بازدید سایت : ۳۶۵۲۸

◄ سید کوروش برارثانی مدیرعامل مپنا لوکوموتیو شد

آیین تودیع و معارفه محمد مهدی اسلامی و سید کوروش برارثانی روز گذشته در شرکت مپنا لوکوموتیو برگزار شد.

 سید کوروش برارثانی مدیرعامل مپنا لوکوموتیو شد
تین نیوز |

آیین تودیع و معارفه محمد مهدی اسلامی و سید کوروش برارثانی روز گذشته در شرکت مپنا لوکوموتیو برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمد مهدی اسلامی، سید کوروش برارثانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مپنا لوکوموتیو منصوب شد.

قابل ذکر است گروه مپنا با هدف توسعه زیرساخت ها و بومی سازی صنعت ریلی ایران و با سرمایه گذاری های کلان به حیطه حمل و نقل ریلی وارد شد و در سال 1387 ساخت کارخانه مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا را با هدف استقلال در طراحی، مهندسی و تولید لوکوموتیوهای باری، مسافری و مانوری شروع کرد. درست بلافاصله بعد از راه اندازی خط تولید لوکوموتیو مسافری تحت لیسانس زیمنس طی سال های 89 و 90 پیشنهادی در راستای ساخت لوکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری از سمت تیم مهندسی شرکت با عده ای از مدیران ارشد مطرح شد و کسب دانش مهندسی این لوکوموتیوها از سوی نیروی متخصص داخلی در اولویت های گروه مپنا در سال های 91 تا 92 قرار گرفت، تا این که طی 18 ماه شش دستگاه لوکوموتیو تونلی در این شرکت تولید شد و به بهره برداری رسید.

جلسه معرفه سید کوروش برارثانی مپنا لوکوموتیو

پس از چندی گروه مپنا در زمینه قطار شهری نیز فعال شد. حضور این گروه در پروژه های مترو به سال 1387 و شرکت در مناقصه مترو مشهد و به دنبال آن شرکت در مناقصه مونوریل قم در سال 1388 برمی گردد. ویژگی های مهندسی، مدیریتی و تامین مالی گروه مپنا، مزیتی محسوب می شدند که باعث پیشرفت این گروه در حوزه ریلی و ورودش به مناقصه های مترو تهران و در نهایت امضای قرارداد خط 6 مترو تهران در سال 1395 شدند.

در حال حاضر چشم انداز گروه مپنا در حوزه ریلی توسعه بازار داخلی و استفاده از نیروهای متخصص بومی برای طراحی و ساخت تجهیزات ریلی است. این گروه همزمان با رشد صنعت حمل و نقل ریلی کشور، برای ورود به بازارهای خارجی برنامه ریزی می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی

    برادر گرامی جناب آقای برارثانی خدمت شما تبریک عرض میکنم و آرزوی موفقیت دارم و به آقای اسلامی هم خسته نباشید گفته آرزوی بهترین ها را برای ایشان دارم.

  • سمعک

    لطفا به وضعیت بد شرکت واگن پارس مپنا رسیدگی کتید.

  • کارشناس

    انتصاب به جا ودرستی بود. خدمت اقای مهندس برارثانی تبریک عرض میکنم و امیدوارم هیچ زمانی از آقای اسلامی برای کارهای بزرگ استفاده نشود.

  • علی

    انصاب سیاسی و ضعیفی بود.اقای امام مدیر قوی نیست و نمی تواند با نفرات قوی کار کند و دنبال نفرات ضعیف و بله قربان گو (yes man ) می گردد.
    اقای برارثانی انسان مثبتی است ولی جسارت مدیریتی را ندارد.در دوران ایشان شرکت فوله بسیار بسیار ضعیف شد.
    کنار گذاشتن انسانهای قوی و قابل و دارای نقطه اثر و ایده و اوردن انسانهای بله قربان گو ضربه سنگینی به صنعت به خصوص صنعت ریلی زده است.
    در شرکتهای دیگر ریلی بخش ریلی مپنا نیز چنین نگاهی وجود دارد . همه در حال تضعیف شدن هستند

  • حسین

    با این انتصاب وضعیت مپنا لکوموتیو هم‌مثل واگن پارس خواهد شد.مثل واگن پارس که مهندس احمدی راهش انداخت و در دوران مهندس امام به هرج و مرج کشیده شده

  • حسین

    به نظر بهتر بود ...برمیداشت.
    ایشان مدیر ضعیفی است و همه این را می دانند)از راه آهن تا کشش و مپنا)
    ایشان با عملکرد بسیار بسیار ضعیفش ناوگان لکوموتیوی کشش و راه اهن رو خابونده و کسی هم سوالی نمیمرسه
    ابتدا لکوموتیو های زیمنس،الان هم جی ام