نخستین پرواز ارتفاع پایین جدیدترین کشتی هوایی سرنشین دار چین
این پرواز، ضمن تأیید سازگاری سامانه با شرایط اقلیمی جنوب غرب چین، زمینه را برای بهبودهای فنی و توسعه نسخه های پیشرفته تر آن فراهم کرد و مسیر به کارگیری این فناوری را در حوزه هایی همچون امداد و نجات هوایی، پایش هوایی و خدمات پروازی ویژه هموار ساخت.
این پرواز، ضمن تأیید سازگاری سامانه با شرایط اقلیمی جنوب غرب چین، زمینه را برای بهبودهای فنی و توسعه نسخه های پیشرفته تر آن فراهم کرد و مسیر به کارگیری این فناوری را در حوزه هایی همچون امداد و نجات هوایی، پایش هوایی و خدمات پروازی ویژه هموار ساخت.
به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، کشتی هوایی سرنشین دار AS700 که به طور مستقل در چین طراحی و ساخته شده است، نخستین پرواز آزمایشی خود را در ارتفاع پایین و بر فراز نواحی مرتفع استان گوئیجو با موفقیت انجام داد .
این پرواز توسط مؤسسه پژوهش وسایل ویژه وابسته به مجموعه صنایع هوانوردی چین(AVIC) اجرا شد.
آزمایش در منطقه گوان لینگ و در ارتفاعی بیش از هزار متر از سطح دریا انجام گرفت که نخستین تجربه پرواز این کشتی هوایی در مناطق فلاتی به شمار می آید .
داده های محیطی و عملکرد پروازی به دست آمده نشان داد که AS700 از پایداری و ایمنی بالایی در شرایط ارتفاع پایین و مناطق مرتفع برخوردار است .
این پرواز، ضمن تأیید سازگاری سامانه با شرایط اقلیمی جنوب غرب چین، زمینه را برای بهبودهای فنی و توسعه نسخه های پیشرفته تر آن فراهم کرد و مسیر به کارگیری این فناوری را در حوزه هایی همچون امداد و نجات هوایی، پایش هوایی و خدمات پروازی ویژه هموار ساخت.
کشتی هوایی AS700 دارای بُرد پروازی ۷۰۰ کیلومتر و توان پرواز مداوم تا ۱۰ ساعت است . پرنده مذکور، به فناوری منحصربه فردی برای کنترل هماهنگ و دقیق جهت نیروی پیشران مجهز است که امکان برخاست و فرود عمودی یا در فضاهای محدود با قطر حدود ۱۵۰ متر را فراهم می کند .
به گفته شرکت اَویک، برنامه گسترش استفاده از AS700 در مناطق جنوب غربی چین، به ویژه در زمینه گردشگری هوایی ارتفاع پایین در دست اجراست . این شرکت همچنین قصد دارد از این فناوری در بخش های حمل ونقل سبک، اکتشاف و پایش هوایی بهره گیرد تا تجهیزات پروازی نوین به عنوان موتور تازه ای برای رشد اقتصاد ارتفاع پایین در منطقه عمل کنند .