◄ ۱۲ کیلومتر آزادراه پردیس به هراز احداث می شود
فرماندار پردیس از ابلاغ مصوبه هیات وزیران به نهادهای متولی برای احداث آزادراه پردیس به هراز و آغاز مجدد این پروژه بعد از چندین سال خبر داد و گفت: این آزادراه به طول ۱۲ کیلومتر احداث می شود.

آزادراه پردیس - هراز یکی از مهم ترین پروژه های حمل ونقل شمال کشور است که با هدف کاهش بار ترافیکی جاده هراز و ارتباط سریع تر تهران به مازندران در حال ساخت است.
به گزارش تین نیوز، امروز دوشنبه 29 اردیبهشت رضا طاهرخانی فرمانداری پردیس، از ابلاغ مصوبه هیات وزیران به نهادهای متولی برای احداث آزادراه پردیس به هراز و آغاز مجدد این پروژه بعد از چندین سال خبر داد.
طاهرخانی افزود: در این مصوبه ساز و کار انجام اقدامات لازم و قانونی برای انعقاد قرارداد مشارکت و ثبت شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه تهران پردیس تشریح شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه و مکاتبات شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مراحل ابتدایی آن شامل ثبت شرکت برای احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه پردیس هراز، انجام امور طراحی و مطالعات پروژه و اخذ مجوزات قانونی لازم از ادارات و سازمان های مربوطه برای شروع عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار پردیس یادآور شد: گره ترافیکی شهرهای بومهن و رودهن که به ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات مشکلات زیادی را برای ساکنان و کسبه به وجود آورده و تشدید کننده آلودگی هوا نیز هست با اجرا و بهره برداری از این پروژه برطرف خواهد شد.
آزادراه پردیس - هراز (معروف به محور بومهن - آمل ) یکی از مهم ترین پروژه های حمل ونقل شمال کشور است که با هدف کاهش بار ترافیکی جاده هراز و ارتباط سریع تر تهران به مازندران در حال ساخت است.
مبدا این آزادراه شهر جدید پردیس در شرق تهران است که با طول تقریبی 70 کیلومتر به شهر آمل (جاده هراز) متصل می شود.
بخش شرقی این پروژه (پردیس به سمت آمل) در بخش فاز ۱ (پردیس تا دماوند) با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰٪ در حال ساخت است و فاز ۲ (دماوند تا آمل) درحال انجام مطالعات نهایی است.
با بهره برداری از آزادراه پردیس به هراز زمان سفر از تهران به آمل از 3 ساعت به 1.5 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۵۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.
شهرستان پردیس در شرق استان تهران در ابتدای محورهای مواصلاتی تهران به استان مازندران قرار دارد.
فرماندارمحترم
لطفا" ترتیبی اتخاذ گردد تا ساکنین پردیس و تمامی فازهای آن ، بلحاظ تردد روزانه از پردیس به تهران و بالعکس ، از پرداخت عوارض آزاد راهی معاف شوند
واقعا کمی فکر کنید پردیس با این همه ساختمان و فازهای مختلف ۴۵۰ هزار جمعیت مصرف آب سد لتیان تاثیر گذاشته حالا ۱۰ ملیون افغانی چه تاثیری در مصرف آب گاز برق کشور دارد لباقی بماند مسئولین به خدا سخت نیست کمی فکر وعمل کردن
دوست عزیز نیاز به یک سرمایهگذاری در بهترین قسمت ایران روستای ناندل ضلع شمالشرقی قله دماوند با قطعه زمینی چند هکتاری دارم با اسناد اثباتی حال اگر فردی یا هولدینگی را داری اطلاع بده
مراقب با از چنگت ملکت رو در نیارن با ترفند و کلک
خدا کنه مترو پردیس راه اندازی بشه
درود اکثر واحد های مسکن مهر پردیس و داخل فاز ها مملو از افغانستانیهای است بهتر برای اون فکری بکنین. مردیم از بی برقی و بی آبی.
عمو جان افغانی دنبال واحد حیاط دار میره نه اپارتمان اصلا هیچ مدیری افغانی راه نمیده سرایدارها افغانی هستن احیانا اشتباه اومدی
سلام برشما. یعنی یک جاده جدید به موازات جاده هراز ازشهر پردیس تا آمل درحال احداث میباشد؟ اگر این جاده احداث بشه ،چی میشه . چون دیگه ازترافیک خبری نیست. جون مردم شمال راحت خواهدشد. چون الان درآخرهفته حداقل 6تا7 ساعت زمان میبره تا بخواهی به شهر بابل یا آمل برسی. خداقوت سرداران سازندگی
همین الان فاز دو و چهار پردیس ملک از تهران گرونتره به خاطر فاصله کم تا تهران اب و هوای عالی کوهستانی و مهمتر از همه تو مسیر تهران شمال و مهاجرت شدید از تهران گلستان و خوزستان به پردیس پنج سال دیگه ملک تو پردیس آرزو میشه
باید پل های هوایی ساخته شود که علاوه بر جذابیت و عدم تخریب محیط زیست راه کوتاه تر خواهد شد
بنظرم احداث متروی تهران به آمل بسیار کم هزینه تر از احداث آزادراه هست. همچنین اگر با نگاه بلند مدتی هم نگاه کنیم هزینه بنزین و استهلاک خودروها در مقابل هزینه برق مصرفی مترو بسیار بیشتر و غیر اقتصادی تر است. بنظرم دولت بجای احداث آزادراه جدید، روی احداث خط متروی تهران شمال در کوتاه ترین مسیر ممکن (یعنی تهران - پردیس - بومهن - رودهن - دماوند - آبعلی - پلور - لاریجان - آمل) تمرکز کند بسیار بهتر است. همانطور که مستحضرید ایستگاه های زیادی هم میشود در این بین در نظر گرفت. مترویی که هر ۴ ساعت یک حرکت داشته باشد
کسبه و مالکان این محورها از اهالی پر نفوذ در نظام هستند و اجازه این کار را نمی دهند بدلیل بی ارزش شدن املاک ایشان و بی رونق شدن کسب و کار آنها از پردیس تا لاریجان صاحب منصب ها نخواهند گذاشت مگر حق و حساب بهتری بجای آن به ایشان داده شود
سلام به فرماندار دماوند تو خدا فکری به دور بر گردان های بلوار خامنه ای کنید تمام ترافیک برای همین است یا اینکه یک جاده کمر بند از دماوند تا آبسرد احداث کنید هم یکی از کارهای ماندگار فرماندار خواهد بود و هم جزی باقیات والصالحات
میشود