ساخت داخل، دارای بالاترین سطح آپشن هاست و قابل رقابت با خودروهای وارداتی است، گفت: اکنون که پس از تمامی تست های خودرویی و آزمون های تصادف، در فاز تولید انبوه قرار گرفته است، خط تولید آن، توان تولید ۱۱۰ هزار دستگاه را دارد؛ البته این میزان دستگاه خودرو به طور قطع تولید نخواهد شد و قطعا بر پایه همین پلتفرم، محصولات دیگر و محصولات آینده تولید می شود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو خاطرنشان کرد: آمادگی تولید انبوه ۲۰ دستگاه در ساعت از فردا وجود دارد؛ امکان شماره گذاری خودرو با پلاک ملی نیز فراهم شده  اما نیازمند طی فرآیندهایی است؛ طبق برنامه ریزی ها صورت گرفته این محصول از نیمه دوم سال عرضه خواهد شد و برای تولید ١٠ هزار دستگاه خودرو در سال جاری برنامه ریزی شده است.

مدیر پروژه ری را تصریح کرد: در تولید این محصول ۶٩ درصد خودکفایی صورت گرفته و ٣١ درصد پایستگی وجود دارد اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به تدریج این میزان وابستگی کاهش پیدا خواهد کرد. از بین قطعات نیز ٣٠ قطعه وارداتی است و الباقی همگی تولید داخل هستند.

رادمنش ادامه داد: صنعتی سازی پروژه در ماژول های مختلف با صرف بودجه ای برابر ۱.۵ همت به علاوه ۴۶.۵ میلیون یورو انجام شده است.  

وی همچنین از برنامه تولید ری را برقی و دنا هیبرید از تابستان سال آینده خبر داده و تاکید کرد: ری را ۴۲۰ کیلومتر مسافت را از طریق برق طی خواهد کرد.

مدیر پروژه ری را در پایان در رابطه با قیمت این محصول تصریح کرد: از آنجایی که موضوع قیمت گذاری موضوع مهم و چالش برانگیزی است که بایستی قواعد در تعیین آن مشخص شود، مسیر آن از حدود یکماه گذشته آغاز شده و  کلینیک جانمایی قیمت خودرو ری را  نسبت به قیمت خودروهای رقیب برگزار شده است؛ قیمت خودروهای رقیب بررسی و این نتیجه حاصل شد که این خودرو قیمتی در سطح قیمت های رقیب وارداتی خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ مستندات قیمت گذاری به مراجع ارسال شده و بازخوردهای بازار و امکان توان فروش این خودرو با قیمت خودروهای هم رده بررسی شده، اما هنور قیمت نهایی آن مشخص نشده است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی . نتیجه داشتن این همه سوااااابق متعدد این تازه به دوران رسیده ها ؛ امثال این مهدی رادمنش که شده سوگولی علی شیخ زاده (مدیرعامل فعلی سایپا) و تریلی نمیتونه این عناوین مسئولیتهایش را یدک بکشه ( مدیرعاملی مرکز تحقیقات سایپا، عضو هیئت مدیره و قائم مقام پارس خودرو، معاونت مرکز طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، قائم مقامی توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا و ... را که این آدم در کارنامه خودش به ثبت رسانده) تهش چه آورده ای برای خودروسازی کشور داشته ؟؟؟؟؟؟