| کد خبر: 249623 |

افزودن ۵۰ اتوبوس مناسب‌ سازی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری جهت معلولان را علاوه بر مناسب سازی ۱۲۵ ایستگاه اتوبوس، خرید و اضافه شدن ۵۰ اتوبوس مناسب‌ سازی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در سال جاری ذکر کرد.

تین نیوز

  عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون حمایت از معلولان، از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری جهت معلولان را علاوه بر مناسب سازی ۱۲۵ ایستگاه اتوبوس ، خرید و اضافه شدن ۵۰ اتوبوس مناسب‌سازی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در سال جاری ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «فخرالسادات خامسی» در یکصدمین جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت روز معلول، گفت: در استان یزد ۳۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که بیش از ۵۰ درصد آنها شدید و خیلی شدید هستند و معلولان توانایی و ظرفیت هایی دارند که ثابت کرده اند معلولیت، محدودیت نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه معلولان برای حضور در جامعه و اجتماعات به دلیل عدم مناسب سازی معابر، نبود آموزش های مناسب، مشکلات اشتغال و مسکن با محدودیت هایی روبرو هستند.

خامسی افزود: در ایران قانون حمایت از معلولان در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در قانون جامع حمایت از معلولان ایجاد فرصت های شغلی مناسب، اختصاص سهمیه استخدامی، تسهیلات مسکن، آگاهی رسانی و آموزش، حمایت های قضایی و مناسب سازی ذکر شده است، با رعایت و اجرای چنین قانونی بسیاری از مشکلات جامعه معلولان حل خواهد شد.

وی بیان کرد: به گفته دستگاه های اجرایی، یکی از علل اجرایی نشدن این قانون، کمبود اعتبار است، در صورتی که در ماده ۳۰ این قانون سازمان برنامه و بودجه موکلف است یک ردیف اعتباری ویژه ای را برای اجرایی شدن آن درنظر بگیرد، ضرورت دارد نمایندگان مجلس برای پیگیری و تخصیص اعتبار این موضوع اقدام کنند.

خامسی ادامه داد: افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، نباید هیچگونه دغدغه‌ای برای اشتغال، تردد و حضور در اجتماع داشته باشند.

وی  ضمن برشمردن موادی از قانون جامع حمایت از معلولان،به وظایف شهرداری در این خصوص به ویژه در دو حوزه مناسب سازی معابر و اماکن و ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گزارشی از اقدامات شهرداری در این خصوص در سال قبل ارائه کرد.

خامسی افزایش ۲۵ درصدی بودجه مناسب سازی، خرید و اضافه شدن ۵۰ اتوبوس مناسب سازی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در سال جاری، مناسب سازی ۱۲۵ ایستگاه اتوبوس در حال اقدام در مناطق پنجگانه، خرید یک دستگاه مینی بوس مناسب سازی شده جهت تخصیص به سرویس دهی معلولان تحت پوشش انجمن‌های معلولان و پیگیری تسریع در مناسب سازی ۵۷ اتوبوس خط واحد ویژه نابینایان و ناشنوایان در ماههای آتی همراه با پروسه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه از شهردار یزد درخواست کرد در خصوص اجرایی شدن بند ۶ و تبصره بند ۸ قانون درآمد پایدار شهرداری ها مبنی بر معافیت معلولان در خصوص پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک و نیز ماده ۴ قانون حمایت از معلولان در خصوص مشروط نمودن صدور پروانه ساختمان ها و مجتمع ها با کاربری های مختلف به رعایت قوانین استانداردسازی و ماده ۱۹ قانون مذکور در خصوص برخی از معافیت های عوارضی معلولان نظارت و تاکید لازم داشته باشد.

خامسی در پایان ابراز امیدواری کرد  با اجرایی شدن کامل قوانین، معلولان با آرامش بیشتری در جامعه حضور داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ولی 0 0

    چون عده ای ازخودشون میخوان توشهرداری بخورن خط واحداضافه کردن وگرنه شمابیاشهرمایزد فکرکنم تودنیا تنهاشهری که مردمش باخط واحدقهرهستن استان یزدهست فقط اتوبوس هادارن خالی گردی میکنن