بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

کاهش سهم حمل‌ و نقل ریلی به ۶ درصد؛هدف برنامه ششم ۳۰ درصد بود

آمارها نشان می هد طی سال های اخیر سهم حمل ونقل ریلی از حمل بار با کاهش روبرو شده و از ۷/۳ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

کاهش سهم حمل‌ و نقل ریلی به ۶ درصد؛هدف برنامه ششم ۳۰ درصد بود
تین نیوز

آمارها نشان می هد طی سال های اخیر سهم حمل ونقل ریلی از حمل بار با کاهش روبرو شده و از ۷/۳ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

ثبت زیان خالص ۲ هزار میلیارد تومانی راه‌ آهن در سال ۱۴۰۱

به گزارش  تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، درحالی که براساس تکالیف بند «الف» ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه، سهم حمل ونقل ریلی از حمل بار باید تا سال ۱۴۰۰ به حداقل ۳۰ درصد می رسید اما آمارها نشان می هد طی سال های اخیر سهم حمل ونقل ریلی از حمل بار با کاهش روبرو شده و از ۷/۳ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

همچنین آمارها نشان می دهد سهم حمل ونقل ریلی در حمل بار کشور در سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ به حدود ۱۰ درصد رسیده بود که این مقدار در دولت احمدی نژاد حتی به ۴ درصد نیز کاهش یافت اما بین سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ سهم حمل ونقل ریلی افزایش و طی دو سال اخیر در دوره مدیریت میعاد صالحی بار دیگر این میزان کاهش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    بند الف و ب را جابجا نوشته اند در متن اصلی، شما هم کورکورانه نقل کرده اید

    برای رسیدن به ان 30 درصد باید مطابق بند الف همین ماده، یک درصد درامد نفت به راه اهن میرسد منتها یک ریال هم پرداخت نشده بود

    • ناشناس

      سازمان برنامه در رد ادعای عدم پرداخت پول نفت به ریل بیانیه داد و آن را کذب محض دانست و پس از آن راه آهن چیزی نگفت

  • طباطبایی

    در دوره اسف‌بار پورسید آقایی متاسفانه باتوجه به گشایش های ارزی هیچ سر مایه گذاری نشد و راه آهن دهها سال عقب افتادهیچ واگن و دیزلی خرید نشد و زیان انباشته سر بفلک برداشت اما این دوران برای پورسید آقایی و باندش طلایی بود تا به آرزوهای شخصی ایشان برسند

    • ناشناس


      آن همه خط و واگن باری و مسافری و لکوموتیو در دوره پورسیدآقایی پس از کجا آمد؟
      تیم مدیران بی عرضه و غاصب، به قدری بغض مدیران موفق را دارند که یادشان نیست دوره پورسیدآقایی دوره طلایی افزایش واگن از داخل و از محل واردات بود. اصلا به همین دلیل که ایشان راه واردات را باز کرد، همین ها متهمش می کنند!!!

    • ناشناس

      من که تو تیم آقایی بودم می دونم یا تو الکی یاوه می بافی