| کد خبر: 267797 |

◄ ممنوعیت های انجمن های صنفی رانندگان و کامیونداران و شرکت های حمل و نقل

تشکل های صنفی همچنین نمی توانند اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست.

تین نیوز

تشکل های صنفی نمی توانند اموری را بر عهده بگیرند که مسئولیت اجرای آن با دولت است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: این تشکل ها همچنین نمی توانند اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ رالی کامیون ها با راننده خانم و آقا و جایزه 40 میلیون تومانی و کارت سوخت + جزئیات

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان فلاورجان در شبکه های اجتماعی همچنین نوشت: تشکل های صنفی و انجمن ها عموما اختیاراتی دارند که هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی در جامعه باید مورد توجه قراردهد(اعضا).

این راننده کامیون تاکید کرد: تشکل های صنفی و انجمن ها مسئولیت و تعهداتی نیز در برابر اعضای خود دارند ولی در برخی موارد بر افراد غیر عضو نیز تاثیر گذار هستند.

وی گفت: برخی از تاثیراتی که تشکل های صنفی می توانند بر اعضای غیر عضو یک حرفه و یا صنعت داشته باشند از این قبیل است؛

۱. ارائه خدمات و در دسترس قرار دادن آن از جمله مشاوره حقوقی مرتبط، ارائه آموزش ها واطلاعات صنفی در زمینه فعالیت های مربوطه...

۲. نظارت بر معیارها و استاندارد های صنفی که می تواند بر کیفیت و ایمنی خدمات و ارائه آن مؤثر باشد.

۳. مسئولیت در حمایت از منافع عمومی از جمله محیط زیست، ایجاد زیرساخت های اجتماعی و توسعه پایدار

بکرانی عنوان کرد: اما هیچ گاه به تشکل های صنفی اجازه داده نشده است که اولا ؛مسئولیت یک قشر عظیم جامعه را عهده دار شوند،  دوم؛ اموری را تقبل کنند که در حیطه اختیارات و قوانین آنها نیست و سوم؛توافقاتی را انجام دهند  که نهاد های اجرایی دولتی مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند.

این فعال صنفی افزود: بنابراین به طور کلی هدف از ایجاد تشکل ها و انجمن های صنفی تقویت قدرت سیاسی اجتماعی  اعضای صنف، ترویج و حفاظت از منافع اقتصادی صنف و بهبود شرایط کاری و تولید در شغل های مختلف وصنایع مختلف است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر زرنوشه 7 0

    سلام تا دلال در این خاک ریشه دارد فساد این خاک پاک نمی‌شود باربری فقط باعث از بین رفتن حمل نقل کشور شده

  • فتح اله زارع برسیانی 1 0

    سلام من حدودسی وسه سال هست راننده هستم والان که میخوانداین قانون راتحمیل کندبه راننده اول که راننده بایددنبال باربگردددوم برای کرایه دردسرپیدامیکند سوم اگرراننده ای باری رااشتباه خالی کردویابه سرقت رفت کی جوابگوهست شماهاتوروخدابریندسرکارقبلی خوددون وبیخودی ندیده ونسنجیده قانونی برای راننده بدبخت نپیچیندمن گرگانم چجوری بایدباربگیرم که این قانون رودراوردیند

  • ناشناس 4 1

    یدونه خبر نمیتونه آدم بخونه از دست تبلیغات بسه دیگه اول خبر بنویس تموم شد تبلیغ هر بند یدونه تبلیغ

  • غلامعلی 2 0

    من یک راننده هستم چهارمواد حوضی کار میکردم کارم شد کمپرسی پولی که بهم میدادند نمی‌تونستم بیمه بدهم چونکه گاهی کاربود گاهی نبود ..پایانه هم می‌گفت بارنامه ..بدون اینکه باری تو کار باشه من باید بارنامه می‌خریدم که پول نداشتم ارسال ۹۳تا الان نتونستم پول بیمه بدهم خدا خوش نمیاد انسان زیر صفرو این جور زجر بدید ..کارنیست وقتی هم هست باید خدا میلیون بدهی تا هوشمندت وفعال کنند این چه قانون زشتیه
    من بازنشستگی ونخواسنم فقت بتونم بی خون جگر کارکنم
    هیچگونه درآمدی هم ندارم الان هوشمندم غیر فعاله کجا برم خدا
    برای یه لقمه نون باجون و تنت وگرما وسرما مکافات این انسانیت نیست خدایا خودت مارانجات بده

  • ظفرعظیمی مهر 3 0

    انجمن صنفی رانندگان اوایل دهه هفتاد یکی یکی تشکیل شدند و دوسه سال اول مشکلات رانندگان کامیون را با مدیران حمل ونقل درمیان میگذاشتند وتا حدودی مشکلات اطلاع رسانی میشد اما پس از پنج سال مدیران اکثرانجمن صنفی ها بفکر تشکیل باند افتادند و اعضا را محدود به دویست سیصدتا مانصدنفرکردند و از کم اطلاعی رانندگان سواستفاده وبرخلاف قانون از پذیرش اعضا ورانندگان جدید خودداری و ورود افراد جدید را مانع میشدند وهم اکنون هم این تخلفات ادامه دارد و از پذیرش اعضا جدید جلوگیری میکنند تا مدیریت ماداام العمر رییس انجمن صتفی هرشهر به خطر نیفتد ودیگر فقط به فکر گرفتن سهمیه لاستیک و روغن به نام رانندگان هستند که دربازار آزاد بفروشند از ریاست محترم سازمان درخواست پیگیری با انجمن صنفی های رانندگان که چندین سال متوالی ریاست صنف رانندگان شهرخود را با تقلب وقانونشکنی وبومی گرایی و سایرتخلفات را انجام میدهند پیگیری کنند وبرخورد کنند حمل ونقل درخطرجدی قراردارد .انجمن صنفی ها فقط به حفظ میز وصندلی ریاست شهرخود هستند ونسبت به مشکلات رانندگان هرگز پاسخگو نبوده ونیستند .

  • هادی 0 0

    دروس به شو نی از ریشه مشکل داریم .همه حرفه عمل نیست .وعده تو خالیه .امیدی نیست .فقط همه چی واسه اوناست .

  • چغندر 0 0

    یکی نیست‌که‌ جوابگو
    باشه‌که‌ کاراین‌ صنف‌
    در‌مورد‌ راننده‌ نگون‌بخت‌ چیست‌ و از‌ زمان‌تشکیلش‌ چه‌ کوچکترین‌ کار
    مفیدی‌ برای‌ ما چندین
    هزارراننده‌‌زحمت‌کش
    انجام‌دادن‌ بجز‌ همین
    که‌پات‌به‌انجمن‌می‌رسه
    شماره‌حساب‌می‌دن
    دستت‌که‌فلان‌مبلغ‌بریز
    به‌چه‌دلیل‌وچرا‌خد داند‌ اصلان‌انجمن‌یعنی‌چه‌ وچرا‌...چرا‌اتحادیه‌ نداریم‌ چرا‌چرا‌چرا

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟