| کد خبر: 195594 |

◄ انتقاد یک شهروند از برخورد نامناسب برخی رانندگان اتوبوس

یک شهروند با انتقاد از برخوردهای نامناسب برخی رانندگان اتوبوس برون‌شهری با مسافران، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

تین نیوز

یک شهروند با انتقاد از برخوردهای نامناسب برخی رانندگان اتوبوس برون‌شهری با مسافران، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

به گزارش تین نیوز، این شهروند در پیامی که به این شبکه خبری ارسال کرد، گفت: به علت وضعیت تحصیلی و شغلی خود با اتوبوس‌های جاده‌ای زیاد سفر می‌کنم.

وی افزود: در این سفرها گاهی شاهد برخی تخلفات بسیار بارز از سوی رانندگان اتوبوس نظیر فحاشی با مسافر، درخواست هزینه اضافی از مسافر، سوار کردن مازاد بر ظرفیت و اسکان چند مسافر در کف اتوبوس، جا گذاشتن مسافر در بین راه و عدم تعهد نسبت به برگرداندن وی به اتوبوس بوده‌ام.

این شهروند تاکید کرد: عدم پذیرایی با وجود دریافت هزینه آن، سیگار کشیدن در محیط بسته اتوبوس، اضافه کردن مکان سیاحتی یا زیارتی به سفر در صورتی که مسافری پول قابل تاملی به راننده بدهد، بلند کردن صدای ضبط که مانع از استراحت مسافران می‌شود، خرابی کمربند ایمنی اتوبوس، سوار کردن مسافر به اتوبوسی غیر از اتوبوسی که بلیتش را تهیه کرده و... نیز به وفور در مسافرت‌هایی که داشته‌ام، مشاهد شده است.

او بیان کرد: متاسفانه جایی برای توضیح و پیگیری این تخلفات وجود ندارد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود چگونگی امکان ثبت مشاهدات مسافران اطلاع‌رسانی شود تا بلکه مشکلات ذکر شده، از این طریق به سمع و نظر مسئولان ذیربط برسد.

به گزارش تین نیوز، اظهارات این شهروند در حالی مطرح می‌شود که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین‌شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی،  سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

به گزارش تین نیوز همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافران بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

بر اساس این گزارش، مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافران حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.