خسارت میلیاردی اتوبوسرانی اصفهان
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: سال گذشته به صورت میانگین ۱۶ درصد مسافران کارت نزدند که این موضوع، موجب ضرر دو میلیارد تومانی این شرکت شده است.

سید عباس روحانی با اشاره به ضرر این شرکت از کارت نزدن شهروندان اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در آمارگیری از خطوط توسط مدیریت برنامه ریزی، سال گذشته به صورت میانگین ۱۶ درصد مسافران کارت نزدند که ضرر دو میلیارد تومانی ناشی از آن متوجه شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، روحانی افزود: در آینده نزدیک تمام سیستم های QR cod سیستم پرداخت الکترونیک فعال خواهد شد و شهروندانی که اصفهان کارت ندارند، می توانند از این طریق کرایه خود را پرداخت کنند.
◄ نمایشگاه ریلی 1402؛ امیدواری بخش خصوصی به همراهی برادر بزرگ
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع شبکه حمل ونقل همگانی شهر اصفهان که با همکاری دانشگاه صنعتی انجام شده است، در نصف جهان ۱۱ خط اتوبوس تندرو پیش بینی شده که تاکنون چهار خط آن به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه اجرای خطوط BRT نیازمند برنامه ریزی دقیق ، ناوگان ویژه انبوه بر و احداث ایستگاه های خاص است، اجرای آن به صورت تدریجی و پس از طی مراحل طراحی تصویب و تأمین اقدام می شود و در آینده نزدیک شاهد افزایش این خطوط خواهیم بود؛ هم اکنون نیز خط ۵ در حال طی مراحل تصویب قرار دارد.
روحانی تاکید کرد: اتوبوسرانی اصفهان همگام با سایر بخش های استان با توجه به تغییرات ساعت کار اقدام به تغییر ساعت کاری خود در شیفت صبح کرده است، بنابراین ناوبران ساعت ۴:۳۰ بامداد در توقفگاه حاضر می شوند و پس از تحویل اتوبوس، رأس ساعت ۵:۰۰ بامداد در ایستگاه حضور دارند که این امر موجب افزایش ساعت کار کارکنان و ناوگان شیفت صبح و افزایش قابل توجه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کمبود راننده برای ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد، تاکید کرد: معضل کمبود راننده پایه یکم در کل کشور مشهود است و این مشکل فقط مختص اتوبوسرانی اصفهان نیست و به رغم فراخوان برای جذب ۱۴۰۰ نفر راننده پایه یکم و پایه دوم، موفق به جذب ۳۰۰ راننده شده ایم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از مشکل کمبود راننده، جذب راننده پایه دوم و معرفی آنها به مراکز آموزش رانندگی پایه یکم با همکاری پلیس راهور بوده است که این اقدام همچنان در جریان است و این شرکت به منظور افزایش انگیزه و همسان سازی حقوق و مزایا، اقدام به پرداخت بن های رفاهی و بعضی افزایش های دریافتی متناسب با رانندگان قرارداد مستقیم کرده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.