| کد خبر: 226939 |

◄ مهلت رانندگان زیر دپیلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی؛ پایان سال

نظام آموزشی ما آن‌قدر ناکارآمد است که هیچ رابطه معنی‌داری بین سطح تحصیلات و کامیونداری (و سایر حرفه‌ها) نمی‌توان یافت.

تین نیوز

مهلت رانندگان با مدرک تحصیلی زیر دیپلم (پایان دوره متوسطه اول یا معادل آن) برای دریافت کارت هوشمند رانندگی همچنان تا پایان امسال است و تاکنون بیش از تاریخ تعیین شده، تمدید نشده است.

به گزارش تین نیوز، پیگیری های خبرنگار ما  نشان می دهد متقاضیان کارت هوشمند رانندگی دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم، بر اساس آخرین دستورالعمل های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ( نامه شماره ۹۷/۲۲۵۹۵ مورخ۹۹/۵/۱۶ و نامه شماره ۵۹۹۳۹/۷۴مورخ ۹۹/۵/۱۴معاون حمل و نقل در خصوص ارائه مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم جهت صدور کارت هوشمند رانندگی برای رانندگان حمل و نقل عمومی) ، فقط تا پایان سال جاری مهلت دارند و بر اساس آخرین دستورالعمل در صورت داشتن مدرک زیر دیپلم  نمی توانند در سال ۱۴۰۰جهت برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

این در حالی است که رانندگان معتقدند مهارت در رانندگی ربطی به مدرک تحصیلی ندارد و  این‌که راننده با مدرک دیپلم از راننده با مدرک سیکل بهتر رانندگی می کند و یا راننده لیسانسه از دیپلمه بهتر است موضوعی است که قطعیت ندارد.

به گفته آنان هیچ رابطه معنی‌داری بین سطح تحصیلات و رانندگی و کامیونداری (و سایر حرفه‌ها) نمی‌توان یافت.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، سال 98 شرایط و دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری اصلاح و دچار تغییراتی شد که این تغییرات بر اساس مصوبه کمیته راهبری حمل و نقل صورت گرفت که یکی از اصلاحات انجام شده دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل آن برای متقاضیان فعالیت حرفه‌ای رانندگی برون شهری حمل و نقل عمومی کالا و مسافر بود.

البته مهلت اجرای این اصلاحیه چند بار تمدید شد به طوری که آخرین بار مرداد ماه امسال مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای به مدیران کل ادارات استانی این سازمان، مهلت دریافت مدرک تحصیلی پایان دوره متوسطه اول یا معادل آن برای انجام مراحل دریافت کارت هوشمند رانندگی را تا پایان امسال اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز،  بر اساس آماری که مرداد ماه امسال از سوی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر شده است 345 نفر از رانندگان بی سواد هستند و 11 هزار و 630 نفر راننده سواد خواندن و نوشتن دارند. همچنین بر اساس این آمار، 268 هزار و 186 نفر دارای مدرک سیکل و 122 هزار و 887 نفر دارای مدرک دیپلم هستند. تعداد 9 هزار و 544 نفر نیز دارای مدرک دانشگاهی کاردانی، 9 هزار و 478 نفر کارشناسی و 292 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند؛ 44 نفر از رانندگان نیز تحصیلات حوزه ای دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصور سلطانی پور 1 0

    با سلام کسانی که زیر دیپلم کارت هوشمند دارن سال اینده هوشمند شان شارژ می شود یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • راننده 0 0

    باسلام البته که درکارراننده گی سواد داشتن خیلی خوب است ولی آنهایی که دیپلم داشتن در سال هفتاد ودر این شغل وارد شدن دوازده سال درس خواندن چه فرقی گذاشتن بین آنها وکسانی که بی سواد بودن حتی درسربازی بین بی سواد وبا مدرک فرق می گذارند حقوق شان کم وزیاد دارد ولی درراننده گی فرقی ندارد حتی برای بیمه اگر امتیازی وجود داشته باشد مدرک خوب است این هم ازنقاط ضعیف این کار است که باید آقایان فرقی بین با سواد وبی سواد وامتیازی بگذارند

  • صادق 1 0

    برداشتن مدرک تحصیلی برا صدور کارت هوشمند

  • امید 0 0

    این هم مثل بقیه کاراشون بااین مدارس غیر حضوری زد و بند دارن واسه بهتر شدن اوضاع مالیشون همه کاری میکنن فردا میگن تمام راننده ها باید یکی از کلیه هاشون بدن تا فولان کار کنیم همش تجارت ربطی به سطح سواد نداره

  • بهمن صادقی فر 0 0

    با مدرک زیر دیپلم چگونه کارت هوشمند خود را بگیرم