| کد خبر: 246658 |

تکمیل کریدور شمال به جنوب با پرواز مستقیم رشت -آستاراخان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به راه اندازی پرواز مستقیم فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به آستاراخان، این پرواز را مسیر هوایی موثری در گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

تین نیوز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به راه اندازی پرواز مستقیم فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به آستاراخان، این پرواز را مسیر هوایی موثری در گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

​به گزارش تین نیوز، علیرضا نوروزی با اشاره به راه اندازی پرواز رشت - آستراخان روسیه، گفت: استان‌های حاشیه دریای خزر همواره به دنبال این بودند که در راستای مراودات تجاری و اقتصادی، علاوه بر حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای، مسیر هوایی نیز داشته باشند و از سال‌های قبل گیلان داوطلب بود که از فرودگاه سردار جنگل رشت، پرواز مستقیم به استان‌ها و نواحی حاشیه دریای خزر داشته باشد و یکی از مقاصد ما استان آستاراخان روسیه بوده که به پایتخت خزری روسیه هم معروف است.

وی با اشاره به اهمیت بندر آستاراخان به لحاظ رفت و آمد تجار و همچنین امکان مراودات فرهنگی، یادآور شد: اولین پرواز مستقیم رشت- آستاراخان با بازه زمانی 7 روزه، 9 مرداد ماه سال جاری دایر شد و در نخستین پرواز بنده به همراه یک هیات رسمی و تجاری از گیلان با سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی رشت و 20 نفر از تجار و فعالان اقتصادی، معاون هماهنگی استاندار و نماینده وزارت امور خارجه به آستاراخان سفر کردیم و با استقبال هیئتی از دولت روسیه و استاندار آستاراخان وارد این بندر شدیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به نشست‌های هیات ایرانی در سفر یک هفته‌ای به بندر آستاراخان یادآور شد: در یکی از نشست ها با حضور تجار ایرانی و روسیه، مطرح شد که در آستاراخان 120 شرکت رسمی با سرمایه‌گذاری ایرانیان به ثبت رسیده که وزنه سنگین فعالان ایرانی در این استان مهم را نشان می‌دهد.

نوروزی یادآور شد: استاندار آستاراخان راه‌اندازی و تکمیل کریدور شمال به جنوب را مورد تاکید رئیس‌جمهور روسیه عنوان کرد، بنابراین پرواز مستقیم رشت- آستاراخان مسیر حمل و نقل تکمیلی در کنار حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است، نیز مورد حمایت دولت روسیه قرار دارد و حمایت‌های لازم را برای استمرار این پرواز خواهد داشت.

وی همچنین تاکید بر حمل بار کانتینری از طریق حمل و نقل دریایی شرکت کشتیرانی خزر در بنادر شمالی را یکی دیگر از موارد مطرح شده در سفر هیات ایرانی به آستاراخان برشمرد و افزود: راه‌اندازی یک نمایشگاه دائمی برای عرضه کالاهای ایرانی به عنوان کانون تعامل ایرانیان در جنوب روسیه از دیگر مواردی بود که در این سفر مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان  ادامه داد: از جمله مواردی که از سوی طرف ایرانی مطرح شد، توسعه کشت فراسرزمینی در آستاراخان بود که درباره چگونگی واگذاری زمین و جزئیات آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نوروزی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده درباره واردات چوب از روسیه بود، گفت: در بندر کاسپین انزلی، وارد کننده الوار چوب از روسیه هستیم، اما امکان اینکه چوب با پوست درخت وارد شود به دلیل مشکل تامین قرنطینه از سوی طرف ایرانی، وجود ندارد، که قرار شد طرف ایرانی بتواند قرنطینه را تامین کند تا امکان واردات چوب با پوست فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حذف ارز ترجیحی قیمت غلات و خوراک دام وارداتی افزایش یافته است، افزود: تعدادی از تجار ما و اتحادیه های مرتبط نمایندگانی را فرستاده بودند تا در زمینه واردات غلات از روسیه از طریق بنادر شمال مذاکره کنند. آنها با تامین کننده و تولید کننده وارد مذاکره شدند تا به جای واسطه از سر مزارع و یا با کشت فراسرزمینی، غلات را تامین کرده و بعد از انبارش در بندر آستاراخان به گیلان وارد کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان شکل‌گیری این پرواز را همچنین در رونق توریسم سلامت و ارزآوری برای استان‌های شمالی کشور تاثیرگذار دانست.

نوروزی با اشاره به فعالیت تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در مناطق مختلف روسیه به خصوص استان آستاراخان و جنوب این کشور، گفت: بازدیدی از بندر سالیانکا در حاشیه رودخانه ولگا، داشتیم که عمده سرمایه گذاران این بندر ایرانی هستند و در واقع در جنوب روسیه یک بندر ایرانی داریم که می‌توان از ظرفیت آن برای تعاملات اقتصادی و بازرگانی استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    ینی الان میخوان بار روسیه به هندوستان حدفاصل رشت و آستراخان رو با هواپیما حمل کنن ؟
    به این میگن حمل و نقل سوپر ترکیبی